Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Hmmm... Jeg har sett litt på medlemmene i Meghalaksklubben, en av dem har fått medlemskap fordi bestefaren tok en laks i Vosso eller noe... Både min 80-årige morfar som også er fiskeribiolog, faren min og begge brøderne til min mor fisker laks... Er det sånn da at hvis de har fått en laks som er kvalifisert til medlemskap, at jeg kan hevde dette medlemskapet på vegne av dem??? Det er jo allerede en som har hevdet det fra sin bestefar. Da kan det hende hvis dette godtas at dere får en 13-åring som medlem raskere enn til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg har sett litt på medlemmene i Meghalaksklubben, en av dem har fått medlemskap fordi bestefaren tok en laks i Vosso eller noe... Både min 80-årige morfar som også er fiskeribiolog, faren min og begge brøderne til min mor fisker laks... Er det sånn da at hvis de har fått en laks som er kvalifisert til medlemskap, at jeg kan hevde dette medlemskapet på vegne av dem??? Det er jo allerede en som har hevdet det fra sin bestefar. Da kan det hende hvis dette godtas at dere får en 13-åring som medlem raskere enn til sommeren :blush:

Nei så enkelt er det ikke :) , han dette gjalt fikk skriftelig godkjenning at han kunne ta over medlemskapet

og han fikk erklering fra bestefaren at han var med sine fulle 5 :D

Viktig kriterier for og bli vurdert i det hele tatt er og tittelere klubben korrekt "megha" :)

og du har sikkert funnet ut at enkelte profilerte medl lar seg smøre :lol: (viktig i disse finanskriser)

Beklager gamlingen :blush: at jeg kom deg i forkjøpet, jeg var helt sikker på at du var en eller

annen plass og fisket og av den grunn ikke kom deg fort nok til pc-en :lol: Noe jeg følte var tvingende nødvendig i dette tilfellet

Og at jeg selvfølgelig ikke klarte og dy meg :P

Men etter mine begreper så er det dette som er så bra med klubben at vi dekker opp for hverandre, men det skal ikke glemmes at megalaks-klubbens øvre organ (Gamlingen og sølvreven) har siste ord :blush:

mvh

på vegner av det øvre organ

Gamlingen :)

Endret av Jaho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig beslutning Jaho! Det er det som gjoer styrken av denne klubben!!! Alle medlemmer tenker rett og agerer rett!!! :blush:

Om bare vaare politikere kunne gjoere det samme!!! :)

Med hensyn til ditt forespoersel, Ungfluefisker, er det viktig aa nevne at vedkommende som fikk medlemskapet paa grunn av sin farfar, hadde ellers ikke hatt en sjanse aa komme inn (naa kommer han til aa drepe meg, naar han leser dette innlegg !!) :)

Naar vi( det oevre organ) betrakter dine gener og viljen til aa lykkes, er vi helt overbevist om at Du klarer medlemskapet i sommeren, uten problemer, men spesielt uten aa maatte "snikke" deg til det!! SKITT FISKE! :blush:

PS: Jeg naa ser at Du skal til Kola denne sommeren (Kharlovka?). Det bare bekrefter at Du kommer inn i Klubben mye raskere enn mange andre!! Du kommer kansje inn i GigaLaks "seksjonen" med en gang?? :lol:

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for raskt svar. Beklager at jeg hadde en liten skrivefeil... Som det står i min signatur, jeg er 13 år! Tror jeg får nok norsktimer på skolen fra før... Hvis jeg har forstått det riktig, så kan jeg fortelle dere hvis noen i familien min har fått en megalaks, og dermed gjøre dem til medlem hvis de ikke er medlem her på forumet og ikke kan legge det ut selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for raskt svar. Beklager at jeg hadde en liten skrivefeil... Som det står i min signatur, jeg er 13 år! Tror jeg får nok norsktimer på skolen fra før... Hvis jeg har forstått det riktig, så kan jeg fortelle dere hvis noen i familien min har fått en megalaks, og dermed gjøre dem til medlem hvis de ikke er medlem her på forumet og ikke kan legge det ut selv??

ikke saa farlig med feilen! Ja, helt riktig, Du kan melde de inn, men du kommer nok fortere inn enn de, bare vent!!! :) Jeg fikk min foerste laks naar jeg var paa din alder (for femti aar siden) :) ,saa det gaar an, bare Du tror paa det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å klemme til med en + 20 i øtersjøen i april siden det ble smolt sists rapport https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=43445

I januar ville ikke megaen opp røyk lina ved håving(man ryker ikke fisk).

Fins det noen motivasjon blant losjens brødre i forhold til østersjølaks og klassifisering, tenket det var mulig å får flere titler, gullmedlem er man jo fra før.

så ærede fettfinne venner? :)

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å klemme til med en + 20 i øtersjøen i april siden det ble smolt sists rapport https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=43445

I januar ville ikke megaen opp røyk lina ved håving(man ryker ikke fisk).

Fins det noen motivasjon blant losjens brødre i forhold til østersjølaks og klassifisering, tenket det var mulig å får flere titler, gullmedlem er man jo fra før.

så ærede fettfinne venner? :)

Klart at Du faar klatre opp til "Giga" seksjonen da, med Platinum kort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok dessverre ikke selv til Kolahalvøya =-/ Det er faren min, og begge onklene mine tror jeg som skal dit. Vodka er nok ikke noe for meg :)

En liten tips fra meg til deg: Det finnes opplegg paa flere elver i Russland hvor faren og soenn kan faa fiske sammen for samme kostnad som en vanlig fisker (Ponoi og Kharlovka). Saa neste gang Du hoerer at din far begynner aa snakke om planlegging av den neste Russisk tur, maa Du nevne dette for ham og si at det hadde vaert fint om dere kunne fiske sammen i en fantasisk elv som de jeg nevner ovenfor!!! Dersom det ikke koster mer enn han allerede betaler, skal det nok bli vanskelig aa si nei!! (hold tipset for deg selv, det er bare mellom deg og meg!):P

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvreven! For Gaulas del har jeg ennå ikke funnet noen på sportsfiske over 24 kg. Det skyldes nok at beskatningen var hard med not i nedre deler i gamle dager. Har funnet tre større notfisker hvorav en i Peta-klassen, 32,5 kg. Det ryktes at en Willy Letnes tok en på 27 kg på sluk 70-80 tallet men har ikke funnet noe dokumentasjon, bortsett fra en note i Fiskejournalens årbok. Du kan gi meg info via din bror om du kommer over noe.

Jeg har undersøkt litt med grunneier på mitt vald.

De to største derifra skal være 25 og 23,5

Dokumentasjon på begge disse skal eksistere. Jeg skal se hva jeg greier å frambringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt litt med grunneier på mitt vald.

De to største derifra skal være 25 og 23,5

Dokumentasjon på begge disse skal eksistere. Jeg skal se hva jeg greier å frambringe.

Kan ta med at rekordfisk i Repparfjordelva på sportsfiskeutstyr er 23,5kg. Er tatt fisk på garn like etter krigen på 31kg. Brukbart i ei såpass lita elv ;) Vet ikke om det er andre som husker at det ble tatt en i Iesjohka for ca.10-15 år siden som veide 28,2kg. Den ble tatt på flue,men dessverre hadde fyren salta laksen før han ble fortalt at det var mulig verdensrekord. Men fisken veide 28,2 og var tatt på flue,var en hyttenabo som fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.