Gå til innhold
Fiskersiden

Nok en rødhai fra Sandebukta


Jarl Fr.
 Share

Recommended Posts

Jeg og broder'n (Stian N. E.) tok en kjapp tur for å prøve og lure opp en småflekka rødhai fra Sandebukta i går kveld.

Jeg hadde ikke fisket på en stund, og i stua lå en splitter ny feederstang, som ennå ikke var brukt. Det var en god nok grunn i seg selv, til å komme seg ut en tur. Plukket med meg en 5000 baitrunner, nappvarsler, en bankstick og et par frosne makrell....planen var å fiske meget enkelt, med glidende tackle og en Owner Mosquito krok.

Det tok ikke lang tid før vi fikk de første nappene. Det var moro og se hvordan den følsomme tuppen på feederstanga registrerte selv de minste napp. Det ble noen sandflyndrer og hvitting før det satt noe mer spennende på......og det kjentes ikke ut som hvitting...

hai1.jpg?t=1185261640

...jubelen var stor da broderen kunne håve en ny småflekka rødhai for meg.....

hai2.jpg?t=1185262583

...og det var ny pers for meg, 610 gram og 56 cm. lang...

hai3.jpg?t=1185262727

..etter veiing og litt beundring, ble den vakre fisken returnert til sitt rette element igjen. Den takket for seg ved å svømme avgårde i oveflata et stykke før den dukket. Utrolig stilig syn :D

I tillegg mistet jeg en tung fisk, som var vanskelig å få løftet opp fra bunnen....sena røyk til slutt, og var helt flisete.....hmmm....kan det ha vært skate? De finnens i området....

Vi får se neste gang, for flere turer blir det. I hvert fall etter full klaff på sommerens første forsøk.

:blush:

Jarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er småflekket-sesongen offisiselt åpnet! Tøfft, og grattis med enda en småfrekk:-)

Nydelig Jarl! Gratulerer med ny pers. Vakker fisk, antagelig den vakreste haien vi har i våre farvann.

Ser ut til at jeg må ta meg en tur til Sandebukta snart ja...

Plukker deg gjerne opp i Tønsberg jeg :D

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker deg gjerne opp i Tønsberg jeg :D

Det sier jeg ja til. Et høyt og gledelig "ja" faktisk. Tar kontakt pr mobil kommunikasjonsteknologi om ikke lenge :o

Småflekka rødhai... sikle...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller i midten av august!

Jørgen og Oz-- spar noen til meg

Will do! Og gi en lyd når du kommer da, noen må jo være med å ta de gode bildene (og fisken for den saks skyld, du kommer uansett til å være opptatt med å fotografere mygg).

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rykter om en til på litt over kiloen på "brodern" i kveld - så er det å håpe at Sverre lurer en i samme slengen.

Har noen sett noe mer til "Rusty" forresten?

Stian fikk en ja. 1075 gram. De tar kvelden nu, så det dukker vel opp bilder og kanskje litt tekst her om ikke altfor lenge.

Må, må. MÅ komme meg ut etter den snart!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.