Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Her er et par bilder fra nedre del:

41235.jpg

Her ser vi renna mot tvillingene til venstre, ser ut som om laksen kommer til å velge den høyre renna til sommeren ja, og på brekket der oppe skal jeg vente :P

41236.jpg

Her er brekket i den vestre renna. Dette bildet er tatt ca på vår nedre grense. Dette kan bli en kongeplass framover. Forandrer seg ganske raskt her etter at NINA kom og ryddet opp steindungene sine i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har vi det sannelig. Fisker du også rett til høyre på det øverste bildet. Sammen med Lilleler & Co.?

Går valdet så langt ned ?

Det var akkurat der jeg mente, at renna på høyre side bare var en sildrebekk i flere år og at all laksen svingte til venstre før øya. Rett mot gapahuket til Austad Brothers. Men at løpet til høyre nå begynner å ta seg opp igjen. Mye grus i området her så det er ikke noe rart at det er forandringer hvert år :P

Jeg synes det er en forferdelig plass, denne renna til venstre. Storlaksen kommer opp på et slags brekk like utenfor og nedenfor tvillingan, og laksen blir stort sett tatt på sluk der. Noen like ved øya og noen tett inntil land. Strømmen er jo så dundrende hard der oppe, pluss at det er "grunt". Så det blir endel feilslag og misting av storlaks der ja. De fikk mere dreisen på markfiske der etter min anbefaling om stoore beak-angler. Laksen tar jo meget aggresivt der, som vårt Smutthull i gamle dager. Virker som det er et megabra område for s-ø på grunna ovenfor tvillingan på litt større elv. Hver gang jeg besøker tvillingan ser jeg megastore bamser vise seg like ovenfor valdet deres (ved den lille skogklynga). Meget hardt for laksen nedenfor, så dette virker å være en fin hvileplass. Og det er vanlig at de ser storlaksene tøffe forbi helt innmed torva :P

Elektrisk plass, men farlig, farlig :P

Den grusøra på venstre side nederst (øverste bilde) har jeg siklet på lenge, må jo være en fantastisk plass med 2-håndsen.

Men litt skummelt nære bro-pillarene ved Kvåls-brua :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker ikke så langt ned som på det øverste bildet nei. Grensa går like nedenfor brekket, men brekket spiser seg oppover med et titalls meter i året, så dette blir spennende. Håper å få mer laks opp på den siden til sommeren. På normalelv har laksen som du sier gått rett imot tvillingan ja, så følger den muren og krysser elva mot oss omtrent der elva svinger bort fra E6. Der har vi en nydelig strøm opp mot smutthullet. Disponerer begge sider av elveløpet oppover her. På flomelv derimot er situasjonen en helt annen, all laksen kommer opp på vår side, stort sett i ei 3-4m bred renne mellom øra og land. Her er det vanligvis tørt land. Det er ikke mange som tror at laksen går her og folk flest kaster over øra og ut i stristrømmen. Her handler det bare om å slippe marken ut i elva utenfor skotuppene. Spennende!

Når det gjelder sjøørreten, så var brekket på nedrehølen vår en utrolig fin plass ja, dengangen det var ørret i elva.... :P

Angående øra ned mot brua, så hører jeg rykter om Raguse......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han Raguse ja, han er en populær fyr :P

Han disponerer noen soner også nedenfor brua, ved slaktersida. Et elendig vald.

Han "eier" snart halve Gaula han. Og nå er han på utkikk etter flere vald nedenfor fossen.

Har versert endel rykter om at han har opphauset sine vald litt for mye. Og at fangstene ikke var i nærheten av hans markedsføringstaktikk. Og fly forbanna fiskere, som forlangte å få igjen penga !

Det gledelige er at flere grunneiere nå bannlyser ham, etter dårlig erfaring med korrekt innbetaling :P

Har sett i guide-brosjyren hans over Gaula, mannen har jo halve Gauldalen i sin "lomme" !

Å lese hjemmesiden til Norwegian Flyfishers Club er årets høydare :P

Der er det mange lyvarhistorier ja (opphausing til uante dimensjoner), uansett om det er "dårlige" mellomår.

Så neste år er det igang igjen, rekordmengder med storlaks, mellomlaks etc. vil komme :P

Unnskyld at jeg hisset meg opp, men han fyren der er ikke min beste venn !!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at dette begynner å bli off-topic:

Raguse disponerer fra 2008 begge sider nedenfor brua, helt ned til og med Kregnes, som er et av de beste valdene i nedre gaula. På Kregnes har han etter det jeg har hørt inngått et samarbeid med Heggem, så nå er vel vår alles kjære Mannfred på tur inn i Orkla også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Historie)

En tenkt situasjon om ett par år: (har våknet skinnblaut midt på natta ang. dette mange ggr. Er ofte sanndrømt).

Sølvreven sniker seg forbi gården til grunneier en vakker sommerdag, på vei ned til elva.

Nede ved elva får han øye på noen feite Merc`er og Audier. En fisker med innlagt gulltann og behengt med enorme gullkjeder på den hårete brystkassen kauker: Forschvinn mann, dette er privat, på gebrokkent tysk/norsk !

Sølvreven ber på sine knær, med en dårlig skjult tåre i øyekroken:

-"Kan æ få sjå litt på dokker, mens dokker feske" ?

-"Du skjønne det, at æ har gått å trødd nedpå her i 20 år, og ville sjå litt av valdet igjæn".

- "RAUS" !!!!!

Da ble det halen mellom bena :D

(Historie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Historie)

En tenkt situasjon om ett par år: (har våknet skinnblaut midt på natta ang. dette mange ggr. Er ofte sanndrømt).

Sølvreven sniker seg forbi gården til grunneier en vakker sommerdag, på vei ned til elva............

Jeg hørte om en annen som hadde en noe mer aggressiv drøm, men med happy ending:

-AFF (almenfiskernes frigjøringsfront) sendte en trønder, som tidligere fikk fiske...

------------sensurert------------------

-Martyren sikret at elva ble frigjort for almenheten (skjedde mellom gourmetmåltidet og poledancingen).

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, kremt, med mine blysøkker tror jeg nok også alle bønder i omegnen måtte forlate både gård og grunn. Helst grunn, for noe særlig mere tror jeg ikke villet bli igjen :lol:

Skal ikke dra dette for langt, tråden er litt ute av kontroll her nå (beklager styreleder), men jeg må få fortelle en litt traumatisk (morsom) historie jeg opplevde på elveøra i sommer.

Jeg møtte en tysker nede på øra, og han var interessert i å kjøpe opp hele valdet. Jaja, tenkte jeg, da må han opp med mere enn en million i året :D Men det tror jeg ikke var noe problem for ham.

Men tror man jaggu meg ikke at han dro fram litj-karen, rett foran trynet på meg, og urinerte like foran føttene mine. Ikke mye sjenanse der nei. Kølsvart toupè hadde han, gulltenner og masse feite gullenker (som vanlig). Fy flate for en type, tenkte jeg. Jeg var ikke i kroppskontakt med ham (helt sant), men jeg tror aldri jeg har vasket meg så grundig etterpå ! Uæææææ.

Det kom noen gloser inni Sølvreven da, på vei ned til elva. De egner seg ikke på trykk, heller ikke her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

311220070930nDCfd7EZ7DD4Zmy3VI.jpg?83

Slik så elva ut på borten losen den 31 mai, så det ble litt cognac den natta

311220070947wMtMu2P75DnQOh173C.jpg?41

2 juni var den slik, da satt sølvreven å jeg å tittet på elva fra der hvor jeg har mitt hus vær.

311220070917KTKBjHwt7L4OHGtExw.jpg?36

mon tro hva dette er

311220070956zE3gksOFYIWfWoNmTq.jpg?87

litt minner fra gaula,

GODT NYTT ÅR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal Du ha Mao for veldig fine stemnings bilder! Bare fem maanader og det starter igjen!!

ET GODT NYTT AAR OENSKES TIL ALLE VAARE MEDLEMMER OG ASPIRANTER! La oss haape at 2008 blir en Mega-laks aar og at vaart medlem's antall ti dobles!!! SKITT (mega laks) FISKE I 2008! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.juni 2007 ja, det var litt av ei elv. Slik så det ut hos oss kl 9 på morgenen den 1.

Buskene ute i elva står ute på øra, renna mellom buskene på øra og land er en kjempeplass med marken.

Laksen siger opp inni landtorva på slik elv som dette, men de aller fleste prøver å vade seg ut på øra, med livet som innsats, eller de står på land og kaster over øra. Dette er en plass jeg helst fisker når jeg er alene, eller sammen med noen få innvidde. Noen hemmeligheter må man jo ha.......................

41340.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Godt Nytt År til alle i Megalaks klubben også og Petri Heil i 2008 !

En spesiell hilsen overbringes herved fra medlemmene i Norge, til vår venn Gamlegubben Sjøl, vår ærede styreleder.

Får håpe han får solgt huset sitt i Irland snart, så han kan flytte til France igjen.

Konjakkens Mekka :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Hvor mange medlemer er det i klubben pr dags dato?

Hei,

Klubben har 20 aerede medlemmer per dags dato! Men naa kan alle som har lyst melde seg paa, under de nye kategoriene (se post 257, side 9), saa vi regner med at antallet vil oeke kraftig i loepet av 2008. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2laks over 20kg,den ene 21,5 og den andre 21...har nok bilde av noen storlakser men har ikke digital av di 2største...har sikkert 10-12 mellom 15-18,5kg..skryter jeg nå? :blush: godt nytt år!hvordan legger jeg inn ett bilde?har ett fiske bilde inne på pc.en

Endret av altalaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2laks over 20kg,den ene 21,5 og den andre 21...har nok bilde av noen storlakser men har ikke digital av di 2største...har sikkert 10-12 mellom 15-18,5kg..skryter jeg nå? :blush: godt nytt år!hvordan legger jeg inn ett bilde?har ett fiske bilde inne på pc.en

Hei, Godt nytt Aar og velkommen skal Du vaere! Det er klart at Du kvalifiserer til "gull" medlemskap med en gang, og til og med "platinum" naar Du har lastet opp noen bilder av de to stoerste. Du kan vel finne en kompis som kan digitalisere (scan) disse bildene for deg? For aa laste opp bilder paa traaden gaar Du til:

http://sportfiske.no/foto hvor Du kan lagre dine bilder. Saa er det bare aa lime inn HELE den tekst referansen Du faar i ditt innlegg. Lykke til!

Mvh

Gamlingen

Styrelederen

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2laks over 20kg,den ene 21,5 og den andre 21...har nok bilde av noen storlakser men har ikke digital av di 2største...har sikkert 10-12 mellom 15-18,5kg..skryter jeg nå? :blush: godt nytt år!hvordan legger jeg inn ett bilde?har ett fiske bilde inne på pc.en

ja det var ikke dårlig, hva har du tatt dem på, gleder meg til bilder.velkommen

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var ikke dårlig, hva har du tatt dem på, gleder meg til bilder.velkommen

:blush:

takk...bomber wobbler og buck spesial på di over 20,ellers fisker jeg med både flue og sluk\wobbler men har nok fått mest laks med flue.

Hei, Godt nytt Aar og velkommen skal Du vaere! Det er klart at Du kvalifiserer til "gull" medlemskap med en gang, og til og med "platinum" naar Du har lastet opp noen bilder av de to stoerste. Du kan vel finne en kompis som kan digitalisere (scan) disse bildene for deg? For aa laste opp bilder paa traaden gaar Du til:

http://sportfiske.no/foto hvor Du kan lagre dine bilder. Saa er det bare aa lime inn HELE den tekst referansen Du faar i ditt innlegg. Lykke til!

Mvh

Gamlingen

Styrelederen

ikke mulig å komme inn på den adressen akk nå,prøver senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.