Gå til innhold
Fiskersiden

Flere enn meg som har blitt snytt i forbrukerforumet?


Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si jeg føler det er feil å ta dette i et åpent forum?

Kjipt for de som ikke har fått det de har betalt for uansett.

Nå som forumbrukeren ikke har muligheten til å rote det til for seg i forbrukerforumet lenger,så har i det minste denne tr4åden ført til noe :)

Så til deg Ginny: jeg føler det samme som deg,men nå har i det minste tråden ført noe godt med seg.

Tror det kan være det lureste om moderatorene forsinker postingene i denne tråden,før det legges ut i det offentlige rom.

Selv så savner jeg penger for en vare jeg har sendt,men velger å ta dette som en erfaring da det ikke er snakk om store summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig sak dette- els linken til annen tråd lemger oppe for mer om det.

Dette er en sak for red, ikke moderatorene men vi er i full jobb alle mann nå og kan ikke ta lange diskusjoner rundt detete akkurat nå.

Håper dere tenker dere litt om før dere poster så skal vi se om vi kan få tatt en nøyere vurdering på dette i løpet av dagen.

Slik jeg ser det er det ikke kommet frem noe her som ikke er relativt velkjent via pm/msn/snakkis, antall henvendelser rundt dette har vært mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy som person: Noen ting er viktigere enn andre, det å svindle folk for penger er tydeligvis ikke så viktig for noen, mens andre er.

Remy som fs: Vi kan vurdere moderatorgodkjenning av poster, men så langt ser vi ingen grunn til å innføre det. At folk blir svindlet for penger på våre sider er selvfølgelig beklagelig og vi vil jo ikke at det skal skje da dette skal være ett trygt sted for brukere å handle mellom seg. Når mengden eksempler bare øker må vi også ta mottiltak. Brukeren skal få rett til å svare for seg i tråden og om disse eksemplene og foregående eksempler viser seg å stemme vil utestengelse vurderes. Vi kommer ikke til å legge dette på forsiden som en nyhet i stor skala med bilde av vedkommende og fullt navn som andre nettsteder praktiserer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett - jeg er enig at det skal profileres at enkelte medlemmer opptrer uredelig. Enten det er juks med innmelding av fisk og fangster - eller om det er økonomisk juks. Min forrige kommentar var kun at "alle vet hvem dette er - uten at det er nevnt navn". Sånn sett er jo saken grei. Hadde blitt grinete selv hvis noen hadde rappet pengene mine :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått alt jeg har bestilt, men synes faktisk at hvis det kan bevises at noen driver på som han her tydeligvis gjør, så bør han "outes". Jeg vet ikke hvem det er og kommer til å være veldig forsiktig med bestilling nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi har nevnt tidligere så vil vi aldri la noen gå ut med noe navn ifm slike saker, men kan jo ikke og har ikke noe med hva som foregår på PM med mindre det er lovstridige opplegg. Grunnen til dette er at det på et forum hvor mange er anonyme kan være andre ukjente bakenforliggende grunner til at noen ønsker f.eks å "oute" noen. Dermed ikke sagt at det i dette konkrete tilfellet er tilfelle. Vi har fått og ønsker å få tilbakemeldinger på saker der man har blitt lurt eller lignende i fm handler i forbrukerforumet. Vi har muligheten til å hindre tilgang til forbrukerforumet for folk som misbruker det i en eller annen form. For at man skal føle det trygt å handle der.

Som ved alle handler med ukjente privatpersoner som f.eks på Finn.no eller i de mange forbrukerfora på nett så tar man en sjanse med mindre man kjører via postoppkrav osv. Det er en tillitssak mellom de to partene - har man ikke full tiltro til den andre parten så er oppkrav eller andre sikrende tiltak eneste vei å gå. Det vil alltid være noen rundt om som forsøker seg på en frekkis.

Advarer i samme slengen mot den nye trenden på en del nettauksjoner. Folk legger ut bilde av f.eks en Ipod eller snelle eller lignende og i teksten står det " Du byr på et bilde av en Ipod. Ipoden på bildet fungerer utmerket og har bare vært brukt èn gang. osv osv" Og ja, du gjettet riktig, handler du med denne typen dukker det opp et bilde av en Ipod i posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og akkurat det Tequila vil vi motvirke, forbrukerforumet skal være et "trygt" sted å handle.

Forsto ikke helt svaret ditt Remy om du var enig eller ikke eller om dere jobbet for å unngå slike saker. Uansett en avatar forteller vel ikke navnet til noen? F.eks. hold deg unna Tequila han selger bare dårlig skvip eller du får ikke det du betaler for :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick mener du. Og jo-for mange gjør det det- f.eks meg :wub:

Det remy/espen mener er at vi vil i den grad det er mulig forhindre at useriøse bruker vårt forbrukerforum.

Men vi kan ikke ta ansvar for handler mellom privatpersoner-heller ikke ha "svartelisting" av navngitte personer.

Men slike tilfeller hører til sjeldenhetene etter hva jeg forstår, de fleste handler går smertefritt og når det blir så tydelig møsnter som her kan vi gå inn og forhindre at personen får bruke forbrukerforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet med en rekke andre personer på forbrukerforumet og aldri hatt problemer.

Det som irriterte meg i denne saken er at han det gjelder nærmest blir fornærmet når man tar kontakt og at han ljuger med største selvfølge gang på gang. I tillegg kunne han fortelle at han gav ***** i hva jeg gjorde med saken siden han allikevel skulle reise på en fisketur dagen etter. Denne turen var sikkert ikke helt billig. Å ta seg råd til det når man skylder penger i øst og vest er en ting men når man er så frekk/dum at man sier det til en av de som har blitt lurt da fortjener man tyn, ihvertfall i min verden.

En idè som brukes på en del andre fora er jo en egen "feedback-tråd" i forbrukerforumet der man kan legge inn en melding når handelen er fullført. Tror dog ikke det er nødvendig her da det vel er de færreste som har opplevd problemer med andre personer enn vår venn i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slike tilfeller hører til sjeldenhetene etter hva jeg forstår, de fleste handler går smertefritt og når det blir så tydelig møsnter som her kan vi gå inn og forhindre at personen får bruke forbrukerforumet.

Ved annet "misbruk" av fiskersiden så blir det truet med utestengelse, og dette har blitt gjennomført etter som jeg forstår.

Dette som foregår her er vel et av de værste misbrukene av FS etter min mening. Misbruk for egen økonomisk vinning. Så skal de bare bli utetstengt fra forbrukerforumet. ??? forstår ikke dette jeg.

Jeg blir ikke med på noen videre diskusjon på dette, måtte bare får det ut :)

Alle mine private handler gjennom FS har vært problemfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke slikt at fyren i utgangspunktet har gått inn for å svindle noen, men det har nok balla på seg, den ene løgnen har tatt den andre osv... Uten at det på noen måte unnskylder måten han har drevet det på. Han byrde jo tidlig ha gått ut og lagt seg flat, fortalt at han har driti seg ut men lover å fixe opp så fort han får penger.

Ihvertfall ikke fortelle at han skal på en dyr fisketur til Røst og gir beng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist der mange som vet hvem denne personen er så kan det da ikke være vanskelig å dra i samlet flokk hjem på døra hans.

Så sant ikke personen bor langt oppe nord da.En ting er helt sikkert jeg betaler ikke noe på forskudd uannsett hva det er......

Det er for j.... at det skjer svindel når man handler i god tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist der mange som vet hvem denne personen er så kan det da ikke være vanskelig å dra i samlet flokk hjem på døra hans.

Så sant ikke personen bor langt oppe nord da.En ting er helt sikkert jeg betaler ikke noe på forskudd uannsett hva det er......

Det er for j.... at det skjer svindel når man handler i god tro.

uansett hva denne tråden gir deg gi ikke en krone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da får vi gå over til advarsel på PM. Hvis han eller andre av samme slaget legger ut noe for salg - så får dere bare gi beskjed til interesserte kjøpere eller legge inne melding som f.eks. har du sendt ut de forrige bestillingene.... :)

Jeg vet ikke hvem det er. Har kun handlet med FS og et par butikker og ikke privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en byttehandel med SU her, og der rota den jævla posten med pakka mi.. Lå på posten her i nesten ei uke før den ble sendt.. Heldigvis så sendte jeg som Smartpost og fikk sjekka at den ikke var registrert inn! Det var frustrerende... Siden det kunne virke som jeg prøvde å "svindle" ham... Heldigvis ordna det seg.

Men det høres ikke ut som det er problemet med denne duden.... Jeg hadde og møtt opp på døra hans! Sånne folk bør eksluderes tvert! Ødelegger for alle andre....

(Dette er min personlige mening...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en motsatt sak på gang.

Solgte stenger på en auksjon her,fyren har betalt for stanga,men han bor Karmøy og det hastet ikke med at han fikk stanga før til ferien.

Stanga blir sendt med en kompis som skal ditt i ferien.Så lenge han ikke trenger den er det jo greit.

Har et spørsmål ang den saken som er omtalt her:Den personen som det gjelder er han inne her under et annet nick?Det må jo advares mot å handle av denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål ang den saken som er omtalt her:Den personen som det gjelder er han inne her under et annet nick?Det må jo advares mot å handle av denne personen.

Ro ned et par hakk i varmen folkens - om man hadde tatt seg bryet (som vanlig) med å lese alle postene i tråden så ville man sett at mods og admin sørger for at det ikke blir noen postinger i forbrukerforumet av vedkommende.

OG: Skjulte eller direkte trusler holder vi oss for gode til - en del poster er allerede ryddet. Ønsker man ta tråden skal få stå så holder man seg for god til denslags. Fortsetter det vil tråden bli ryddet og evt fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.