Gå til innhold
Fiskersiden

Ambulanse i Oslo


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Vil det si at eggene som suste mot Hagen kunne vært håndgranater?

Litt forskjellsbehandling fra politiets side spør du meg.

Han var voksen nok til og ta det med et smil+ med en beskjed om at de burde sikte bedre.

Men Kristin er langsint og vil aldri innrømme feil.

Skulle det vise seg at de gutta blir dømt etter rasistparagrafen og for grov uforstand i tjenesten vil vi alle være glade for at sånne personer ikke lenger jobber i det yrket dem gjorde.

Men jeg synes det er alt for tidlig og avgi dom og bestille bøddel.

Selv om man blir beskyldt for rasisme har man krav på rettsvern.

Har forresten journalistene sjekket om disse har reddet noen mørkhudete personer før? Hvis Ja, har man intervjuet dem om dems erfaring med de det gjelder? Eller ville dette være og ødelegge et godt spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De uavhengige vitnene, videoene, bildene - de forteller samme historie. Dette har ledelsen innsett - men desverre ikke ambulansefolkene. Ser at de kan risikere 6 års fengsel (skjer jo seff ikke) for grov tjenesteforsømmelse. Har vi en rettstat som gjelder for alle - så får de forhåpentligvis en straff som merkes for alle. Hadde vi vært uten vitner, uten bevis fra alle kanter - ja da ville selvsagt saken også vært annerledes.

Eggene på Hagen er ikke greit det heller - og hadde de blitt kastet fra 1 meters hold så ville jeg helt klart vært for en straff også der. Vold hører ikke hjemme på noe politisk agenda - uansett motiv eller form. Det beste virkemiddelet er når massene unisont sier ifra om feil og urettferdighet. Ingen kulturell/politisk betinget demonstrasjon har vel vært mer effektiv i Norge enn da alle snudde ryggen til Arne M for å si det sånn.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et levende bevis på at innvandring av flyktninger er noe som er et samfunnsansvar alle land må bidra med. Men at min mor havnet som gårdshjelp i sverige og fikk spise grøt i 5 år fra hun var 7 år sier litt om den dagens flyktninghjelp. Hun har ingen forståelse på hvorfor de klager når de kommer til Norge.

At man i ettertid kan si at satsingen på de som har søkt hjelp i Norge i ny tid har vært elendig kan man lett se i dag med tanke på integreringen. Dette skulle kostet mye mere enn det det har gjort.

Men hvis man i det hele tatt stilte kritiske spørsmål ble man kastet til ulvene og stemplet som rasist.

Selv i dag går det tikkende bomber rundt og venter på hjelp. De erfaringene som USA hadde med sine veteraner burde vært et varsel om at noe måtte gjøres før det var for seint.

Hvis man henger i en tynn tråd så trenger man ikke en tykkere tråd, men et nett under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man agerer i jobb situasjoner som ikke er vanlig kan Kristin Halvorsen litt om.

Hun anmelder kakekasteren og han kan forvente seg dom i saken. Var det 2 år i buret?

Vil det si at eggene som suste mot Hagen kunne vært håndgranater?

Litt forskjellsbehandling fra politiets side spør du meg.

Han var voksen nok til og ta det med et smil+ med en beskjed om at de burde sikte bedre.

Men Kristin er langsint og vil aldri innrømme feil.

Du sier at Kristin Halvorsen anmeldte kakekasteren. Jeg vil gjerne se dokumentasjon på dette, noe jeg tviler sterkt på at du klarer å oppdrive! Talsmenn for Halvorsen uttalte i media etter opptrinnet at Halvorsen ikke ville anmelde kakekasteren. Har forstått at du ikke er noen tilhenger av Halvorsen og venstresida, men prøv nå i alle fall å bruke fakta når du kritiserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et levende bevis på at innvandring av flyktninger er noe som er et samfunnsansvar alle land må bidra med. Men at min mor havnet som gårdshjelp i sverige og fikk spise grøt i 5 år fra hun var 7 år sier litt om den dagens flyktninghjelp. Hun har ingen forståelse på hvorfor de klager når de kommer til Norge.

Flyktninger som kom til Norge under krigen fikk ikke "alt i henda" (som du nok vil kalle det ) de heller.

Dra nå for pokker ikke forholdene under 2.verdenskrig inn i en debatt om Norge 2007 da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ingen regler pota, men det får da være grenser for å dra flyktningesynet ditt utover vidda...

Det er ikke snakk om regler som er laget for å hindre deg i din livsutfoldelse,men at du må ta ansvar for hva du sier..Skjønner?

Det trenger da slettes ikke å være usaklig å trekke inn forholdene fra 2. VK?!?!?! Utgangspunktet er jo det samme mellommenneskelig sett; Folk flykter fra venner, hus, hjem, nabolaget sitt, jobb m.m.p.g.a. uholdbare forhold (de aller, aller fleste iallfall) og ankommer bedre forhold som er bosatt av folk som innehar en betydelig andel personer som er svært navlebeskuende og egoistisk at de ikke er interessert i å dele med/ hjelpe andre!

De som er paradoksalt er jo at det ser ut som denne motviljen har økt etterhvert som vi har blitt rikere.

Mvh Bad2

Edit; Potemkin; Det var ikke helt uvanlig det altså, at folk livnærte seg i all hovedsak på en "rett". Svigers f.eks. kommer fra Hedemark, og der besto kosten stort sett av potet. Morsan kommer fra kysten i Trønderlag, og spiste stort sett fisk ........ Dette har jo med tilgangen til egenprodusert/ fanga mat, og den generelle nøden som var. Men dette veit jo sikkert du også, regner jeg med.

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hetses også andre ambulansesjåfører i Oslo. Noen drosjesjåfører og andre har til og med sperret veien for og hindret ambulanser under utrykning. Abid Q. Raja maner de til å "heller kanalisere hatet gjennom oss" dvs de som representerer fyren som ikke fikk hjelpen han trengte. Jeg må si jeg stusser litt over bruken av ordet "hatet" her. Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hetses også andre ambulansesjåfører i Oslo. Noen drosjesjåfører og andre har til og med sperret veien for og hindret ambulanser under utrykning. Abid Q. Raja maner de til å "heller kanalisere hatet gjennom oss" dvs de som representerer fyren som ikke fikk hjelpen han trengte. Jeg må si jeg stusser litt over bruken av ordet "hatet" her. Stå på! :blink:

Jøss. De drosjesjåførene som jeg har sittet på med er ikke av de som synes at mørkuda lider under for lite hjelp og bistand.

Mvh Bad2

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.