Gå til innhold
Fiskersiden

56 kilos flabb med kniv


Recommended Posts

Breiflabben er den største han har sett, og han mener selv at han er blitt rekordinnehaver.

- Jeg er rimelig sikker på at det er den største som noen gang er tatt med kniv, i alle fall i Norge, forteller Håkon Brandvik.

Hvilken rekordliste er dette? Knivlista? :angry2:

Stor fisk, men absolutt på grensa til det uforsvarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok ikke på den lista....

1. Fangstregler

a. Norgesrekorder i undervannsjakt kan settes i Norge og norske farvann

b. Fisken skal tas med harpungevær,hender, kniv eller lyster, og i form av fridykking.

Breiflabben er 1,5 meter lang og nesten like bred. Den veier 56 kilo. Håkon Brandvik forsøkte å holde fisken fast i klemme på bunn. Fighten varte i 15 minutter.

Det var vel ikke fridykk, men det finnes sikkert andre lister.

(uansett var knivlista DRØY!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel imponerende prestasjoner. Tenker selvsagt på kveite på 50 +, men også langa som er tatt under fridykk på 28 meter.

Av drøye specimenfisker sett med sportsfiskerøyne er rødspetta, lyren, piggvaren, piggskata, havålen og ikke minst steinbiten i særklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler like godt hver gang jeg leser om han som har rekorden på piggskate.

"Tatt på sandbunn ca. 12 m dyp. Skaten var ganske tung å trekke løs fra bunnen. Da jeg tok i den for å ta den av pilen, fikk jeg et skikkelig el. støt som jeg kjent godt.

Skaten ble veiet i forbindelse med siste runde i NM-cup 2003. Samtlige konkurrenter var vitne til innveiingen.

Etter veiing var det tid for fotografering. Jeg har lest at skater ikke har tenner, derfor stakk jeg fingrene inn i munnen på den da jeg løftet den. Den hadde imidlertidig et ganske overraskende bitt. I det smertene i fingrene var i ferd med å bli uutholdelige, var det flere som tok bilder. Det var litt morsomt og jeg har blitt passe mobbet! " ...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig fangst :D

Jeg har fridykket litt, og bl.a. harpunert torsk på 8 kg. Den lå i en grop på 12 meters dyp. Så ut som den var mindre enn den var. Ga ikke noen særlig voldsom kamp, though :P hjelper å treffe midt i hjernen og bløgge raskt.

Hilsen sportsfisker og fridykker... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.