Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff 2008


 Share

Recommended Posts

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vestlandstreffet 2007 var en suksess,og kan gjentas.

Neste år stiller jeg uten Engelsk bil,og ryggen er klar for hardere tak.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz nappet opp nesten 20 lomrer fra flytebryggen det første døgnet,noe som resulterte i at flere fikk problemer med å få den på artslista si,så fisken lærer uten tvil.

Jeg fikk en lomre etter 6 timers fiske.

Som Joost nevner,så tror jeg neppe Frøyno er den hotteste spoten neste år.

Jeg vil tro at en sammenkomst på jærstrendene vil gjøre det noe vanskligere for de lokale å lande piggvar i den etterfølgende perioden også.

Jærstrendene er vel ganske væravhengig vil jeg tro,så kort varsel for en sammenkomst er alfaomega.

Nå har jeg i sammenarbeid med Fredz funnet noen aktuelle plasser i Vestfold/telemark som egner seg for kystmeite,samt at overnattingsplasser heller ikke er noe stort problem.

Jeg vil forsøke å få trommet sammen minst 10 personer for ett lite januar treff.

Dette kommer jeg tilbake med i ny tråd når det meste er planlagt.

Det blir kun en helg med felles fisking. 0 premier,0 kr i overnatting,men mye hyggelig samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz nappet opp nesten 20 lomrer fra flytebryggen det første døgnet,noe som resulterte i at flere fikk problemer med å få den på artslista si,så fisken lærer uten tvil.

Jeg fikk en lomre etter 6 timers fiske.

Som Joost nevner,så tror jeg neppe Frøyno er den hotteste spoten neste år.

Jeg vil tro at en sammenkomst på jærstrendene vil gjøre det noe vanskligere for de lokale å lande piggvar i den etterfølgende perioden også.

Jærstrendene er vel ganske væravhengig vil jeg tro,så kort varsel for en sammenkomst er alfaomega.

Nå har jeg i sammenarbeid med Fredz funnet noen aktuelle plasser i Vestfold/telemark som egner seg for kystmeite,samt at overnattingsplasser heller ikke er noe stort problem.

Jeg vil forsøke å få trommet sammen minst 10 personer for ett lite januar treff.

Dette kommer jeg tilbake med i ny tråd når det meste er planlagt.

Det blir kun en helg med felles fisking. 0 premier,0 kr i overnatting,men mye hyggelig samvær.

Har lita tru på at eit treff på jærstrendene vil utgjøre noen forsjel på fisket den etterfølgende perioden,snakker ikkje om ei brygge hær,men fleire kilometer strandlinje.

Hadde vært tøft med treff på Jæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med et kombinert treff her nede? er jo liv i piggvaren,sjøørreten, lomra og masse annet, jeg kan stille med et par båter, og har plass til rundt 10 overnattingsgjester i huset.

mulighetene jeg ser er:

piggvar på jærstrendene

lomrefiske på div. brygger (kan jo sjekke om det er mulig å få fiske på grasholmen, er jo før sesongen for seilbåtene)

båtfiske etter diverse arter, fine rødspetter, rødknurr utfor jørkysten hvis det er rolig sjø(?)

ørretfiske for de som gidder det

er og muligheter for langefiske på et par spotter, men det e rda snakk om fisk fra 5-10 kg somregel------

kommer sikkert på mer, er muligheter, men snittet på fiskene er ikke noe å skryte av her nede, antagelig hvis er det forde vi ikke kan fiske

:):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å arrangere vestlandstreff i Vestfold eller Telemark blir neppe aktuelt, Tryta - når du våkner i morgen skjønner du hvorfor.... ;-)

He he :) Bare noen tanker som skled ned på tastaturet,for så å havne på Fs

Tanken var ett lite treff i forkant av ett eventuelt vestlandstreff.

(Og for de som lurer,så var jeg ikke full i går.)

Jæren høres helt topp ut :D

Blir treffet å regne som ett rent kystmeite treff?

Eller blir det båtfisking også? (Som Kim Andre nevner.)

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz nappet opp nesten 20 lomrer fra flytebryggen det første døgnet,noe som resulterte i at flere fikk problemer med å få den på artslista si,så fisken lærer uten tvil.

Jeg fikk en lomre etter 6 timers fiske.

Eller så kan det jo være at enkelte er flinkere til å fiske enn andre... :)

Jeg stemmer for Bergen/Nordhordland.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet 2007 var jo en strålende suksess, så et nytt treff her er absolutt en mulighet-men ikke 2008. Litt variasjon må vi ha. Det jeg trenger er noen lokale som hjelper meg litt med å finne passene treff-sted (Bør ha plass til 20+, ligge ved sjøen og ha ok standard) og være litt guider.

Med et treff i Etne og et på Føyno(stord) er det bergensomårdet eller Stavangerområdet som er kandidatene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert spennende med et nytt treff ja :)

Det samme for meg om det er på Jæren eller her hos oss, men er jo enig med at sannsynligheten for STOR fisk er absolutt til stede her hos oss ja.... Men det kommer jo litt ann på hva slags arter som folk vil ha. Jæren har mye som vi ikke har, og omvendt.

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.