Gå til innhold
Fiskersiden

Må få det ut...


Oz
 Share

Recommended Posts

Jeg må ha det ut.

Crazy asiat går berserk i Virginia, dataspill og film får skylden.

Jeg er så forbanna lei av at de skal skylde på det der hver eneste gang. Det faktum at det finnes 200 mill håndvåpen i USA er ikke et tema. De toskene som mener at om amerikanere hadde hatt lov til å gå med skjulte våpen på kroppen kunne det hele vært unngått slipper unna en samlet hets fra hele verden. Washington Post skylder på dataspill. Fucked up foreldre, skammelig integrering, generelt svak psyke, kjærlighetssorg for helvete.

Hvor mange ganger nevner han film i den erkesyke videoen sin? 0. Hvor mange ganger nevner han Counter Strike? 0. Hvor mange ganger nevner han Jesus? En hel haug.

Nå, i etterkant, er toskene i Virginia like forbanna pro skytevåpen. En kar mente at om alle hadde fått lov til å bære rundt på en gunner hver hadde ikke dette skjedd, for da kunne alle forsvart seg. En annen gjøk mente at om den sprø asiaten ikke hadde hatt pistoler ville han ha drept med noe annet. Hva da? Ninjastjerne?!

Helvetes brødhuer, hele bunten!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg Oz. Er nok neppe tilfeldig at dette skjer i USA. Liberale våpenlover er nok en grunn. Men denne tragedien har nok flere årsaker. Et samfunn bygget på mye frykt, og et hele tiden varierenede og tilstedeværende fiendebilde er ikke bra. I tillegg er det jo også et samfunn hvor hevnemotivet står sterkt. F.eks utstrakt bruk av dødsstraff, og type dømt til 214 livstid dommer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det mangel på jantelov som er problemet? (Da kombinert med våpentilgang).

Er presset for å lykkes så stort at det blir for vanskelig å ikke lykkes?

Hadde det ligget på presset for å lykkes, ville folk gått berserk med atombomber flere ganger om dagen i Japan. Det skjer ikke...

Men det er mulig du har et poeng. Uansett bør det ikke være så vrient for folk å se at sannsynligheten for å drepe et menneske med skytevåpen øker om man faktisk har et skytevåpen. Press eller ikke.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel Japan veldig høy selvmordsrate blant unge, så sånn sett er vel ikke det noe bedre eksempel.

Men at våpentilganegn er en viktig årsak, helt klar. Men man skyter jo ikke fordi man har våpen, det ligger jo noe bak.

Det har du rett i, men slike ting som dette ser man ikke fra Japan. Tror Erling har et poeng i at våpen i utgangspunktet i mange tilfeller blir sett på som noe som skal brukes mot andre mennesker. Som han sier finnes det jo lassevis av våpen i endel andre land også, men av noe annen karakter og med et annet bruksområde.

Og det er klart at det ligger noe bak, men i et samfunn med et så liberalt syn på håndvåpen, så gjennomsyret av frykt og hevn og hele tiden med en fiende å være redd for, tror jeg terskelen er lavere for å gjøre noe sånt enn i mange andre land. Bare ved å tillate salg av våpen uten noe annet bruksområde enn å drepe mennesker over disk har man i grunn gått over en strek jeg tror er mye sterkere i de aller fleste andre land.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger nevner han film i den erkesyke videoen sin? 0. Hvor mange ganger nevner han Counter Strike? 0. Hvor mange ganger nevner han Jesus? En hel haug.

Min logiske konklusjon er å forby Jesus...

Om flere hadde delt Bertrand Russels meninger om religion, moral og vold hadde verden utvilsomt vært et bedre sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ekslusivt for USA da...

Idioter finnes det flere steder i verden, og har man først tippet over og funnet ut at man skal drepe en haug med folk så velger man det man får tak i. I USA er det håndvåpen.

Andre steder er det bomber.... biler (<-- ofte brukt både som mordvåpen og selvmordsvåpen i landet vårt).

Det at dette blir slått opp i media her hjemme som en tragedie samtidig med at det bilbomber på markedsplasser napper vekk det dobbelt antall uskyldige menneskeliv andre steder i verden er jo fordi at vi ønsker å identifisere oss med USA. Samtidig som vi liker å sitte på denne fjellknausen som er landet vårt og mene at vi har svaret på alt, i dette tilfellet er gjengangsmelodien den liberale våpenloven.

Selv mener jeg at problemet ligger et annet sted og at det er "smitte-effekten" som har gjort "school shootings" til et eget begrep. Det er for få orginale mennesker som finner på nye måter å ta livet av medmennesker, derfor er det også få som prøver å gå veldig mye dypere enn å skylde på voldelige filmer og spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer litt på de "tøffe" bildene av drapsmannen som vises overalt nå. Er redd enkelte synes det ser veldig tøft og stilig ut slik som han poserer med våpnene sine, og at det dermed virker inspirerende for andre i samme situasjon som han var i.

Dette bildet f.eks:

Chovideo1_280_1176963643.jpg

Han kan fort (av enkelte - og det trenger ikke å være mange før det er ille) oppfattes som en "kriger" som reiser seg mot mobberne, mot overklassen, og mot det hvite USA.

Rett og slett bli en form for helt eller forbilde for de som føler seg undertrykt og urettferdig eller respektløst behandlet - og det er mange - i Norge også

Skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre steder er det bomber.... biler (<-- ofte brukt både som mordvåpen og selvmordsvåpen i landet vårt).

Du glemte å ta med selvmord mot vogntog,for da kan de etterlatte få utbetalt livsforsikringen.

I ca 10% av "ulykkene" så finner man selvmords brev.

Kkk,jehova,smith og mange flere tolker bibelen på sin egen måte,så de aller fleste syke mennesker kan vel også tolke den på sin måte.

Verden har forandret seg veldig de siste 10 årene,så slike tilfeller vil det bare bli flere av.

Av hensyn til moderatorer,så skal jeg la være å si hva jeg mener om relgion generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer litt på de "tøffe" bildene av drapsmannen som vises overalt nå. Er redd enkelte synes det ser veldig tøft og stilig ut slik som han poserer med våpnene sine, og at det dermed virker inspirerende for andre i samme situasjon som han var i.

Skummelt...

Hey hey. Skulle mann sett, jeg er HELT enig Gabbe :)

Disse bildene skulle vært gitt til onkel feds og aldri vist til noen.

Om religion føler jeg det er litt enkelt å gi religioner skylden for ting som skjer. Religion er bare et verktøy, for gale maktsyke menn. Det er den samme typen gale maktsyke mennene som bruker kristendommen, islam, jødedommen, buddhismen (håper ikke noen tror det ikke drives massedrap i buddhismens navn), kommunismen, nazismen til å undertrykke og eller ta livet av andre. Noen bruker til og med "demokratiet", som George Bush eller Tony Blair. Det er alltid handlingen som er feil, ikke nødvendigvis grunnlaget for den, selv om det i enkelte hatske skrifter som i nazismen er det også.

Hadde alle levd etter jesus eller buddhas leveregler hadde all krig vært historie for lengst, men det hjelper lissom ikke når så ikke skjer.

Jesus er for meg en av verdens største filosofer gjennom alle tider, uten at jeg som ateist tror verken gud eller guds sønn eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les en gang til og legg trykk på ordet IKKE. :)

Nettops det som var poenget, at til og med verdens fredligste religion blir brukt som unnskyldning for vold av gale menn.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

- Skolen er det eneste stedet hvor jeg ikke har lov til å bære våpenet mitt. Jeg føler meg forsvarsløs og det plager meg, spesielt etter alle skoleskytingene, sier Kristin Guttormsen ved Washington State University.

Dette burde då være ein sterk indikasjon på at there is something rotten in the United States of America. Å bekjempe eld med eld har berre ført til meir øydelegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.