Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff 2008


 Share

Recommended Posts

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppdatert liste:

LISTE OVER TIPS TIL NÅ-de overkryssete er ikke lenger aktuelle

Rorbuer Tysnes-

Tittelsnes/Føyno

Rongevær

Eivindvik Fjordhotel

Rabben Camping uskedal

Kinsarvik camping

Sandnes Bryggja-maks 15pers

Campingplass Kyrping

kvalheim fritid-

kjelstraumen.no

Kræmmerholmen, fedje-

Sundal camping

Sundal gjesgiveri

Ænes laksepark

Mauranger ferie-Finner ikke på nett

Austrepollen feriehus

Gjerdetunet

bolebud feriehus

Eikenes rekkjetun

Røvær-sjøhuset--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha "myst" litt på denne diskusjonen slenger jeg med meg med og kommer med et forslag på en

plass som ligger ca en time i fra Stavanger, Randøy i Hjelmeland kommune.

39093_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15861/39093.jpg

Muligheter for bra meite, båtfiske og ferskvannsfiske så godt som hele året :)

Variert område med alt fra dypvannskaier til spennede viker og nes..

Regner nesten med at mange av forumbrukerene fra Stavanger området har hatt en del fine turer ikke så veldig langt fra denne lokasjonen ;)

Fant også utleie av 3 forholdsvis rimelige hytter med totalt 24 sengepasser, med tilgang til 3 båter.

http://www.breivik-fjordhytter.no/v2/no/in...ge=pris_booking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ett spennende område S10G nevner. Jøsenfjorden med sine drøyt 500 meter på det dypeste huser nok litt av hvert. Blandt annet så er det tatt Håkjerring i garn der. Dette er ett område eg har satt meg som mål å få utforsket endel i løpet av neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e med

Og så er det den vanlig "eg e me" greia, 6 mnd før treff... så er det plutslig bindende påmelding 2 mnd før.. da er det jammen en del folk som faller fra gitt :)

Vil forresten minne om at dette er Vestlandstreffet, og ikke Landstreffet. Og 90% av medlemmene på vestlandet er plassert mellom Egersund og Bergen. Det er greit for ett par østlendinger at det er det samme for dem om de kjører til Stord eller Ålesund - men det er det altså ikke for storparten av de som skal delta

Når eg skriver at eg er med så mener eg det. Kan selvfølgelig ikke garantere noe 6mnd i forveien uten å vite dato, men å avfeie det på den måten er tull.

Minner om at eg var den som kjørte lengst for å være med på surf-kurset i mai.

MVH

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder jo ikke deg spesielt... jeg har surra her på dette forumet en del år etterhvert, og har vært med på 3 eller er det 4 landstreff og 3 vestlandstreff, felles for alle er at det er mange som sier at de er med tidlig, for så å falle av ved neste veikryss. Siste vestlandstreff er ett untak i så måte.. da var det stort sett bare Rune som fallt fra (som vanlig - og det selv også han sa at han var med...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder jo ikke deg spesielt... jeg har surra her på dette forumet en del år etterhvert, og har vært med på 3 eller er det 4 landstreff og 3 vestlandstreff, felles for alle er at det er mange som sier at de er med tidlig, for så å falle av ved neste veikryss. Siste vestlandstreff er ett untak i så måte.. da var det stort sett bare Rune som fallt fra (som vanlig - og det selv også han sa at han var med...)

Rune var da på Føyno han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune kom sent men godt mener jeg å huske ja :)

Joost:Ja har krysset ut mange, virker faktisk som om enkelte av stedene er opptatt med polakker rett og slett.

S10G:Absolutt et spennende tips, jeg tar kontakt med de og sjekker nærmere. Ser de i utgangspunktet kun driver ukesutleie med bytte på lørdagen men utenfor sesong bør det gå.

Ellers er jeg enig med Thor-man kan ikke velge sted basert på hvem som er med 6mnd før treffet, men må velge et sted ut fra generelle vurderinger-bla reiseavstand fra forumets medlemmer.

Og bare så det er sagt- jeg arrangerer heller et treff på Føyno 2 år på rad enn å gå for en løsning jeg ikke er sikker på vil fungere. Det viktigste er at vi får et fint treff.

Der røk enda et godt alternativ gett, de var delvis utleid i perioden og alternativene som var igjen ville kun gitt maks 23plasser og en stiv pris.

En annen ting er at jeg enda ikke har fått et eneste tilbud om rabatt :) Må være gode tider for utleiere når de på forespørsel on å leie ut til 20-40 personer utenfor høysesong ikke har noe annet å si om pris enn "se våre nettsider for pris".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at jeg enda ikke har fått et eneste tilbud om rabatt Må være gode tider for utleiere når de på forespørsel on å leie ut til 20-40 personer utenfor høysesong ikke har noe annet å si om pris enn "se våre nettsider for pris".....

Det er litt merkelig, har du hintet frempå om det er mulig å få grupperabatt eller liknende? Merkelig hvis de ikke er intressert i noe form for prisdiskusjon. Det er snakk om ganske mye penger for 20-40 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My Webpage

Flessen Hytter 6644 Bæverfjord 71 66 08 54

Fant bare noe på nettet men har ikke peiling på hvordan fisket er der. Så bare at hyttene lå ved sjøen og at det var mange 4 manns hytter..

Surnadal, det er jo nesten i midt-Norge og veldig langt fra der dei fleste medlemmene på vestlandet holder til. Et vestlandstreff der vil ikkje få mange deltakere fra vestlandet. Det må i tilfelle bli et landstreff og da har me jo heile landet å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Kvalheim fritid står på listen, Har du fått noe svar på pris i fra disse?

En ting du må ta forbehold om, er at du ikke ber om pris de helgene de har utestedet sitt åpent. De holder "kapteinen" åpen 1 lørdag i måneden (kanskje det er 2), Da er det mangen som vil ha rom, så tror ikke det er lett å få til noen rabatter i disse.

Ellers så ligger dette stedet veldig fint til, med et fiske eldorado uten like i nærområdet.

Så lenge du ikke legger treffet midt oppi eksamenene mine denne gangen, så stiller jeg, og kan også stille som guide, da jeg har bodd noen år 2 km derfra, samt tilbrakt somre og nesten alle helger der i en 16 års periode (mimre, mimre);)

Fedje, med allt det har å tilby, er en 15 min gange derfra med en Askeladd med 9.9(tror det er det som hører med hyttene).

Det er også veldig mange plasser med stor mulighet for fin fisk fra land i gangavstand fra denne plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalheim Fritid så jo suverent ut... Suverent og dyrt. Uten at jeg har sjekka prisene, men førsteintrykket var vel at det ikke var gibortpriser her? Uansett et sted å sjekke ut, ligger jo tilnærmet perfekt til, kort vei til både den ene og den andre godplassen ;). Muligheter for å få piggskate og havål, havmus og pigghå feks...

Du er vel på denne Karl Inge?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan kanskje være et elternativ (står ikke noe om hvor mange hytter de har)

http://www.nordbo-hyttetun.no

eller så tror jeg at radøytunet kan ha noe. Vet de driver med litt leirskole opplegg, fannt ikke noe hjemmeside, men et tlf nummer: 56 37 03 40

de holder til ca her: http://www.gulesider.no/kart/?ps=3&compani...llX=0&scrollY=0

Men etter som jeg husker så er/var dette en campingplass. Men mulig det er bygget noen hytter eller lignende pga stor tyskertrafikk i området.

Endret av Carl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uaktuelt med campingplasser som ikke har fiskemuligheter i "gå-avstand"?

For hvis det er mulig å basere seg litt på bilkjøring rundtom så åpner det seg sikkert flere muligheter.

Kan f.eks nevne Bergen Camping, i åsane. Her har man ikke fiskemuligheter helt i nærheten, men med bil så er vi ca. 20 min. kjøring fra bontelabo. 5 min. fra steinestø. 12 min fra salhus. 10 min fra Nordhordlandsbroen og de mulihhetene som finnes der. F.eks frekhaug som er ca tre min fra broen. De kjente havålplassene finner man også på under en times kjøring fra campingen.

Ellers er der muligheter i ferskvann etter både ørret, røye og gjedde.

Campingplassen har så vidt jeg vet en del hytter. Den brukes en del i forbindelse med div. bil-treff kombinert med banekjøring på eikås motorsportsenter som ligger et par steinkast unna. Så jeg tror egentlig plassen skal være grei nok. Tror også prisene er overkommelig for de fleste uten at jeg har sjekket dette.

Jeg er jo selv mest interessert i en campingplass langs sjøen, men i nøden spiser som kjent fanden fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.