Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandsfanden fisker hvittting


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Ettersom det er meldt kuling og storm hele uken, fant gutta boyz (dvs Thor) ut at vi måtte ta en kveldstur til Røyksund for å fiske litt. Avtalen var å møtes ca 21, så jeg var der ca 19:45, man er da litt taktisk i disse konkurranse tider..... (Thor kom 21 og Ståle 22 og det ble fisket til ihvertfall 23, jeg gikk 22:45)

For å si det kort-dette var den store hvitting dagen.

Jeg fikk 9stk, de 4 største på pene 420-420-440-600

Thor hadde 14stk når jeg gikk og Ståle dro vel opp 5 bar den stunden han var der

Ellers fikk jeg en slank stygg lyr og 2 små sandflyndrer. Ståle den gnomen dro flere fine sandflyndrer, hvorfor ikke jeg eller thor fikk noen av de lurer jeg litt på, vi fisket på bunn med reke alle mann.

Har et par bilder men de er av typen "hvitting på trebrygge i mørke og regn" så jeg gidder ikke legge de ut.

Været? Tja det var mørkt, stigende vind og litt regn innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dypere steder får man hvitting på dagtid, mens på grunnere vann får man ikke en eneste hvitting på dagtid - for så å ha et godt fiske på nattestid.

Så forøvrig at hvittingfilet ble solgt for 109,- pr.kg. Dermed burde man kunne friste med litt eksklusiv fisk etter en kveld/natts fiske etter "havets kylling"("havets feiging"?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at på dypt vann kan hvittingen være i bettet hele dagen,men jo grunnere du fisker jo bedre er det å fiske kveld eller natt.Kjenner til flere plasser hvor det er bortkastet tid å fiske i dagslys, men når sola går ned siger hvittingen inn i mengder.På min beste plass for kystmeite etter stor hvitting (største fra land 1690 gr.[ :) ]) får vi ofte bra i dagslys, men her fisker vi på 30 meter og dypere.På denne plassen kan det være knallfiske til skumringen, men når mørket faller på dabber det av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.