Gå til innhold
Fiskersiden

Flere enn meg som har blitt snytt i forbrukerforumet?


Recommended Posts

Jeg bestilte noen greier av en tidligere ivrig bruker på forbrukerforumet, men de kom ikke som avtalt. Da jeg kontaktet vedkommende fikk jeg en lengre forklaring som involverte upålitelige engelskmenn og et gjenstridig postvesen. Han sa dog at han skulle sette inn pengene til meg, noe som aldri hendte.

Etter det sluttet han å svare på PMer og mail. Da jeg etter en stund tok opp historien i en annen tråd fikk jeg en lengre og trist PM om hvor grusomt det var å være arbeidsledig og hvor dårlig samvittighet han hadde.

Pengene skulle komme så fort som fy, ingen problem.

Pengene kom ikke.

Jeg lot saken ligge helt fram til nå nylig da jeg tok kontakt med karen igjen, på et annet forum (siden han på mystisk vis forsvant fra dette) og etterlyste varene mine.

Da kunne han fortelle meg at han hadde ordnet opp i sine tidligere svindelhistorier (som ikke var svindel, langtifra, bare forskjellige uheldige omstendigheter) og at alle hadde fått penger eller varer unntatt meg.

Han skrev som så:

Fra: xxxxxxx

Til: Fiskemannen

Skrevet: 02.06.2007 11:49

Tema: Re: Boilies

Ja, jeg svindler folk. er vel kun du som er ramma av dette. Alle de andre som jeg var sein med å sende varene til har fått dem. gi meg kontonr ditt så overfører jeg de pengene med en gang. Det er ikke akkurat hyllevare med boilies her oppe. Om du synes dette hører offentligheten til, så får du kjøre det på da. Som sagt har alle de andre som jeg var sen med å sende ut varer til, fått dem. jeg har ingen hensikt og intensjon med å svindle noen.

Jeg sjekket litt rundt og det viste seg raskt at han hadde flere tusen kroner utestående hos andre også.

Jeg konfronterte han med dette og sa han burde gi meg de bestilte varene og komme med en unnskyldning på de fora han frekventerte.

Fikk følgende svar:

Fra: xxxxxx

Til: Fiskemannen

Skrevet: 02.06.2007 11:50

Tema: Re: Boilies

Og alle fora jeg frekventerer er vel ikke stort. Er kun xxxxxx jeg frekventerer på inkludert xxx sitt forum. Fiskersiden har jeg ikke vært på siden i xxxxx.og xxx sitt forum har iallefall ikke noe med dette å gjøre.

Det tok meg ikke lang tid å finne ut at han fremdeles frekventerer dette forumet, dog under et helt nytt navn.

Svaret på det var "So what?"

Han kunne fortelle at han uansett skulle på fiskeferie og dermed gav f.

Jeg var en smule forundret over at han hadde råd til det men du lærer deg fort å ikke la deg forbause av noe denne karen sier.

I dag ringte jeg han og han kunne da på nytt erklære at NÅ var alle andre enn meg betalt og alt ordnet opp i. Det blir spennende å se om dette stemmer. Hvis det er andre som kjenner seg igjen i denne historien og har vært ute for noe lignende hadde det vært fint om de kunne sende meg en mail eller en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flere enn meg som har blitt snytt i forbrukerforumet?

Skal ikke uttale meg om din sak,men alle jeg har handlet med gjennom forumet har vært topp. Håper ting ordner seg for dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleipt å ta betalt for en salgsvare,for så å ikke sende det du har betalt for. Slikt er svindel.

Er vel flere av oss på forumet som har vert litt blåøyde.

En som kjøpte noe av meg,men pengene kom alderi.

En annen gang forlangte jeg kun porto for noe jeg ga bort,samme visa der. Liten vits å bli uglesett for små summer.

Slike folk blir ikke invitert på turer eller treff lenger,samt at andre som har kontakt med dem blir advart ved svar i forbrukrerforumet.

Så neste handel blir pengene først eller oppkrav fra min side.

Hilsen etterpåklok

Har moderatorene noen virkemidler i slike tilfeller som ditt?

Saken er jo opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er jo at "fiskeverdenen" er såpass liten, kommunikasjonsmulighetene så mange - så det skal ikke mange "sprell" til før mange i sportsfiskenorge kjenner til sånne saker og hvem det gjelder.

Det er ikke så mange som har snytt meg og jeg håper heller ikke jeg har snytt noen - føler dere det annerledes håper jeg dere sender meg en PM så vi får ordnet opp i såfall.

Edit/tillagt: Fordi jeg har hatt endel transaksjoner vil jeg bare få si at dette ikke gjelder meg.

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvem du snakker om, Fiskemannen. Jeg venter også på utstyr fra han og har venta lenge (over et halvt år). Snakka med han på telefonen idag og da var han på fisketur. Han skulle ordne opp og ringe meg tilbake når han kom hjem igjen, sa han.

Så får vi se om det ordner seg. Tror ikke han bevisst går inn for å lure noen. Uansett er det VELDIG mange både her på forumet og andre steder som kjenner han så jeg satser på at han ordner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvem du snakker om, Fiskemannen. Jeg venter også på utstyr fra han og har venta lenge (over et halvt år). Snakka med han på telefonen idag og da var han på fisketur. Han skulle ordne opp og ringe meg tilbake når han kom hjem igjen, sa han.

Så får vi se om det ordner seg. Tror ikke han bevisst går inn for å lure noen. Uansett er det VELDIG mange både her på forumet og andre steder som kjenner han så jeg satser på at han ordner opp.

Power Aero?

Jeg har ventet et år neste måned så jeg har et skags jubileum. Han har forsikret meg om at han skal ordne opp med meg en del ganger og. Vet ikke om han bevisst går inn for å lure noen, men han viser veldig dårlig skjønn når han lyger i hver eneste mail for så å dra på fisketur til Røst.

Da er det betalingsviljen det står på, ikke evnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner veldig på min, og min kollegas bestilling/historie.

Spesielt dette med at snart skal dette være i orden, og at posten må ha rotet bort pakken, og MSN blokkering.

Har til og med fått beskjed om at snøret var bestilt fra annen leverandør, og at dette skulle være på plass.

Da skrev jeg dette i en tråd, og at jeg var tilfreds med løsningen.

..hvorpå jeg fikk en PM om at dette måtte slettes.

Jeg fjernet dermed "Seeberg" navnet fra innlegget, for det var det som var problemet, hvorpå innlegget ble slettet av en (overtalt vil jeg tro) moderator. Dette uten at jeg fikk melding om årsaken til slettingen.

Snøret kom aldri.

Overførte penger er ennå ikke returnert.

Går ut fra vi snakker om samme "leverandør"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om privatperson eller firma her Arbiter ?

Er det et firma så kan det da ikke være noe galt å diskutere det her på fiskersiden.

Det gjøres jo overalt til og med på ("TV2-hjelper deg" og NRK's FBI)

Er det FS annonsør så bør FS kvitte seg med annonsører som melker FS medlemmer.

Stein

Endret av stein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om privatperson eller firma her Arbiter ?

Er det et firma så kan det da ikke være noe galt å diskutere det her på fiskersiden.

Det gjøres jo overalt til og med på ("TV2-hjelper deg" og NRK's FBI)

Er det FS annonsør så bør FS kvitte seg med annonsører som melker FS medlemmer.

Stein

Privatperson.

Denne hadde dessuten en salgstråd her, som ble en purretråd etterhvert som folk ikke fikk varene som ble tilbudt.

Denne tråden er nå slettet.

Endret av Arbiter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ikke slettet men flyttet over til adm.forumet vårt. Jeg har lest gjennom denne nå for å se hva som ble gjort der. Det som skjedde der var at de som klaget i den tråden fikk tilsendt grubsene sine(som var det tråden handlet om) og endret sine innlegg etter det. Etter at dette med grubs var ordnet opp i ble tråden fjernet etter ønske fra trådstarter/privat selger da han var tom for disse varene.

Klagene som nevnes i denne tråden gjelder slik jeg forstår det ikke disse grubsene.

Bare så det er helt klart- dette gjelder IKKE et firma eller en av våre annonsører men en privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det stod også en del opplysninger der om uteblitte varer, som ikke var nevnt i opprinnelig innlegg, mener jeg å huske.

Hva med mitt innlegg om at "Jeg er nå tilfreds med xxx's løsning, da snøret er bestilt fra annen leverandør, som igjen sender varene rett hit"?

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette ble slettet fordi opplysningene jeg hadde mottatt var usanne, og at innlegget sto som en bekreftelse på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke huske alle detaljene fra tråden, som sagt er nesten alle innleggene der slettet/endret av de som la de ut så tråden slik den ligger nå er ganske meningsløs. Tråden ble flyttet vekk da den hadde ligget en stund uten at det kom flere innspill, men mtp trådens karakter ble den ikke slettet helt.

Problemstillingene er delvis tatt opp i en annen tråd:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...opic=19433&st=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk denne meldingen:

Den andre rullen med powerpro har forsvunnet i posten. Den ble sendt som brev så jeg vet ikke hvor den er. noe sier meg at den ligger der som all annen post ligger om du har lest VG i dag. Jeg har tatt meg bryet og bestille snøre rett fra seeberg, og to ruller vil komme opp til dere iløpet av neste uke direkte fra Oslo.

Jeg er både frustrert og lei meg på grunn av dette, men er ikke dere som skal lide av dette. Når det gjelder innlegget ditt, så håper jeg du endrer det, da det står i kjørereglene for forumet at slikt skal tas pr PM

Og slettet innlegget, og svarte i tråd, hvor tema ble tatt opp, at denne løsningen var jeg fornøyd med.

Dette innlegget ble slettet separat.

Gjentar at hverken penger, eller snøre har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, virkelig trist når man først enser omfanget av dette. Tidligere trodde jeg det var kun et par enkelt tilfeller, men tydeligvis er det blitt "organisert" nesten. Beklager at dere har blitt svindlet på forumet. Brukeren skal ikke få tilgang til forbrukerforumet hverken med gammelt nick eller nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk denne meldingen:

Den andre rullen med powerpro har forsvunnet i posten. Den ble sendt som brev så jeg vet ikke hvor den er. noe sier meg at den ligger der som all annen post ligger om du har lest VG i dag. Jeg har tatt meg bryet og bestille snøre rett fra seeberg, og to ruller vil komme opp til dere iløpet av neste uke direkte fra Oslo.

Jeg er både frustrert og lei meg på grunn av dette, men er ikke dere som skal lide av dette. Når det gjelder innlegget ditt, så håper jeg du endrer det, da det står i kjørereglene for forumet at slikt skal tas pr PM

Og slettet innlegget, og svarte i tråd, hvor tema ble tatt opp, at denne løsningen var jeg fornøyd med.

Dette innlegget ble slettet separat.

Gjentar at hverken penger, eller snøre har kommet.

sjekket ikke du med Seeberg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akuratt hatt kontakt med en annen bruker på MSN som han skylder en del lapper, dette ikke for varer men en tur.... Er vel ca 1 år siden, vedkommende har lovt å betale en del ganger, men ennå ingen penger på plass

Begynner å bli en tykk rødtråd igjennom her gitt. Glad jeg ikke bstilte grubs som jeg hadde planlagt. :)

edit: remy som privat person, ikke moderator eller fs representant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg føler det er feil å ta dette i et åpent forum?

Kjipt for de som ikke har fått det de har betalt for uansett.

Når han har hatt så mange muligheter til å rette opp sine synder ovenfor mange her inne, synes jeg det ikke er feil. Folk må advares så de ikke blir lurt.

Navnet er fortsatt ikke skrevet her, så det er da ikke så galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.