Gå til innhold
Fiskersiden

Specimen ørekyte i Akerselva


toppknot
 Share

Recommended Posts

Gikk en kjapp tur med bikkja istad.Spottet en ENORM ørekyte i en dam som var adskilt fra elva.

Kyta var garantert over 40 gram!!!Så den på 30-40 centimeters hold,det var IKKE ørretyngel.

Rapport følger på mandag kveld.

Fiskeskjelven river og sliter nå :)

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg så en Specimen-ørekyte i Akerselva fredag ca kl.13.50 Klarte jeg stort sett ikke å tenke på noe annet.Uheldigvis Skulle jeg jobbe senere på dagen og rakk derfor ikke å fiske på ørekyta.

Dette førte til en ubehagelig og langtekkelig helg...Ville vannstanden holde seg stabil!?Kom N.rek fisken

til å være i "spisehumør"!??Og hva med Gabrielsen?Han er jo lommekjent i Oslo`s fiskevann!!

Både fredag,lørdag og søndag kveld hadde jeg mareritt hvor Avkroken trakk den ene 3 hektos kyta etter den andre fra skjortelomma mens han klemte ut en ond ,rungende latter,og sa:ALDRI Nikolai,ALDRIIIIII!

Mandagen kom ,og jeg gikk opp mot specimenkulpen

050920072006xw9GwuGckhcQOjcy4S.jpg

Jeg var i godt humør og tok inn det urbane landskapet i fulle drag....Hvorfor hadde ikke artisten fullført brystvortene her?

050920072002qgEQcEfUcT1OjCMOac.jpg

Et flott parti av elva med en snerten dæsj farge.

0509200720362eHNUujEACHpyH2nNV.jpg

Terrarium beregnet på provisorisk oppbevaring av ny N.rek.

Dvs transport frem og tilbake til 7-eleven og godkjent vekt.

050920072057KuMOUjamxVb8cTJfK6.jpg

Utstyr for specimen-kyte :):)

050920072017bxKBdhNTFpatE3Bc2Z.jpg

Men hva var det jeg så !!!!!Vannstanden HADDE STEGET!!!

Den bisarre aromaen som kom fra røret var fortsatt der....men hvor var Fisken! :o Norgesrekorden!?!!

Jeg kunne ikke se den noe sted som helst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bare noen større fisker blant småttisene her og der...velvel..kanskje en NMU -rek var innenfor

rekkevidde..Det var bare å ta frem to meter`n og markbitene.

050920072040WkbcDMPjF1KKWx2PAd.jpg

Bunnnapp!

Skremte heldigvis ikke Ørekytene..

Etter en halvtimes spenningsfylt fiske hadde jeg fått minst tre kyter som muligens bikket 20 gram..

Kanskje.....25?:unsure:

050920072045FrIaGLOkTAlwywSFyx.jpg

050920072049xHzs4xBKGX4Y6Y82eZ.jpg

050920072053M3DtqnJfSVnGjNWwqA.jpg

Plutselig kom jeg på at en av kytene hadde blitt kroket UNDER underkjeven dvs.krøket(!)

Og jeg husket ikke hvilken....

Det lunkne nederlaget var et faktum...Jeg sank sammen på en sten med ansiktet i hendene :closedeyes:

En amstaff strøk seg inntil meg for å gi trøst,ei pen jente ga meg en klem,en gammel mann rakte meg en smultring...lukten fra røret ble sterkere og sterkere....jeg besvimte....

..Og siden har jeg gruet meg til å bekjenne dette for dere....jeg lover å aldri mere forhåndsannonsere en nrek......kan dere tilgi meg?

Edit:Den nederste fisken er identisk med nr.2.Så det ikke før nå! lastet opp feil bilde og slettet resten...katastrofe!

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.