Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

P.S. Min rekord på laks er 1,6 kg, tjuvfisket i Nidelva. Slå den!

Ja skal du fortsette å tjuvfiske i Nidelva, vil nok snittvekta bli omtrent 1,6kg for ever :)

Har tjuvfisket i Nidelva selv, engang på 60-tallet, og ble jaget av Thor Hansen. Men noen trussel for laksebestanden var vi aldri.

Så skift beite, hvis du vil inn i varmen, ikke fisk dassmort som spiser kardonger :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som styreformann, gleder det meg aa se at antall medlemmer oeker stadigt! Om det forsetter slik, maa vi antageligvis gaa til anskaffelse av en buss? Heldigvis har vi allerede en sjaafoer til bussen. T-skjorter, merker, naaler, poelsebu, eget band, hva trenger vi mer? Kansje et eget vald hvor vi kunne garantere fangst av en mega- laks? Hva synes Dere? ;)

Fast leveranse av smugler cognac :) og det høyeste bud på Borten & Losen

Så kan vi få småflya til og slepe etter seg et stort seil der det står "MEGALAKS KLUBBEN IN AKSJON" :D

mao, takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaho, jeg ber om unnskyldning, jeg glemte aa oenske Deg velkommen! Det var jo en stor bamse som Du fikk der! Jeg fisket i Suldalslaagen naar jeg bodde i Stavanger. jeg fikk bare smaa pinner og kom aldri bort i stor fisk, men stor fisk saa jeg flere ganger!! Nydelig elv i September foer i tiden! ;)

Og velkommen til Minken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast leveranse av smugler cognac ;) og det høyeste bud på Borten & Losen

Så kan vi få småflya til og slepe etter seg et stort seil der det står "MEGALAKS KLUBBEN IN AKSJON" :)

mao, takker

Dæven, at vi ikke har tenkt på det !

Jaho visste at vi har en småflyplass på vestsiden av valdet, som drives av ene grunneier.

Det skal jamen sjekkes, takk for kjempetips !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til styret:

I og med den raske økningen (som forventes å tilta når sesongen nærmer seg..) i medlemsmassen, forslår jeg at Megalaks klubben deles inn i chapter etter modell av Turbo-jugend og biker-klubber..

Når vi nå (åpenbart )må bestille opp nye T-skjorter, foreslår jeg at sjefsdesigner`n lager en modell av logo uten "15kg" men med Gaula -Namsen el.lignende og så lar vi andre effekter (Sølvreven foreslår nåler, jeg foreslår eks. beltespenner laget med modell av logoen i "Gull+20kg", "Sølv+15kg" være hedersmerker for de som har megaflaks og ei i "Bronse" for de som er medlem og fremdeles er håpefull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som styreformann, gleder det meg aa se at antall medlemmer oeker stadigt! Om det forsetter slik, maa vi antageligvis gaa til anskaffelse av en buss? Heldigvis har vi allerede en sjaafoer til bussen. T-skjorter, merker, naaler, poelsebu, eget band, hva trenger vi mer? Kansje et eget vald hvor vi kunne garantere fangst av en mega- laks? Hva synes Dere? :)

Tja, jeg tar et steg ned og gir avkall på ofisken min på 15.2kg og oppfordrer alle med ofisk i samma størrelse om å gjøre det samme. ;)

Men min villlax på 11,5(og sø på 6,5kg) vil da overta min bestenotering. Var det bronse?. Nå ser det ut til at det blir gaulatur i åpningen , så da blir en ordning på gull?

Vi sees ?

Fyfff.....an så nettopp(i skrivende stund) en som fanget laks med henda (i Grossvoll):D Ja det var feik men det ga ett" kikk".

Endret av villlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et litet spørsmål.Er det bare Laks som er tatt i elv som gir medlemskap?Har tenkt meg en tur til Østersjøen i vår og der går det som sagt noen lakser i Giga og Terra klassen?

En laks er en laks, og det spiller ingen rolle hvor den er tatt hen !

Så Østersjøen, Vänern, eller hvor den er tatt spiller ingen rolle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til styret:

I og med den raske økningen (som forventes å tilta når sesongen nærmer seg..) i medlemsmassen, forslår jeg at Megalaks klubben deles inn i chapter etter modell av Turbo-jugend og biker-klubber..

Når vi nå (åpenbart )må bestille opp nye T-skjorter, foreslår jeg at sjefsdesigner`n lager en modell av logo uten "15kg" men med Gaula -Namsen el.lignende og så lar vi andre effekter (Sølvreven foreslår nåler, jeg foreslår eks. beltespenner laget med modell av logoen i "Gull+20kg", "Sølv+15kg" være hedersmerker for de som har megaflaks og ei i "Bronse" for de som er medlem og fremdeles er håpefull...

Dette med beltespenner var nok det beste forslaget på lenge. Alle laksefiskere går med beltespenner ;) Det vil vises, for det er jo litt viktig at vi markerer oss litt :)

Og ved bruk av vadebukse kan vi jo bruke belte utenpå :) Knall idè H1rik !

Men når det gjelder T-skjorter så hadde jeg gått for logoen over hele brystet (litt størrelse). Oppløsning på logoen er bra nok til dette. Kan evt. ordne mye bedre oppløsning !

Og du Mao, driver ikke farim med bilreklame ? Eller skal du være den eneste som kommer på valdet med en gedigen logo på bila i sommer. Har nemlig en sterk mistanke om det (jeg kjenner deg, din luring) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaho, jeg ber om unnskyldning, jeg glemte aa oenske Deg velkommen! Det var jo en stor bamse som Du fikk der! Jeg fisket i Suldalslaagen naar jeg bodde i Stavanger. jeg fikk bare smaa pinner og kom aldri bort i stor fisk, men stor fisk saa jeg flere ganger!! Nydelig elv i September foer i tiden! :)

Og velkommen til Minken! :)

Takker

Gi en lyd hvis du har tengt deg tilbake noen gang :)

fremdeles fin i september den og nok vann, går aldri under 55m3, bortsett de aller siste dagene

Dæven, at vi ikke har tenkt på det !

Jaho visste at vi har en småflyplass på vestsiden av valdet, som drives av ene grunneier.

Det skal jamen sjekkes, takk for kjempetips !

Var på Borten en tur i 2001 og nedre løberg ifjor helt i begynnelsen av juni

Elva var grå :lol: Været var kjempevarmt og laksen var bitevillig, fikk en på 10,9kg på ei svæær tubeflue

og var i kontakt med flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tar et steg ned og gir avkall på ofisken min på 15.2kg og oppfordrer alle med ofisk i samma størrelse om å gjøre det samme. :)

Men min villlax på 11,5(og sø på 6,5kg) vil da overta min bestenotering. Var det bronse?. Nå ser det ut til at det blir gaulatur i åpningen , så da blir en ordning på gull?

Vi sees ?

Fyfff.....an så nettopp(i skrivende stund) en som fanget laks med henda (i Grossvoll):o Ja det var feik men det ga ett" kikk".

med en vill laks så er det sølvmerke , men du skal huske at med å ta en O laks så er DU med å værne villlaksen så Gullmedlem mener jeg

:)

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med beltespenner var nok det beste forslaget på lenge. Alle laksefiskere går med beltespenner -_- Det vil vises, for det er jo litt viktig at vi markerer oss litt :P

Og ved bruk av vadebukse kan vi jo bruke belte utenpå :) Knall idè H1rik !

Men når det gjelder T-skjorter så hadde jeg gått for logoen over hele brystet (litt størrelse). Oppløsning på logoen er bra nok til dette. Kan evt. ordne mye bedre oppløsning !

Og du Mao, driver ikke farim med bilreklame ? Eller skal du være den eneste som kommer på valdet med en gedigen logo på bila i sommer. Har nemlig en sterk mistanke om det (jeg kjenner deg, din luring) B)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...680&WT.svl=Link Kom over denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mål man jo ha her i livet :) kjedelig ellers,men det er ikke lett å mætjse deg på den der.

Vet det, har prøvd siden 1981 å slå min egen rekord, og enda ikke lykkes. :)

Så jeg har slått meg til ro med at dette er og blir min største laks.

Endret av Holwell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, har prøvd siden 1981 å slå min egen rekord, og enda ikke lykkes. :)

Så jeg har slått meg til ro med at dette er og blir min største laks.

Hvis du føler for det så fortell gjerne litt om hvordan du tok Gigalaksen. Du husker sikkert endel enda, lell om det er lenge siden. Hva tok den på ? Hvordan utartet fighten seg etc. etc. Slike lakser kan ikke "glemmes" med "bare" et bilde, historien rundt fangsten må fram i lyset :)

Laksen fortjener det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler for det så fortell gjerne litt om hvordan du tok Gigalaksen. Du husker sikkert endel enda, lell om det er lenge siden. Hva tok den på ? Hvordan utartet fighten seg etc. etc. Slike lakser kan ikke "glemmes" med "bare" et bilde, historien rundt fangsten må fram i lyset :blink:

Laksen fortjener det :blink:

Fikk den under demonstrasjon av utstyr for en annen fisker. Så det var haspelsnelle, noe jeg ellers ikke bruker (multiplikatorfan) og sluk som gjørde vei i vellinga. Så rota den nå rundt i hølen en tur elle to som lakser pleier, før jeg kleppet den selv.

Vel, nå synes jeg det er messt moro å fortelle hele historien med tilhøreren tilstede, så man formelig kan se misunnelsen og vanntroen vokse frem. :blush: Blir litt mere gøy da.

Så nå bare går jeg å venter til sesongstart og reise til mitt fiskeeldorado og prøve ut litt nytt utstyr og noen selvsurrede fluer......

Holwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker nytt medlem velkommen:

MINKEN - Gaula og Nidelv-fisker

Jeg hjelper ham litt med å sette inn bildet av en råfeit og lusete laks tatt ved Melhus, Gaula 1/6 - 2006.

Samme dag tok han en på 10,4kg. Begge på mark.

Se til å få laget din signatur Minken :)

030320080958FIeGprdDHEZOw7qdMj.jpg?64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.