Gå til innhold
Fiskersiden

Håkjerring


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beskrivende bilder av turen vår ville være henholdsvis Jan som prater med Oz i telefonen og jeg som dytter blue crab inn i småsei med sprøyte...

Neste gang, neste gang...da MÅ det være min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp den kortfattede meldingen "Fast fisk!" fra Frederic. Ting skjer i Trondheimsfjorden - igjen! Aner ikke hvem eller hva slags fisk, men regner med å få en oppdatering. Jaja...nå sitter jeg også på kontoret og skulle ønske jeg var en helt, helt annen plass! :P

EDIT 1: Spisskate, ca 8.5 kg., tror det er rundt den 10. spisskata på Gotland. To fisk til er på vei opp. Fridag for skepparen i morgen, så blir det 6 dager satsing med HFK Rolex, gutta som dro kveite på 111, kjerring på 3.5-4 m og mista en enorm fisk ila 4 timer fiske i fjor.

EDIT 2: Breiflabb på 8-9 kg og brosme på 13.1-13.2, ny båtrekord på lubb!

EDIT 3: Brosme, 10 kg.

EDIT 4: Spisskate 10,5 kg, og dobbelthugg av håkjerring! Skikkelig flex på 80 lbs-raia til Frederic, og da er det alvor! Det gikk selvfølgelig til helvete med to mista takler, men det skjer ting på go'plassen.

EDIT 5: Ny spisskate, 9 kg! Det var visst "bare" én kjerring, søkket til sidemannen skar av braiden til han som hadde å kjerringa ca samtidig som krokfestet slapp, de fikk opp begge taklene.

Sinnsykt bra resultat på bare én dag!

Sladrer f.o.m. søndag om det skjer noe mer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gørrkjedelig ut. Takke meg til å blanke i Gaula...

Bedre å blanke i Gaula ja enn å dra brosme på 14 kg, som Frederic meldte om for noen timer siden. Tatt på 500 m dyp av en fra HFK Rolex. Fluposen var revet i filler ila natta, men nok en gang viste seg at dette ikke er noen garanti for kjerring på stanga (dropp vittighetene nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meldes om fast fisk i Trondheimsfjorden, ganske sikkert kjerring! Kjører sørover nuh, men det kommer oppdatering i morgen tidlig når jeg er på nett igjen.

Vet at Frederic har mekka mini-fluposer til opphengerne, finmaska garn med 2-3 kg hakka sild og sei i. Kun én sirkel så klart, 14/0 eller 16/0. Vi har selvsagt tenkt på dette før vi også, men sei alene har fungert bra tidligere, veldig bra! Blir spennende å høre str og hva den ble tatt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanande !!

Nei...Frederic har kommet med mye falske kjerringalarmer i det siste. Var visst bare en svartskate, en hann, så den var ganske vill i starten. Forøvrig bare 31 kg, ikke engang verdensrekord, bare den nest største som er tatt på båten. Jeg er ikke misunnelig...

Og med denne posten forlater jeg Trondheimsfjordområdet og kjører sørover for å fiske grundling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...Frederic har kommet med mye falske kjerringalarmer i det siste. Var visst bare en svartskate, en hann, så den var ganske vill i starten. Forøvrig bare 31 kg, ikke engang verdensrekord, bare den nest største som er tatt på båten. Jeg er ikke misunnelig...

Og med denne posten forlater jeg Trondheimsfjordområdet og kjører sørover for å fiske grundling.

Frederic holdt meg våken med sånne "uvesentlige" svartskate meldinger også, nei jeg får reise på hytta og fiske kutling med unga :hailfs: .

Grattis Frederic, ingen tvil om hvem som er "rockekonge" nå vel, imponert over hva du har tilført havfiske norge :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkjerring i natt, 2.7 lang, 1.5 omkrets om jeg ikke husker helt feil, du får korrigere når du er på nett, Frederic, om ikke noen andre retter i mellomtiden. Uppskattat vikt 463 lbs. Både kjerring og skate på slep med småsei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike !! Kunne tenkt meg ei uke om bord hos Frederic :lol: Tror nok det bare er snakk om litt tid så kommer kjempe kjerringa. (Bare det ikke blir en svenske ) :-))

Thoreh!

PowerJiggern ville jeg vel ikke ha anbefalt... ikke er det en 30-50 heller, men en 15-40. Men har den temma flere håbrann så hadde den muligens klart en mindre kjerring og.

Jeg har gjentatt til det kjedsommelige at det er tatt flere digre kjerringer her på 3-600 meters dyp på "lange-utstyr" dvs 30lbs stenger, og det har gått. Med digre kjerringer snakker vi om rundt 500kg.

Og skal man ha ett slikt forsøk i Oslofjorden som de andre gutta snakker om, så er det ingen grunn til å handle inn 80lbs standup stenger.. Det er vel ikke så mange 500+ kjerringer i det området. Og de de eventulet skulle få, ja de får du opp med 30-50lbs utstyr !

Jeg har aldri påstått at det er ideelt med "lange-utstyr" til kjerringfiske, men bare påstått at det går. Og det er jo bevist ved flere anledninger her vest :lol:

Når det er sagt, så hadde jeg selv stilt med grøvre skyts enn PowerJiggern om jeg skulle prøvd meg med retta fiske etter kjerring i Trøndelagsfjorden. Men hadde nok holdt meg unna 16/O snelle og 160lbs glassfiberraie :D

Her er et bilde av Tore Jan der han kjemper opp ei STOR kjering med Powerjiggeren !! Taklet det greit den.....

MEN nå er jo Lawson Exstrem jigger på markedet. Den takler det helt sikkert helt greit vil jeg tro.

1108623239.jpg

Endret av affi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av Tore Jan der han kjemper opp ei STOR kjering med Powerjiggeren !! Taklet det greit den.....

MEN nå er jo Lawson Exstrem jigger på markedet. Den takler det helt sikkert helt greit vil jeg tro.

Ja, jeg er selvsagt klar over hvilken stang Tore Jan brukte der... men jeg hadde ikke anbefalt den til målretta fiske etter håkjerring for det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.