Gå til innhold
Fiskersiden

Bontelabo på lørdag?


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Siden det er blitt en bra andel nye agnslengere rundt omkring i området så kunne det kanskje være en ide å møtes?

Bontelabo er jo sentralt og en plass som jevnt over leverer litt fisk så det er jo et alternativ. Det at pigghåen ikke har tatt helt av taler jo til fordel for den noe morsommere havmusa og andre rariteter på plassen.

Eller er det noen som har et bedre forslag når det gjelder tid og sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mulig jeg kommer til bergen i helgen.Trenger da litt guiding på nye og spenende arter jeg ikke har fra før. Med mulig mener jeg at minsten ikke blir mer syk en det han er allerede. Hadde vært hyggelig med litt denging av agn og sosial prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kommer til bergen i helgen.Trenger da litt guiding på nye og spenende arter jeg ikke har fra før. Med mulig mener jeg at minsten ikke blir mer syk en det han er allerede. Hadde vært hyggelig med litt denging av agn og sosial prat.

Skal nok la seg gjøre med litt skitprat og kaffe mens fisken napper :blush:

Ingen flere som er gira på en tur? Jeg starter antagelig rett etter jobb kl 16 for å se om det er fart i gyltene i området. For å fortsette til godt ut i de mørke timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Rønsingen! Jeg var innom hos deg i butikken sist uke og fikk en forelesning i kystmeitets fortreffeligheter..... Takk skal du ha! Kanskje jeg tar meg en liten tur bortom Bontelabo for og se og lære, men har jobbehelg, så det er ikke sikkert jeg rekker det! Må si jeg er blitt litt hektet. Har vært på et par fisketurer nå, blant annet en tur i Øygarden med Surfsmurf på Lørdag. Storfisken har latt vente på seg, men tok min første Kveite(2,4kg) på mandag og det var utrolig gøy. Tenkte jeg skulle stikke innom butikken til deg en dag, plukke opp noen flere tips og kjøpe noe multisene (du må selvfølgelig lære meg knuten da) Så når jobber du? Ellers må jeg si at dere sportsfiskere er et hyggelig folkeslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Ivar kan etter alle solemerker stille Jan! Var en tur til Hylkje i kveld å dro opp litt smålanger, en rar lyr med stort hode og butt kjeft(bilde kommer), ei sjøstjerne, rester av en gammel båtkalesje, littmonofilamentsnøre og ett monster av ett blåskjell.. (kroken var låst inne i skjellet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til værvarselet? Har nettopp svømt bort til 7-ellevven for å fikse reparerings-cola til i morgen :)

Kanskje jeg kan ta med bunndelen av haspelstanga mi og fiske litt gylte.... Jeg har ikke turt å være for mye med på dette meitegreiene i frykt for enda en stor utgiftspost :D

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sugen på en tur oppover og fiske havål, havmus, skate og div annet. Så hvis det er en barmhjertig sjel som kunne guidet en østlending iløpet av høsten hadde jeg vært takknemlig. Er det noen mulighet for og slå opp ett telt i nærheten forresten?

Om jeg ikke kan være med på turen (noe som fremdeles er ganske usikkert) skal jeg da i det minste fikse deg et sted å bo! Loftet til Jan. God seng, god dyne (skift sengetøy, Lars`n brukte det sist) og ikke minst knallgod frokost! Men altså, fremdeles ikke helt utelukket at jeg blir med, bare ganske tvilsomt :)

Og ja, Rønsingen guider deg.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du drøyer 3 uker, så er jeg klar jeg. Da er mus og havål på dagsordenen for min del. Litt detaljer kommer etterhvert, men vil hovedsaklig prioritere fiske på natt og sove på dag og håper på ankomst torsdag kveld. Tror det blir biltur fremfor flytur så jeg kan stå litt mer på egne ben og slipper å plage "hjemmelaget" for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Rønsingen! Jeg var innom hos deg i butikken sist uke og fikk en forelesning i kystmeitets fortreffeligheter..... Takk skal du ha! Kanskje jeg tar meg en liten tur bortom Bontelabo for og se og lære, men har jobbehelg, så det er ikke sikkert jeg rekker det! Må si jeg er blitt litt hektet. Har vært på et par fisketurer nå, blant annet en tur i Øygarden med Surfsmurf på Lørdag. Storfisken har latt vente på seg, men tok min første Kveite(2,4kg) på mandag og det var utrolig gøy. Tenkte jeg skulle stikke innom butikken til deg en dag, plukke opp noen flere tips og kjøpe noe multisene (du må selvfølgelig lære meg knuten da) Så når jobber du? Ellers må jeg si at dere sportsfiskere er et hyggelig folkeslag! :)

Moro at tipsene funket! Og ei kveite på 2.4kg er jo en VELDIG bra start på karrieren! Jeg er på jobb nå og kommer til å være her utover dagen til kl 19. Lørdag så er jeg her i fra 10-16, så da er det bare å komme innom :lol:

Hehe vanlig vestlandsvær med andre ord, men ser ikke så ille ut på lørdag med tanke på vinden i hvert fall.

Yr.no

Så jeg stiller i hvert fall, men siden været ser ut til å ta seg opp en smule utover natten så spørs det om det blir like lenge som planlagt :D

Jeg er sugen på en tur oppover og fiske havål, havmus, skate og div annet. Så hvis det er en barmhjertig sjel som kunne guidet en østlending iløpet av høsten hadde jeg vært takknemlig. Er det noen mulighet for og slå opp ett telt i nærheten forresten?

Siden Oz allerede har leid ut loftet så ser alt ut til å være i orden for guiding og overnatting, bare kom med et tidspunkt så skal det nok la seg ordne. (kan kanskje bli en smule dobbeltbukka siden det kommer en skotte som skal på artsjakt i løpet av høsten med tanke på guiding... men er nå alltids en eller annen som kan hjelpe til på det området.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er et par stykker som skal innover i kveld. ca i 22tiden.. dere skal få en rapport i morgen, satser på at det står noe om havmus i den:) bare å ta en tur i kveld vist noen vil..

jeg og surfsmurf skal utover til sotra i kveld og prøve oss mellom stormkastene og haglskurene....men dersom det blir for jævlig, reiser reiser vi kjanskje til bontelabo i stede. kanskje vi sees i kveld da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.