Gå til innhold
Fiskersiden

Gunners - tråden


stein
 Share

Recommended Posts

Da var det over for i år gitt.

Totalt sett så synes jeg to semifinaler og inn blant topp fire i PL ikke er så ille. Det har jo vært en mellomsesong for laget.

De resterende kampene får bli god trening før neste sesong.

Ikke over enda, Stein.

Dere skal ta 3 poeng på Sold Trashford dagen før dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om denne sesongen endte med skuffelse kan vi goonere om ikke annet feire denne store dagen, da det er 20 år siden Michael Thomas skrev seg inn i historiebøkene med sin scoring på overtid som sikret Arsenal ligagullet på Anfield!

"Thomas is charging through in the middle, ITS UP FOR GRABS NOW! THOMAS!!!! Right at the end. What an unbelievable climax to the season!"

:hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin feiring med seier i FA Youth Cup! Bouldys boys have done it!!!

ai ai ai, et lite plaster på såret! Og en go deja vu følelse å vinne nok en pokal på Anfield, på dagen 20 år etter... :) Og Bould seiler jo nå opp som en kandidat til å overta etter Wenger den dagen franskmannen gir seg. Bould har åpenbart et stort talent som manager. Så spørs det om han har det som skal til på aller ypperste nivå, og om han har ambisjoner nok. Han har jo heller ingen erfaring fra A-nivå enda. Kanskje han burde utnevnes til Wengers assistent snart for å få den nødvendige erfaringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ny sesong på gang.

Ikke mye shopping fra Wenger denne sommeren heller.

Forsvarsspilleren Thomas Vermaelen fra Ajax blir en fin forsterkning i forsvaret.

Mange hadde nok håpet på noe bra(les: dyrt) fremover, men Wenger lar seg ikke rive med i pengegaloppen som har vært på enkelte spillere i sommer.

Skal bli spennende å følge unggutten Jack Wilshere, etter hans storspill i helga så regner jeg med han er moden for å bli en del av stammen i laget.

Ellers så virker Arshavin, Ramsey, Fabregas, Eduardo mfl å være i rute.

Merker spenningsnivået stiger nå før seriestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sesong på gang.

Ikke mye shopping fra Wenger denne sommeren heller.

Forsvarsspilleren Thomas Vermaelen fra Ajax blir en fin forsterkning i forsvaret.

Mange hadde nok håpet på noe bra(les: dyrt) fremover, men Wenger lar seg ikke rive med i pengegaloppen som har vært på enkelte spillere i sommer.

Skal bli spennende å følge unggutten Jack Wilshere, etter hans storspill i helga så regner jeg med han er moden for å bli en del av stammen i laget.

Ellers så virker Arshavin, Ramsey, Fabregas, Eduardo mfl å være i rute.

Merker spenningsnivået stiger nå før seriestart.

Spenningsnivået øker ja. Det er både bra og dårlig at Wenger ikke lar seg rive med. Bra fordi det er fornuftig både ut fra den økonomiske situasjonen i verden, og fordi det er denne måten vi ideelt sett ønsker at ting blir gjort. Men spørsmålet er jo om laget er bra nok. OK å selge uromomentet og latsabben Adebayor, og Toure har jo også vært litt på hell, selv om han bare er 28 år, og han er en utrolig hyggelig type. Men det var nok riktig å selge ham også, og med en netto på £30M+ på sommerens transaksjoner har man jo handlefrihet dersom muligheten byr seg (ja nå ryktes det også at Senderos er solgt for £6M, noe som gir ytterligere penger i kassa). Men spørsmålet er om Wenger vil bruke denne. Jeg frykter at stallen med disse salgene er blitt litt i tynneste laget, og at man fortsatt er litt for "lette". Laget kommer sikkert til å vise mye fin fotball, og være med helt der oppe, men spørsmålet er om man har den pondus som skal til for å holde helt inn. De trenger ihvertfall å ha litt flaks med skader for en gangs skyld... Dette kan bli alt fra gull til 6.plass er vel min vurdering. Spennende blir det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......................... Jeg frykter at stallen med disse salgene er blitt litt i tynneste laget, og at man fortsatt er litt for "lette". Laget kommer sikkert til å vise mye fin fotball, og være med helt der oppe, men spørsmålet er om man har den pondus som skal til for å holde helt inn. De trenger ihvertfall å ha litt flaks med skader for en gangs skyld... Dette kan bli alt fra gull til 6.plass er vel min vurdering. Spennende blir det uansett.

Veldig enig i dette Rune. Får vi en "snill" skadeliste så kan det bli veldig bra, men er også bekymret for pondusen til laget, men vi får se om noen nye står frem og gir oss det vi ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med dere over her..

Personlig syntes jeg p.d.d at laget er litt for lett. Vi mangler iallefall to spillere, en god defansiv midtbanespiller (denilson holder ikke helt mål) og en sentral forsvars spiller. Ser at Brede Hangeland er linka, og det kunne kansje fungert, men det man må tenke på er at Fullham spiller på en helt annen måte enn oss. Det er til tider større avstand mellom midtbane og forsvaret hos oss, enn det er jos Fullham. De har en mye mer defensiv spillestil.

Jeg liker ideen med en stor og god forsvarer (luftstyrke på døballer), men burde være alternativer til Hangeland. Ellers ser jeg Vieira er linket tilbake, dette hadde personlig gledet meg. Om han ikke er like god som i glansdagene, så ville han bidratt med mye rutine og erfaring til alle våre lovende unggutter. Jeg tror heller ikke han hadde gjort seg bort på midtbanen, og kan være mannen vi trenger i storkamper hvor vi trenger litt rutine på slutten (typisk tottenham og liverpool kampene ifjor som endte 4-4, her hadde vi vunnet med en Vieria i midtbanen)

Angrepet er godt, selv etter adebayor salget. Hvis vi skulle kjøpe noen angripere bør det være noen helt i verdensklasse, lovende unge spillere har vi nok av der... 350-400 millioner for ade og toure var også god butikk, så jeg kritiserer ikke det salget.

En ting å merke seg er også at Wenger pleier alltid å være mer aktiv på markedet ved juletider kontra sommeren. Vi får håpe det bare ikke er for sent da, hvis vi skulle ha behov for forsterkinger på den tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mangler iallefall to spillere, en god defansiv midtbanespiller (denilson holder ikke helt mål) og en sentral forsvars spiller. Ser at Brede Hangeland er linka, og det kunne kansje fungert, men det man må tenke på er at Fullham spiller på en helt annen måte enn oss. Det er til tider større avstand mellom midtbane og forsvaret hos oss, enn det er jos Fullham. De har en mye mer defensiv spillestil.

Jeg liker ideen med en stor og god forsvarer (luftstyrke på døballer), men burde være alternativer til Hangeland. Ellers ser jeg Vieira er linket tilbake, dette hadde personlig gledet meg. Om han ikke er like god som i glansdagene, så ville han bidratt med mye rutine og erfaring til alle våre lovende unggutter. Jeg tror heller ikke han hadde gjort seg bort på midtbanen, og kan være mannen vi trenger i storkamper hvor vi trenger litt rutine på slutten (typisk tottenham og liverpool kampene ifjor som endte 4-4, her hadde vi vunnet med en Vieria i midtbanen)

Angrepet er godt, selv etter adebayor salget. Hvis vi skulle kjøpe noen angripere bør det være noen helt i verdensklasse, lovende unge spillere har vi nok av der... 350-400 millioner for ade og toure var også god butikk, så jeg kritiserer ikke det salget.

En ting å merke seg er også at Wenger pleier alltid å være mer aktiv på markedet ved juletider kontra sommeren. Vi får håpe det bare ikke er for sent da, hvis vi skulle ha behov for forsterkinger på den tiden..

Wenger er kanskje mest aktiv ved juletider fordi han da kan få de samme spillerne billigere enn om sommeren? For øvrig enig i vurderingene av Hangeland. Vi trenger for så vidt en midtstopper som kan ruve i luftrommet i egen boks. Samtidig må han være rask for å kunne kompansere for den strekken i laget Arsenal ofte får som en konsekvens av sin offensive spillestil. Litt usikker på om Hangeland har disse egenskapene. Også usikker på om en retur av Vieira er noen god ide. Ja, det ville vært artig av rent "romantiske" grunner, og han ville nok hatt mer å tilføre i form av rutine enn rent fotballmessige kvaliteter. Men er det ikke en risiko for at han blir litt mye en syvende far i huset i forhold til Cesc som tross alt er kaptein? For øvrig enig i at HVIS man først skal kjøpe en angriper, så må det være en i verdensklasse. Kanskje Hunterlaar er en mulighet? Men egentlig trenger man mest en rutinert defensiv midtbanespiller. Denilson er ikke god nok dessverre. Song har kanskje potensialet men er uferdig materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

0-2 borte mot Celtic. Grei skuring... Vermalen leverer iallefall, veldig fornøyd med organiseringen hans. Ellers satt ikke det helt store spillet, begynner å syntes van persie minner meg litt om ade. Han legger seg fort ned, er treig med å komme seg opp.. Og virker ikke på hugget :) Får håpe det bedrer seg fremover. Bendtner har vel ikke sin beste kamp, han spillte greit mot Everton og har vel gjort fremskritt fra ifjor.. Men jeg mener ennå han er for dårlig. Clichy er mye bedre med, og han har en god backup i Gibbs.

Arsjawin mangler litt, han viste gode takter mot Athletico i pre-season, men er litt annonym. Virker som han er mannen for de store kampene, først da han virkelig er i sitt ess.

Uansett digg å komme seg igjennom første del av kvalikk. Håper vi slipper det til neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-2 borte mot Celtic. Grei skuring... Vermalen leverer iallefall, veldig fornøyd med organiseringen hans. Ellers satt ikke det helt store spillet, begynner å syntes van persie minner meg litt om ade. Han legger seg fort ned, er treig med å komme seg opp.. Og virker ikke på hugget :) Får håpe det bedrer seg fremover. Bendtner har vel ikke sin beste kamp, han spillte greit mot Everton og har vel gjort fremskritt fra ifjor.. Men jeg mener ennå han er for dårlig. Clichy er mye bedre med, og han har en god backup i Gibbs.

Arsjawin mangler litt, han viste gode takter mot Athletico i pre-season, men er litt annonym. Virker som han er mannen for de store kampene, først da han virkelig er i sitt ess.

Uansett digg å komme seg igjennom første del av kvalikk. Håper vi slipper det til neste år!

greit oppsummert. Arsenal hadde vel stålkontroll. Celtic viste innsats, men Arsenal viste mye mer klasse når de først gikk i angrep, selv om de ikke var helt på hugget som du påpeker. Et meget godt utgangspunkt, og de har vel mer enn ett bein i gruppespillet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel straffe var det nok ikke... Litt teater fra Eduardo gitt :( Ellers mener jeg som jeg alltid har sagt: Bendtner er langt ifra god nok til å være spiss på ett lag som Arsenal... Han er rett og slett for dårlig. Kan se tanken med å ha han som backup, men thats it!

Syntes ellers Eduardo har spillt solid, virker som han er helt tilbake fra skaden. Diaby faller litt igjennom fra forje match der han brillierte... Gallas er virkelig imponerende iår, samme må jeg si om Vermalen. Bytt ut bendtner med Arsjawin nå, så putter vi 2-3 i 2omgang

Endret av Marius-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel straffe var det nok ikke... Litt teater fra Eduardo gitt

ikke bare litt teater heller. Dette er pinlig, og ytterst unødvendig å gjøre i et oppgjør som i praksis er avgjort allerede. Men når det er sagt, viste jo Arsenal nok en gang imponerende styrke, i den grad Celtic er noen god målestokk. Ellers er det interessant å se reaksjonene dagen derpå. Greit at man fokuserer på filmingen til Eduardo, men det er utrolig hvilken dobbeltmoral mange rivaliserende fans og norske media legger for dagen, de kritiserere jo aldri egne spillere for tilsvarende synder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare litt teater heller. Dette er pinlig, og ytterst unødvendig å gjøre i et oppgjør som i praksis er avgjort allerede. Men når det er sagt, viste jo Arsenal nok en gang imponerende styrke, i den grad Celtic er noen god målestokk. Ellers er det interessant å se reaksjonene dagen derpå. Greit at man fokuserer på filmingen til Eduardo, men det er utrolig hvilken dobbeltmoral mange rivaliserende fans og norske media legger for dagen, de kritiserere jo aldri egne spillere for tilsvarende synder...

Hehe... Nei for Gerrard eller Drogba har for eksempel aldri vært i nærheten av det samme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende lag dere har nå.

Hvis ikke mitt kjære LFC tar serien i år, så håper jeg at dere trekker det lengste strået.

ja, det ser bra ut, men jeg tviler på om de har tilstrekkelig bredde og rutine til å stå løpet ut. Frykter at spesielt Chelsea blir for sterke... vil heller ikke utelukke ManU og Pool. Tottenham og ManC tviler jeg noe mer på... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare litt teater heller. Dette er pinlig, og ytterst unødvendig å gjøre i et oppgjør som i praksis er avgjort allerede. Men når det er sagt, viste jo Arsenal nok en gang imponerende styrke, i den grad Celtic er noen god målestokk. Ellers er det interessant å se reaksjonene dagen derpå. Greit at man fokuserer på filmingen til Eduardo, men det er utrolig hvilken dobbeltmoral mange rivaliserende fans og norske media legger for dagen, de kritiserere jo aldri egne spillere for tilsvarende synder...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article148978.ece

Her er noen fler i samme gate. Men "tretallet" av en asnalspiller hadde vunnet denne konkuransen lett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.