Gå til innhold
Fiskersiden

Ambulanse i Oslo


Jørgen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo først og fremst en tragisk hendelse for de berørte parter. Deretter er det en trist sak for Politiet og helsevesenet. Jeg tror at jeg kan si med 100% sikkerhet at dette ikke hadde skjedd på vestkanten med en hvit velstående kvinne/mann, uansett om hun/han hadde tisset på seg eller ikke. Har hørt om lignende tilffeler før, men da med knarkiser...

Og nå, så driver å skylder på hverandre...... Og det er jo helt latterlig... Hvem er best skikket til å ta med seg en syk/skadet person? Politiet eller ambulansen?? håper det er ambulansen, ellers så må jeg pugge alle de nødnummerene igjen.. Politiet da noen er syke, og ambulanse da noen rapper bilen min :unsure::P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han tisset på hjulet til ambulansen og det sprutet på bena til ambulansemannen. Det var vel da det kom noen ukvemsord.

Jeg tror at jeg kan si med 100% sikkerhet at dette ikke hadde skjedd på vestkanten med en hvit velstående kvinne/mann, uansett om hun/han hadde tisset på seg eller ikke.

Jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet si at en hvit velstående kvinne/mann fra vestkanten hadde ikke slått ned en vilt fremmed heller.

Jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet si at ambulansepersonell ikke etterlater seg folk med hjerneblødning hvis de mistenker det.

Jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet si at venstresiden skriker rasisme så fort de har muligheten.

Jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet si at det ikke vil bli en anmeldelse av han som slo.

Jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet si at dette var bare et tilfelle av mange når det gjelder blind vold.

Jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet si at vi ikke får vite nøyaktig hva som har skjedd før han som slo er tatt.

Så slutt og hint om at dette har noe med hudfargen og gjøre. Kanskje det hadde noe med kommunikasjon og gjøre. Hvem vet.

Noen ganger tror jeg at venstresiden savner Nynazistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme her er jo at Ambulansepersonellet skylder på politiet, og politiet på ambulansepesonellet. Altså - da er det ihvertfall brakt på det rene at noen her ikke har gjort jobben sin ihvertfall. Hvorfor de ikke har gjort jobben sin er en annen sak. Rasisme? Giddalaushet? Inkompetanse? Kan være mye det - men "somebody will get fired" (det er Apprentice i kveld - så jeg bare måtte)

Rystende lesning!

Hvem er løgnerene her? De uavhengige vitnene?

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1277420.ece

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamført med Direktøren for Ambulanse Personalet på Ullevål så er hun sikker at Ambulansepersonalet har opptred korrekt i denne saken. Ut i fra hva sjekket var det ingen overliggende fare for pasienten...

hihihi...

Lest "Kastet opp blod, måtte ta Taxi" "ungen din er voksen nok til å ta vare på seg selv"? Kanskje dette burde sette søkelys på manglende utdannelse og personlighets tester og krav bla ambulanse personell???

Lurer på hva Michael Moore hadde sagt hvis han leste dette?? "Norway's health care is just Insane, they send people away to spa in the Canarie Islands, however, if your in imminent danger of dying the medical responce unit will leave you too die on the street. Maybe this is a plan to save money for the other important things in the Norwegian society? If you really want to survive though you can take a cab to the nearest hospital, dont ask the police though, as you may be arrested as well before dying"

Vel, jeg får sende han en mail da siden han skrøt av det norske helsesystemet som sendte folk avgårde på soriasis behandling. Dette var visst nok til å imponere mr Moore hahahaha (hykler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ambulansesjåførene ville ikke gjort noe annerledes om de kunne, imponerende!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195034

Da ville han jo vedgått at hans egen bedømmelse av situasjonen var feil hvis han hadde ment noe annet.

Sette på seg andres sko i en gitt situasjon med svaret i baklomma er litt urettferdig ovenfor de det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ledelsen selger deg for at det skal bli ro rundt saken kan man skjønne. Men er man virkelig pålagt og lyve hvis man er helt sikker i sin sak?

Ut i fra visse kriterier har han valgt og ikke ta med offeret.

At ingen vil offentlig støtte han fordi han gjorde kun det som var vanlig praksis, men var ekstremt uheldig med situasjonen er merkelig.

Hvor det blir av det ansvaret som toppledere får betalt for og ha forsvinner som dugg for solen med engang oppgjørets time er kommet er det ingen som spør om.

Fagforeningen tør antageligvis ikke åpne kjeften siden dette er en vanskelig sak for dem også.

Men nå henger det altså en i galgen. Det som mangler nå er at han spreller litt til. Da blir alle fornøyde og glemmer at problemet startet med at det var en som kun ønsket og sikre sine barn mot fare.

Når man først velger og stille seg foran den svake, kan man kalle seg for den sanne sosialist.

:)

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ledelsen selger deg for at det skal bli ro rundt saken kan man skjønne. Men er man virkelig pålagt og lyve hvis man er helt sikker i sin sak?

Ut i fra visse kriterier har han valgt og ikke ta med offeret.

At ingen vil offentlig støtte han fordi han gjorde kun det som var vanlig praksis, men var ekstremt uheldig med situasjonen er merkelig.

Hvor det blir av det ansvaret som toppledere får betalt for og ha forsvinner som dugg for solen med engang oppgjørets time er kommet er det ingen som spør om.

Fagforeningen tør antageligvis ikke åpne kjeften siden dette er en vanskelig sak for dem også.

Men nå henger det altså en i galgen. Det som mangler nå er at han spreller litt til. Da blir alle fornøyde og glemmer at problemet startet med at det var en som kun ønsket og sikre sine barn mot fare.

Når man først velger og stille seg foran den svake, kan man kalle seg for den sanne sosialist.

:)

Du verden Pota. Selv om jeg mener feil er gjort, og at underbeviss rasisme/forskjellsbehandling er årsaken er jeg enig i det du sier.

Hvis de har fulgt rutiner er muligens rutinene for dårlig, og språkbruken er himmels drøy, men dette er mennesker som hver dag opplever å avvise mange som ønsker ambulanse uten å trenge det, og må ta avgjørelser ganske raskt på hva de skal gjøre.

Jeg hater institusjonell rasisme, og det er mye av den, men jeg er ikke glad i å henge enkeltpersoner som ofte grunnet dårlig opplæring/rutiner gjør enkeltfeil.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man agerer i jobb situasjoner som ikke er vanlig kan Kristin Halvorsen litt om.

Hun anmelder kakekasteren og han kan forvente seg dom i saken. Var det 2 år i buret?

Ambulansemannen blir truffet av urinen og slipper noen uheldige gloser. Disse blir tolket som rasistiske og sirkuset er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken er jo rasistisk fra a-å. Når 5 individuelle vitner (- sågar helsepersonell) forteller hva som har skjedd ved oppmøte. Så er det faktisk deres fordømte plikt å ta med seg vedkommende til undersøkelse. At de blir "pissa på av en somalier" er selvsagt årsaken til at det ikke skjedde - det ble for mye for to stolte og hvite, men ikke spesiellt yrkesærende mennesker. Da er det mye enklere å si at vi gjorde bare jobben vår - angrer ingenting, og i tilegg komme med løgn i rapportene som leveres, hvor skylden plasseres hos politiet. Selvsagt skal de miste jobbene sine - og selvsagt bør sjefene som videreformidler opplagt løgn i offentlige rapporter - også miste jobbene sine. "Glosene" ble foresten sluppet ved ankomst (før undersøkelse og uheldig urinering) mens fortvilte, gråtkvalte og forskremte vitner observerte hvordan ambulanefolkene agerte. Disse to menneskene hadde èn eneste jobb - og den valgte de å ikke utføre denne dagen.

At høyre-ekstreme kakekastere får noen måneder i fengsel er ellers helt OK. Kaken kunne like gjerne vært en dynamittkubbe - noe Arne Myrdal tidligere har vist at den orienteringen er i stand til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.