Gå til innhold
Fiskersiden

Sesongen 2007


Tequila
 Share

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker....Fisken i Eidselva er blant landets vakreste etter min mening :blush:

- Ihvertfall er elven det!

Jeg kjenner ikke Eidselva, dessverre, men det bildet Du viser bekrefter av den ser veldig vakkert ut! Hva med de store "bamser" som elva var kjent for, er de fremdeles der??

Min første i år. Fikk den på mark på Hovin den 11 juni.

http://www.fiskefeber.net/Espen%20laks%20g...,2%20bilde1.jpg

Gratulerer, hva er vekten paa den? 12-13? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var brukbart fiske i Surna på åpningen. Det ble tatt en hel del laks mellom 6 og 8 kg, noen årsklasser større i tillegg.

Jeg var heldig og fikk hugg 30 min etter starten. 7 kg silver på land ca 30 min seinere. Kl 01,30 bet en galning av laks på. Den gikk ner i et stryk/foss og etter ca 50 min herjninger losset flua og fisken var borte. Vikt, tjaaa- etter 6-7 øyekontakter med laksen.gettet jeg på mellom 12 og 15 kg.

Etter å ha byttet til tørre klær grillet vi indrefile´senere på natta, kl 04.00 nærmere bestemt. Perfekt natt og start på fiskesesongen. Varmt i lufta, ca 14°C og elven var flomstor med en vanntemp på straks over 8°C.

Kl 06.00 Hugg igjenn. den fisken kom også på land, vikt 8 kg. Bedre kan enn ikke ha på et åpningsfiske.

Den mista fiske var for øvrigt den 3. storlaksen jeg mistet på et åpningsfiske hvis jeg ser 7-8 år bakåt i tid. Men, det er en grunn til at en laks blir stor, den har store sjangser at klare en kamp på 1/2 til 1 time.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke Eidselva, dessverre, men det bildet Du viser bekrefter av den ser veldig vakkert ut! Hva med de store "bamser" som elva var kjent for, er de fremdeles der??

Ja de store bamsene er der fremdeles. Men de tas som regel tidlig. En stund siden jeg har hørt om fisk over 20 riktignok. Elva hadde åpning 15 mai for ca 20 år siden, da ble det tatt flere bamser enn det gjør i dag, så de riktig store er nok der fremdeles men blir skånet fra fiskepress i hele mai måned. Observasjoner tyder på at stor fisk finner vei opp i elva allerede i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiska natt til fredag 22 på nordnes. mista største fisken eg har hatt på i elv på fluge med en gang eg starta å fiske. hadde ikkje fått ut klumpen før den tok. rasa rett inn i hardaste strømmen å der sto den bom fast i 3-4min før kroken kom fykande. litt surt å miste den, men ser no at det går ann å få dei til å ta på fluga og.( får som regel aldri fisk på fluge). mista en stor sjøørret ca 4-5kg på makk. litt stressa so eg gadd ikkje ta fram håven, men drog den opp etter nokre steina å då løsna den. fikk en sjøørret på 3,8kg litt seinare. natt til søndag fiska eg på alsaker utan å få anna en smolt. natt til mandag fiska eg nordnes igjen å då fikk eg en sjøørret på 5,5kg ;):) har ikkje anna en eit dårlig mobilbilde av den(korleis kan eg legge det inn?) då kjæringa hadde tømt kamera for strømm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

natt til mandag fiska eg nordnes igjen å då fikk eg en sjøørret på 5,5kg :):D har ikkje anna en eit dårlig mobilbilde av den(korleis kan eg legge det inn?)

Gå til http://fiskevatn.no/foto/ og last opp bilder der, så kopierer du lenken hit :D. Vil gjerne se den på 5,5 uansett fotokvalitet. Nyyydelige fisker fra Eid ser vi gjerne flere av...

Ser av elva synker jevnt og trutt; http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0089.00001.000/index.html

Vet du hvorfor Sportsfiskarlaget i år ikke oppdaterer og vedlikeholder http://www.eidselva.no ?

Blir det tatt så mye fisk at de ikke ønsker å vise det til "almenheten" ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning var i Haltdalen for ett par dager siden. Omtrent midt mellom Haltdalen sentrum og Eggafossen (oppe i Svølgja en plass) og tok laks på 12,5 på flue (tube). Mest vanlig med småfluer der, men denne tok på en stor tube. Og det er nok endel stor fisk lenger opp i elva nå, så det er store muligheter for storlaks i øvre deler. Laks som passerte her tidlig i juni :D

Og det går noen "rakettlakser" i nedre deler hver morgen, og de har det meget travelt. Klarte å lure en fin smålaks i morges, men mellomlaksen dundret forbi :)

Mere regn, og fart i strømmen er det som skal til nå, så går laksen litt senere og stopper opp i hardstrømpunktene :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.