Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Vi blir ikke bare litt forbannet, men meget, når vi ser både Oteren, MiniKleiven(GammelErik), og han forbanna Nordlenningen(Diabetes7), melde seg inn i klubben. Ingen av de har tatt noen Mega-laks på vald de har betalt for, så her kommer det til å bli oppvask til våren. Undertegnede har nå kontakt med flere, deriblant moren til H..., for tips. Og du Olav ligger også dårlig an ! Rundt meg sitter nå 18,1, 17,8, 16,8 og 16, på vald som er utfiska både før og etter. Så til våren er det fisking etter Mudderkutling.

Rio de Janeiro, Brazil

Og forøvrig, så fremt mulig, sparke GammelErik, så hardt, så genetialsk, det er mulig å finne.

Rio de Janeiro, litt senere

Jasså, Brasil? Når dere er ferdig med caipirinha-fylla der nede må landet importere både rom og sukker!

Etter dette innlegget til Mr. GinTonic føler jeg det som en plikt å dele en historie med dere... Dette var for en del år siden på "kongens" vald i Bjøra.

Som det fremgår av navnet er favoritten hans en klassisk britisk imperialistisk drink, han er født hundre år for sent og elsker å herse med roerne sine i beste slave-stil. Det er imidlertid vanskelig for oss å blande den perfekte Gin Tonic mens vi ror, så i nøden går det i Akevitt fra sånne små søte homo-flasker. Standard kommentar: "Passer det seg nå?" "Ja, skål da!"

Uansett, det hadde vært en tidlig kveld i forveien og mister GinTonic var uvanlig edru på morgenkvisten. Hver eneste en av hans nerveceller lå blottet utenpå kroppen da solen steg over tretoppene og traff hølen. Det skjedde noe med fluestanga, men resten er bare et sånn "nær døden minne" der alt er tåkete.. Jeg har aldri sett noen bevege seg så fort. Fra tuppen av stangen bøyde seg til hele den massive kroppen reiste seg, tok stangen ut av holderen og rykket fast og bestemt flua ut av laksekjeften, kan det ikke ha gått mer en ett tiendedels sekund. Vi rodde til land...

Det gikk strake veien til hotellet der "fiskeren" ble beordret til å ta seg noe beroligende, i flytende eller pille form, jeg ga pokker.

Nede ved elva igjen ble faktisk stengene bundet fast til båten samtidig som Mr. GinTonic fikk streng ordre om å ikke tenke på å røre stengene engang før jeg hadde fått rettet opp båten og satt kroken. Det gikk jo som det måtte gå, en laks heiv seg på en dobbel sekser på fluestanga.. Jeg gjorde det jeg kunne med båten og ventet tålmodig på at "fiskeren" skulle ta stanga. Det var ikke tegn til liv, ikke en muskel var i bevegelse der bak i båten. "Hva i helvete", tenkte jeg "har det skjedd noe med ham? Et illebefinnende kanskje?" Etter noe som føltes som det motsatte av det kosmiske øyeblikket tidligere på dagen, snur Mr. GinTonic seg og spør: "Ja, passer det seg nå, Herr roer?"

Det er vanskelig å ha slike folk i båten skal dere vite, veldig vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ikke bare litt forbannet, men meget, når vi ser både Oteren, MiniKleiven(GammelErik), og han forbanna Nordlenningen(Diabetes7), melde seg inn i klubben. Ingen av de har tatt noen Mega-laks på vald de har betalt for, så her kommer det til å bli oppvask til våren. Undertegnede har nå kontakt med flere, deriblant moren til H..., for tips. Og du Olav ligger også dårlig an ! Rundt meg sitter nå 18,1, 17,8, 16,8 og 16, på vald som er utfiska både før og etter. Så til våren er det fisking etter Mudderkutling.

Rio de Janeiro, Brazil

Og forøvrig, så fremt mulig, sparke GammelErik, så hardt, så genetialsk, det er mulig å finne.

Rio de Janeiro, litt senere

Ute med kjeften GinTonic!

Og hvem i svarteste granskauen var det som lurte seg ned på vårt langvald på Storskogmo iår? Ikke bare var fiskeren på feil plass, han var attpåtil så frekk å få laks. Vi hadde bare stengt elven i sånn ca 10 dager, 6 mann, så kommer en av dere og vafler laks på land.

Føler vel at vi fortsatt har litt tilgode der ja!

Nei, du må ikke ta munnen for full GinTonic. Husker godt engang på Nedre Røttesmo, hvor super-refleksen din nok engang røsket flua ut av kjeften på laksen. Og Tobias................ liker jo ikke du!

Et godt råd har GammelErik gitt: Slipp ikke GinTonic i elva uten at refleksene hans er kraftig bedøvd.

Og dere lever livets glade dager i Brasil, mens her hjemme sliter vi med syndefloden og piskende vind.

Ja GinTonic: Det passer seg snart!

Juleseminar, men lite med dansende tanga jenter.

Oteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja GinTonic: Det passer seg snart!

Juleseminar, men lite med dansende tanga jenter.

Oteren

Juleseminar.. My ass!!

Sitter på kontoret noen dager, lager litt grafer, 30-40 slides...

Alt bare for å rettferdigjøre julefest, kjenner jeg dere rett :)

Jeg har sett foredragene dine før, jeg.

Fakta. fakta. fakta og ....joda, en halvnaken pike i vadere.... mer fakta....ny pike ;)

bare for å vekke publikum :D

Juleseminar.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg trodde det bare var laks over magiske 15 kg som kvalifiserte til medlemskap i denne eksklusive klubben, men jeg ser at det er flere som har sneket seg med, så da vil jeg søke om medlemskap med laksen min fra Vikedal i 2004 ( utrolig at det er så lenge siden :excl: )

Laksen veide 12,0kg og var 103,5 cm hvis jeg husker rett :D

Dette i en elv som har ett snitt på rundt 4 kg.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...7516&hl=vikedal

Håper denne laksen kan gi meg medlemskap i den ekslusive megalaks klubben

:)

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg trodde det bare var laks over magiske 15 kg som kvalifiserte til medlemskap i denne eksklusive klubben, men jeg ser at det er flere som har sneket seg med, så da vil jeg søke om medlemskap med laksen min fra Vikedal i 2004 ( utrolig at det er så lenge siden :blush: )

Laksen veide 12,0kg og var 103,5 cm hvis jeg husker rett :blush:

Dette i en elv som har ett snitt på rundt 4 kg.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...7516&hl=vikedal

Håper denne laksen kan gi meg medlemskap i den ekslusive megalaks klubben

<_<

Uten andre fullmakter enn mitt medlemskap, så skulle du vel skli greit inn på sølvnivået.

Velkommen

Endret av Holwell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølv er godt som gull det ;)

Så skal neste sesong brukes til å stige i gradene :D

Hei Michael!

Du oenskes velkommen i klubben! Har Du et bildet, saa er det bare aa laste den opp paa traaden, om ikke Du vet hvordan, send meg en PM? Saa skal vi proeve aa fikse det!

Husk aa sette: "MEDLEM AV MEGALAKS KLUBBEN" i din signatur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder Sailfish tatt på flue ca 30 kg tagget og released.

Burde være greit Holwell???

Hehehehe

Sailfish paa 30kg, pufff!!! selv om den er paa flue! :D ikke tal om!! En laks paa 30kg paa flue derimot hadde gitt deg Terra laks medlemskap med en gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Michael!

Du oenskes velkommen i klubben! Har Du et bildet, saa er det bare aa laste den opp paa traaden, om ikke Du vet hvordan, send meg en PM? Saa skal vi proeve aa fikse det!

Husk aa sette: "MEDLEM AV MEGALAKS KLUBBEN" i din signatur! :D

Jeg ønsker også å være med. Blir det bronsje med en fluelaks på 11,6 kg og 106 cm tatt i Gaula i 2005? :)

t52053_Laks.JPG

Endret av J.R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker også å være med. Blir det bronsje med en fluelaks på 11,6 kg og 106 cm tatt i Gaula i 2005? :)

Velkommen skal Du vaere!! jepp Bronze foerst , men Du kommer sikkert opp snart til Soelv, Guld, og Platinum!!!! :D

Jeg svarte paa din PM angaaende bildet, la oss se din fin Gaula laks!

Grattis med bildet! Du er vaar nyeste medlem!!

Husk aa sette: "MEDLEM AV MEGALAKS KLUBBEN" i din signatur! :lol:

Mvh

Gamlingen

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. 12kg eller sprit då ;)

Hei,

Grensen for Bronze medaljen er at Du har faatt Deg en stor laks ( fra 7 kg til 12kg) og Du kommer inn som aspirant, fra 12-15 faar Du Soelv, og over 15 faar Du Guld. Naa, jeg maa ogsaa tillegge at vi har en del medlemmer som har fisk over 20kg, det er klubben's dinauserene, de er medlemmer av Gigalaksklubben og vi har ikke mange av de. Klubben kommer antageligvis aa bygge statuer av disse rundt om i landet, saa snart vi har raad til det! :)

Hva angaar konjakk, bevares den av vaar neste formann, Soelvreven, han sier at han bruker den edle drikken for aa holde dinauserene i livet! :) Saa et godt ord (og flaske) til ham kan hjelpe mye med fremgangen! :D

Velkommen skal Du vaere om Du vil inn! :)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Grensen for Bronze medaljen er at Du har faatt Deg en stor laks ( fra 7 kg til 12kg) og Du kommer inn som aspirant, fra 12-15 faar Du Soelv, og over 15 faar Du Guld. Naa, jeg maa ogsaa tillegge at vi har en del medlemmer som har fisk over 20kg, det er klubben's dinauserene, de er medlemmer av Gigalaksklubben og vi har ikke mange av de. Klubben kommer antageligvis aa bygge statuer av disse rundt om i landet, saa snart vi har raad til det! :mellow:

Hva angaar konjakk, bevares den av vaar neste formann, Soelvreven, han sier at han bruker den edle drikken for aa holde dinauserene i livet! :) Saa et godt ord (og flaske) til ham kan hjelpe mye med fremgangen! :D

Velkommen skal Du vaere om Du vil inn! :P

Ok. Fixar storyn och lite bilder så får ni bedömma om den är ok :)

torlaxdrill. Kort i Sone 1 idag med. Sara och jag bestämde oss för att köra hängbron. Stor fisk rörde sig längs hela älven och vid hängbron brukar de kunna stanna till en stund.

Sara började först i poolen och jag gick efter. Ett gäng snorungar gjorde dock sitt bästa för att störa oss. Skrek och höll på och bråkade. Som grädde på moset börjde de kasta sten på oss och ut i vattnet. Efter lite hårda ord och utskällningar så lugnade de ner sig. Sara tappade lusten fullständigt och vevade upp. Jag tog några kast till. När jag har fiskat klart brukar jag alltid ta ett kast med klumpen ute. Denna gången tog jag ett kast till med halva klumpen ute. Precis efter att flugan landade så tog en stor lax flugan i ytan med ett stort plask. Sara och jag bara gapade. Kort efter ställde den sig ett par meter ut. Den vägrade att flytta på sig. Jag gick upp och ner för att försöka få den att flytta på sig. Jag trodde en stund att det satt fast men när jag vadade ut så flyttade den sig 10meter nedströms. Efter 20 minuter så hade det inte hänt mer än att den hade flyttat sig 50meter nedströms där den tog. Jag satte då ännu mera press på fisken för att försöka flytta på den och få den att röra på sig och bli trött. Då ville den inte alls vara med. Sakta och bestämt börjde den simma nedströms. Som tur var gick det ganska långsamt så jag kunde följa med. Det var inte en fotbollsplan direkt. Täta videsnår och stora träd. På vissa ställen var det mycket djupt också så det inte gick att följa efter i vattnet. Efter sju sorger och åtta bedrövelser var den nere i slutet av poolen. Där blir det ett ganska stort lugnvatten som är perfekt att landa fisken i. Jag satte hårdare press på fisken. Sakta sakta fick jag in den närmare kanten. Den visade dock inga tendenser på att vilja lägga sig på sidan. När vi hade den inne vid kanten så vände den och satte fart rakt mot nacken. Jag bromsade så mycket det gick men den bara ångade på. Jag slog i näven ordentligt och då insåg jag att detta är på väg att gå åt h-vette. Jag tog sats och hoppade ut i älven och simmade/sprang över till ön. Som tur var bottnade jag hyfsat och genom att paddla med ena armen och kryssa snett nedåt så klarade jag forsen. När jag väl kom upp på ön var jag helt slut. På ren vilja sprang jag vidare. Sakta men säkert fick jag in all backing och skjutlinan. Laxen stannade till mellan forsarna men där stannade den inte länge. Den gjorde en sista rusning ner till nästa pool som är en stor spinnfiskepool, det är ett stort bakvatten. Där tog det inte lång stund innan jag kunde stranda den. Jag tog priesten och avslutade resan för laxen. Jag tackade elven för att den gav mig ett minne för livet. När jag skulle lossa kroken så släppte den mycket lätt. Minsta lilla ryck och den hade släppt. Jag satt länge och beundrade laxen och hämtade andan. Nu var det bara att bära den tillbaka till Sara, en nätt sträcka på nästan 1km. Trött och sliten kom jag fram. Vi tog några kort innan vi gick ner till campingen. Laxen var tung men jag slet gärna för att bära hem den. Hemma mätte vi den till 107cm och 10,3kg. Hade jag tappat den så hade jag trott att den vägde långt över 15kg. Detta var den mest hårdkämpande lax jag någonsin känt.

Efter detta kan jag lova att jag var nöjd. Nytt PB på fluga och en otroligt fight. Detta kan jag leva länge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.