Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff 2008


 Share

Recommended Posts

Syntes Røvær hørtes spennende ut eg :P Her kan vi fiske kystmeite uansett vær og rutebåten går nå rimelig ofte. Det er sikkert også noen som kan stille med båter her. (eg kan stille med stor båt ! 30 fot med plass til 5-6 fiskere) Det finnes desuten mange fine strømsund med fin bunn her ute som er bortimot uutforsket av kystmeitere.Har dykket her tidligere og har da stukket STORE rødspetter, lomre, gapeflyndre, breiflabb og mye mere.

Skal det arrangeres noe i Sørfylket må det vel være muligheter rundt Stjernarøyane,finnøy og deromkring?

Endret av affi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nedstrand har faktisk 2stk før deg hintet om, selvsagt pga området kanskje har Norges mest spennende dypvannsfiske sammen med trondeheimsfjorden...

Ellers kan jeg nevne at denne plassen ligger godt an foreløpig:

http://www.kvalheimfritid.no/ men venter på svar ang priser- har laget en standardmail som jeg sender rundt etterhvert som jeg finner interessante steder.

EDIT: men den plassen du linket til utgår kjappt affi, da den ikke er i nærheten av å ha nok overnattingsplasser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damene som driver Kvalheim er særdeles hyggelige å ha med å gjøre. Tror ikke det skal stå på viljen der i gården.

Kvalheim virker utrolig spennende. Da stiller det ihvertfall to debutanter fra Bergen (Meg og madammen) Da kan vi jo håpe på at Jan og gjengen avslører hvor alle de gode plassene er. Eller hva Jan? :P

Betaler du godt så lar det seg gjøre.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damene som driver Kvalheim er særdeles hyggelige å ha med å gjøre. Tror ikke det skal stå på viljen der i gården.

Betaler du godt så lar det seg gjøre.

:P

He he... Vi kan jo bli enige om og handle inn utstyret i rett butikk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes desuten mange fine strømsund med fin bunn her ute som er bortimot uutforsket av kystmeitere.Har dykket her tidligere og har da stukket STORE rødspetter, lomre, gapeflyndre, breiflabb og mye mere.

I like it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sittet heime på alle dei tidligere traffa, så målet for neste år må jo være å få bli med. Er mange gode alternativ her, og Hordaland har jo levert fisk av ypperste merke i årevis. Faktisk så har eg vel aldri dyppt snøret i Hordaland, og det må eg jo få gjordt noe med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sittet heime på alle dei tidligere traffa, så målet for neste år må jo være å få bli med. Er mange gode alternativ her, og Hordaland har jo levert fisk av ypperste merke i årevis. Faktisk så har eg vel aldri dyppt snøret i Hordaland, og det må eg jo få gjordt noe med..

Du treng ikkje venta heilt til det vert treff for å komma opp her å fiska, du kan jo følga med Øystein neste gang han skal "besøkja" svigers. Han er jo snart lokalkjendt i heile fylket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinsarvik kunne vel muligens vært interresant ?

Har vert her et par ganger med skoleelever, og har bare en ting å si om denne plassen: NYDELIG!!

Utrolig hyggelige folk, og en fantastisk natur. Tror heller ikke at det er mange som har fisket noe med agn der inne. Ut fra fangstene i garna vi har satt der inne, burde dette absolutt være et meiteparadis!

Det er også en meget pen elv som renner 2 meter fra hyttene. Kort vei til nasjonalparken osv.

Hardangertun

Og en GAMMEL videosnutt :(

UXTrJUKz8sI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Legg ut ein liten smakebit frå Måløy (lovar at dette vert siste gongen eg nemner dette Karl Inge):

38930_s.jpg

Her er det høve for havfiske, kystmeite osv. Sjå forøvrig Potemkin sin rapport for ei tid attende.

Utan å vite kva dette bør koste, bør ein kome langt med eit fornuftig budsjett. Det er høve til å leige guida båt til havfiske samt at Solheim fiskeferie har både bustad og båtar til utleige.

Transport er enkelt då det går hurtigbåt frå Stavanger og nord til Måløy. Frå Oslo er det sju åtte timar å køyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyno var en kjempeplass men 2år på rad blir litt mye, får vi drittvær blir det ikke like moro å sitte der og mimre og 2007 treffet <_<

Men har både Føyno og Tittelsnes i bakhodet dersom det ikke løser seg andre steder!

Etne bør også vente litt til mener jeg, og skulle man ende i Etne blir det en annen lokalitet, dvs at ned til sjøen, det er et par alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke problemet med Tittelsnes, bare fordi det er nærme Føyno. For tilreisende så er avstanden Tittelnes-Føyno det samme som Bergen-Kirkenes.

Det må vel være fiske som gjelder her, artsmangfold og mulighet for alle typer fiske, om det kun er en halvtime med båt eller om dett hadde vært på Naboøya til Føyno har vel ikke noe å bety.

Tror heller ikke at noen av de som var på Føyno sist har noe imot å være der en gang til.

Kan ikke finne en god grunn til ikke å bruke Føyno en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt fra KIS, så er det ett ønske fra ledelsen at ting ikke havner 2 ganger på samme sted, eller samme område.

Men jeg regner med de ser på alternativer

EDIT :

en annen ting man ikke skal glemme, er jo det at det var ett elendig fiske fra land der i år... med unntak av lomrene til Oz.

Jeg kommer personlig til å vurdere det en extra gang om det blir samme sted 2 ganger på rad - kanskje lett for meg som bor i området. Men jeg er vel en av de få som har vært på alle landstreff og vestlandstreff. Og en av de fine tingene med disse har jo vært å teste ut nye steder hver gang.. bare for å bekrefte at fisket er like dårlig alle plasser. For vi har vel ennå til gode å være på ett treff der fisket har vært bra <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.