Gå til innhold
Fiskersiden

vintersesongen etter sjøørret har startet


ken
 Share

Recommended Posts

Venter på og få den første i vinter....slutt og klag :)

Hvordan kan du klage med alle de nye arter du har fått hittil i år :P

Du må bare følge med på denne tråden og kanskje får litt inspirasjon mens du gjennomgå den tørke SØ perioden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut klokka 2300, bare det er mørkt virker det som. Har mange ganger erfart at det er best fra ettermiddagsskumring til 2000-2100. Men det var mellom 2300 og 0200 jeg fikk fisken. Tidevannet har vært veldig opp og ned, fra disse dagers lave vann og til nesten springflotilstander for noen dager siden. Jeg bryr meg ikke om tidevannet annet enn at jeg tilpasser fisket de forskjellige plassene avhengig av om det er høyt eller lavt. Men det tar jeg når jeg går ut for å fiske, har etter mange års fisking registrert et kanskje litt bedre fiske ved lavvann om vinteren. Ellers kan ekstra høyvann skyllende inn i grunne bukter være giftig. Under normale forhold så er tidevannsforskjellen så liten at den kun påvirker enkelte steder i en grad der er til betydning for fisket. Altfor mye prat om tidevannet syntes jeg, ut å fisk det er det handler om. :blink:

P.S. Det var ganske lavt vann i går......

Endret av ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nope, men var ute en tur i dag utenfor Mandal og testet søèn på vei hjem. Dro på 2 store sildespisere på Illexen, kanontake helt i overflata. Skikkelig fight helt inn,til båten, begge tapt. Skinte i sølv og virket å være i topp kondis. Tempen på stedet var 4.7 og dypet rundt 4 meter. Var egentlig ute for å fiske på dypere vann, men stoore dønninger og vind ødela det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattfiske etter sjøørret på vinteren har jeg ikke prøvd, men det må prøves. Fisker du med wobbler eller flue "ken", og i tilfelle hva slags snøre bruker du (flyt,interm?).Hva slags flue? Bunnforhold? Stille eller strømmende vann?

Sportsfiskefjorden!!

Bruker interm nå og trekker sakte inn. Flyt er ok, men bruker det lite. Wobbler bruker jeg ikke så ofte, men når jeg gjør det så biter det bra på det også. Overalt det du vet det er sjøørret kan du fange de, viktig å ha troa på at det virkelig er fisk..om ikke gir man opp og blir deppa.

Men ikke alle steder er bedre i mørket-noen er best akkurat i det det blir mørkt...Andre steder våkner ikke før mørket senker seg. Og mørkefisket er faktisk nesten håpløst noen steder. Bunnen kan hva som helst, men litt mudder er ikke dumt. Både stille og strømmende vann, bare det er fisk som beiter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

møresilda er aldri feil. rappala countdown er også bra. gjere i fargen silver. 6 eller 9 cm er bra..ved fiske fra land vel og merke..

til nattfiske er det store fluer som gjelde.r.gjerne str 2-4. jeg fisker med flyt, men vet at ken fisker med int. og har hatt godt hell med det. er det høyvann ligger du godt an...da komme fisken ekstra nærme land..

hadde godt fiske i kr.sand ifjor på natten.. ingen veldig store. men fikk en på ca 2 kg som den største++ på natten på ei lita rosa reke...fisker bare på natten, da dette gir større sjanser for stor fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.