Gå til innhold
Fiskersiden

Harr og Lake


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Var så heldig å få en invitasjon av Stein om en tur i hans nærområde, jeg hadde i flere uker hatt våte drømmer om fiske etter harr - en art jeg alltid har funnet meget facinerende. Stein tok jobben som guide og for en dag det skulle bli. Etter endt harr-tur hadde vi fått 3 harr hver, med største på 725 gram. I tillegg mistet både Stein og jeg 2 harr hver. Harrfiske gav virkelig mersmak, og jeg fikk endelig lært meg teknikken å fiske oppstrøms i rennende vann. Vi fisket med mark/magott som agn. Harrfiske var skikkelig moro!!

37292_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15121/37292.jpg

Deretter gikk turen til en av Steins lakeplasser. Været hadde stort sett hele dagen jobbet imot oss, og det blåste bikkjer og katter når vi rigga oss til for en lake-økt. Jeg hadde planlagt denne økten litt dårlig, men Stein kom meg til unnsetning med både hodelykt og cracklights. Så der satt vi dyvåte og kalde og ventet på første hogg. Det skulle heldigvis bare en times fiske til før min første lake var på land. En liten tass, men gleden over ny art var det viktigste ikveld. Tror vi begge hadde fått nok av værgudene og vi bestemte oss for å kaste inn håndkle for kvelden. Var det 390 gram den veide Stein?

37293_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15121/37293.jpg

2 nye arter og en meget vellykket tur, og harrfiske gav skikkelig mersmak. Og takk for nok en hyggelig og meget lærerik tur Stein:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 2 nye på lista :) 62 arter nå?

Vel fortjent med skikkelig guide.

Harren er vakker som tusan,men laka synes jeg er mystisk vakker/stygg.

Vått men trivelig fiske denne helgen for de fleste vil jeg anta.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det var en veldig hyggelig dag med mye vær Jørgen.

Laka dro vekta ned til 390g.

Ikke det beste fiskeværet, men harrøkta ble såpass bra at det veide opp en god del for været.

Ellers er jeg enig i at det var greit å avslutte da du hadde fått lake di. Etter noen timer ute i det været som var så var det helt greit å sette punktum der. :)

Grattis med artene :D

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harrfiske gav virkelig mersmak, og jeg fikk endelig lært meg teknikken å fiske oppstrøms i rennende vann.

Har du ikke lært å bruke flying lure før nå? :)

Grattis med to nye. Harr er en fasinerende fisk ja. Jeg burde nok få tatt en tur etter den ved leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med to nye arter! På tide med en rapport fra den kanten nå!

:)

Flytting og salg av leilighet samt. forberedelser til bygging av hus tar sin del av tiden dessverre, så man må velge turene sine med omhu :D

Grattis Jørgen! Der satt laken til slutt gitt... (beklager talentløs guiding tidligere ;-) )

Syntes at en guide som stiller med hjemmesnekra kano ikke kan kalles talentløs :) Dessuten er jeg fortsatt mektig imponert over at du og Thor presterte og skifte til regntøy i den farkosten :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.