Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 07 sesongen


Petter_
 Share

Recommended Posts

  • Svar 357
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det skulle være noe tvil.

Vi er spik. spenna, gærne alle sammen.

Og forumet er vår behandling

Helt enig !

Har sagt det i mange år jeg.

Uhelbredelig sjuk, og det finnes ikke medikamenter mot slikt !

Det er bare å gi opp.

Derfor unner jeg ingen under 30 år å bli avhengig av dette. De må få leve et normalt liv først.

Heldigvis var jeg halvgammel før jeg kom i denne onde sirkel og ble dratt med i dragsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig !

Har sagt det i mange år jeg.

Uhelbredelig sjuk, og det finnes ikke medikamenter mot slikt !

Det er bare å gi opp.

Derfor unner jeg ingen under 30 år å bli avhengig av dette. De må få leve et normalt liv først.

Heldigvis var jeg halvgammel før jeg kom i denne onde sirkel og ble dratt med i dragsuget.

Heldig du som har noe liv før dette helvete!

kan ikke huske noe annet enn fiske og en manipulerende bestefar!

Jeg kan huske.....,, ehh ,, vanskelig dette her!!!

Bestefar tvang meg ned til battenfjordselva,,, det var kaldt,,,laksen kom på flomvannet,,, hendene var stive.

"Dypp de i vannet skrek bestefar" nei svarte jeg!

puttet marken i munnen og fikk klemt inn en krok og hevet dritten i elva,,,,,,,smålaks,, *****

Og se hva det er blitt av meg!!

Lykkelig barndom gutter hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gaulakjentfolk!

Var en uke i Gaula i fjor i juni, men i år ser det ut som jeg får muligheten i August.

Litt kaksefiske blir det som i fjor, altså ikke felleskortvald.

Det jeg lurer på er om det finnes noe sjanse i august for større og blank fisk eller er det vanskelig.

Har hørt litt forskjellig, noen sier mye brunt, andre sier fin blanding og med god sjanse for større blank fisk også på slutten.

Stemmer det sistnevnte? Er det endel stor fisk som kommer på slutten av sesongen? Slik er det hjemme hos oss, men hva er deres erfaringer som fisker mye i elva?

Valdet vi skal fiske er best når det ikke er for mye vann, men tipper det går fint også på 200 m3/s, regner ikke med særlig mer vann enn dette dersom det skulle komme en god flom såpass seint som august? Tar jeg feil?

Hadde vann i fjor der elva gikk fra 40-50 m3/s til over 200m3/s, dette var i juni, er det for mye å håpe på middels vannstand i august?

har selv tatt blank fisk i august, får min del så synes jeg at august er bra mnd å fiske i <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det observert 4 storlakser som var oppe og lagde noen voldsomme plask idag på Lundamo.

Minst 10-kilos alle sammen.

Og de sprang på forskjellige plasser, så storlaksen er allerede et godt stykke opp i elva !

Med rundt 200kbm/s i elva i flere dager nå så er det meget fin "gåelv" for laksen.

Makan til drømmeelv, klar og fin til all slags redskap !

Temp. i elva er selvsagt enda ganske lav så det spørs om laksen allerede har gått opp Gaulfossen.

Hvis ikke, tror jeg ikke det er lenge til :)

Jeg er nok overbevist om at det står mye storlaks i Gaulfossen allerede.

I Lundamo-området blir det nok tatt en god del bamser de første dagene.

Så ventetiden ble ikke akkurat kortere av dette :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det observert 4 storlakser som var oppe og lagde noen voldsomme plask idag på Lundamo.

Minst 10-kilos alle sammen.

Og de sprang på forskjellige plasser, så storlaksen er allerede et godt stykke opp i elva !

Med rundt 200kbm/s i elva i flere dager nå så er det meget fin "gåelv" for laksen.

Makan til drømmeelv, klar og fin til all slags redskap !

Temp. i elva er selvsagt enda ganske lav så det spørs om laksen allerede har gått opp Gaulfossen.

Hvis ikke, tror jeg ikke det er lenge til :)

Jeg er nok overbevist om at det står mye storlaks i Gaulfossen allerede.

I Lundamo-området blir det nok tatt en god del bamser de første dagene.

Så ventetiden ble ikke akkurat kortere av dette :P

Hej Sølvræven - venligst sendt et par storlaks videre op over Gaulfossen - skal fiske Hage på premieren og første uke. Laksen trengs ikke være fremme før fredag, skal bruke torsdagen til kastetræning og indfiskning efter vinterpausen :P:) Håper du gir en kaffetår efter døgnkvoten er opbrukt :)

Dæven hvor spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Sølvræven - venligst sendt et par storlaks videre op over Gaulfossen - skal fiske Hage på premieren og første uke. Laksen trengs ikke være fremme før fredag, skal bruke torsdagen til kastetræning og indfiskning efter vinterpausen :P:) Håper du gir en kaffetår efter døgnkvoten er opbrukt :)

Dæven hvor spennende

Blir nok mange kaffetårer (med nogo attåt) de første ukene. Vi får jo besøk av halve Danmark i juni, så det spørs om det blir plass til meg nede ved elva :)

Og de har jo med seg så mye billig cognac, men i år skal jeg ikke la meg friste B)

De vet hvor elva er, men jeg vet hvor laksen er :P

Så det spørs nok om jeg finner bamsemumsene i år også, he-he !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så legger jeg alltid inn noen feriedager i slutten av juli og starten av august.

Men det spørs om du skal fiske langt nede eller oppe i elva !

I nedre del er det best første halvdel av sesongen, og i de øvre deler (Støren og oppover) er det best i siste halvdel. Det er ganske dødt nedenfor Lundamo fom. siste uka i juli. Det verste raset med smålaks er unnagjort, og det er litt stille før evt. de fine hannlaksene kommer. Og da bør det være litt vannføring i august ! Men muligheten for laks er absolutt tilstede i nedre deler. Det er så mye som innvirker på dette med hensyn til historikk i elva tidligere uker (tørke, vanntemp.)

Har alltid dratt på fjellet bl.a. i denne tiden, og jeg har til nå ikke gått glipp av så meget, men så fisker jeg langt nede :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke skal å fiske, så gleder jeg meg som den snørrvalpen jeg er, til å lese på div laksebørser på nettet!

Jeg og, så kom det en mail at på grunn av at et annet kontor her på huset skal utføre noen forbedringer så blir nettet tatt ned 1. juni - 1. juni!!!!! er de stokk steike dumme :blush: som omtrent var ordlyden i mailen min til lederen av det kontoret også :) vi får prøve med litt surfing via det trådløse nettet.....

Og SMS til mine 6 laksefiskende idiotere som har tatt seg den friheten og reise til Namsen på åpningen uten å ta hensyn til at en del andre ikke har muligheten til dette........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og, så kom det en mail at på grunn av at et annet kontor her på huset skal utføre noen forbedringer så blir nettet tatt ned 1. juni - 1. juni!!!!! er de stokk steike dumme :blush: som omtrent var ordlyden i mailen min til lederen av det kontoret også ;) vi får prøve med litt surfing via det trådløse nettet.....

Og SMS til mine 6 laksefiskende idiotere som har tatt seg den friheten og reise til Namsen på åpningen uten å ta hensyn til at en del andre ikke har muligheten til dette........

:) Kjipern den.. Det har blitt litt av sjarmen med å runde 1.juni. Da skal alle laksebørser tråles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med en av kompisene, de er allerede på plass og det er drømmeforhold i Namsen.....

NÅ føler jeg vikelig med deg :D

det er ikke godt å sitte hjemme å tenke på hva vennene driver med i elva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK da var dagen her :D

bilen er pakka, med fluer å mark, så nå er det 5 timer i bilen så er jeg på plass i gaula :blush:

det er med en hvis speninig jeg reiser til gaula i dag, det er hvist KNALL elv nå, :wub:

da vil jeg få ønske derre alle lykke til med fiskinga ;)

p/s

SØLREVEN, nå kjæm je :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK da var dagen her :D

bilen er pakka, med fluer å mark, så nå er det 5 timer i bilen så er jeg på plass i gaula ;)

det er med en hvis speninig jeg reiser til gaula i dag, det er hvist KNALL elv nå, :)

da vil jeg få ønske derre alle lykke til med fiskinga ;)

p/s

SØLREVEN, nå kjæm je :P

Lykke til! Vurderte lenge seriøst å kjøre opp til Gaula i kveld, prøve å få kort, fiske til i morgen tidlig for så å kjøre hjem til jobb igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry2: Tenk deg godt om Gaula går på 800+ i gaulfossen, så nå er det mange som får problemer desverre. Hadde tenkt meg en tur selv men jeg kommer til å vente noen dager til. mvh- S.K

Tror nok at man skal tenke seg godt om ja,er nok ikke mange vald det er fiskbart på denne vannstanden .

Hadde selv sett fram til midnatt og start på sesongen,men blir nok utsatt ett døgn eller to for min del også til elva har sunket noen hundre kubikk og renset seg for at som kommer drivende.

Elva har nå begynt og synke ca 13 kubikk siste halvannen time ifølge vannføringsdata for gaulfossen,så nå gar det rett vei

John

Endret av John
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den første på valdet i år (9,8kg. tatt på mark). Klokka 11:30 den 1/6. Umulig å fiske om natta pga. flommen.

Men Gaula sank noe utover morgenen og da satt den. Litt treg start på valdet, men bedre lenger opp.

Så nå er det hvile og smisking med sjefen. Og i kveld blir det fiske igjen, herlig !

020620071157TtCFAr7U66OxFJuz72.jpg?22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.