Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor har de blitt av?


Tequila
 Share

Recommended Posts

Hei Erik! og takk for sist! :lol:

Jeg synes det er på høy tid du kommer tilbaker å "skrangler igang" fluetråden igjenn, ellers så får vi denge litt sluk igjenn til våren :lol:

savner dorgeturene våre på våren i Mandalsskjærgården, og for ikke å snakke om turene i elva.

Ellers så er det jo verdt å legge merke til at de(n) brukerne du "krangla" med iforkant av at du forlot forumet også er borte...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet var vel at ERik hadde "brukt opp" og vist oss de 8 fluene han kan binde og derfor trengte litt nytt publikum! :)

(JA, det var et forsøk på å lure han til å komme tilbake og presenter flere fluer!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel med hånden på hjertet si at det en og annen forumbruker her inne som jeg langt fra er enig med, og de noke ikke er de første som blir invitert hjem til meg på rusbrus og småkaker

Du mener vel ikke meg vel..? :)

Sitat ThorEH: ..men derifra er det langt fra å påstå at de er uønsket på forumet ...

Er du helt sikker på det..? Her mener du vel ikke meg..? :D

Nå tror du sikkert at du har skrevet noe feil ThorEH siden jeg faktisk er helt enig med hva du her er sitert på! :)

Jeg har lurt i lenger tid på hva som hadde skjedd med ErikR. Jeg har jo skjønt at det var liv i fyren da jeg har "sett" han på andre forum. Håper at du får igjen fiskergløden og skribler litt her i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, kom tilbake og vis dine fluer. Har som du sier dabbet litt av fluetråden du startet opp !

Det er jo veldig vanskelig dette, å komme med idèer på ting og tang innen alt som berører vårt tema (fiske), uten at det vil oppstå uenigheter og i verste fall vill krangling på forumet.

Jeg mener nå at det er bedre å si for mye, likevel om det kan bli litt feil av og til. Og at folk må besinne seg, og bare tenke fremover. Fiske er et touchy tema tydeligvis, og det er mange følelser i sving :)

Det er jo stort sett fiske det går på, og jeg skal også innrømme at det kan bli vel mye fiskeprat til tider. Ganske ensporet egentlig, men så er vi jo en egen rase også da. Så av og til er også jeg dreittlei alt som har med fiske å gjøre.

Det jeg tror mye av grobunnen for spydige kommentarer etc. på forumet er rett og slett en svært så sterk stolthet i mange fiskere, og det kan virke som fiske er viktigere enn sine nærmeste :)

Og at man blir betraktet som en "verdensmester" fordi man kommer med idèer og tanker om forskjellige tema. Spesielt det siste. Jo mere stoff (input) om fiske man får her på forumet, jo bedre. Om det er riktig alt det som skrives er egentlig helt uvesentlig, men at noen andre kan få noen gode inputs av det som legges frem. Jeg tror nok også at mange medlemmer er irritert over at de ikke fikk fram på forumet det de egentlig mente, og mange misforståelser oppstår. Med dertil hakking og "lett mobbing".

Jeg vil ta prototypen av et eksempel på hvordan ting kan bli misforstått her på forumet:

Jeg hadde f.eks. et innlegg på Gaula-flua. Jeg mente at den ikke var en typisk Gaula-flue. En helt personlig mening. Tror kanskje at noen mente at jeg ville gjort det (jeg trodde selv) mye bedre selv, hvis jeg sendte inn et bidrag. At jeg var litt misunnelig eller noe i den dur. Men nå kommer det viktigste !!

Ikke sikkert jeg har rett, ingen vet jo hvilken flue som er den beste det og det året. Umulig å bevise det.

Og innsender er slettes ikke verdensmester heller. Men ved å diskutere dette, for det er jo dette som er fluefiske, fører forhåpentligvis til at kanskje en og annen får noen gode råd eller inputs, og lært noe småtteri. Og da er det jo egentlig verdt det.

Det er nok sånn jeg har lært alt om fiske. 95% er bare tull som ikke går inn. 3% tygger man litt på. Og 2% blir lagret i memory. De 95% vi snakker om er det opp til hver enkelt å legge i søppelbøtta, istedet for å kritisere det ufint! Men jeg skal innrømme at innen fluefronten er jeg aldri så lite kritisk til egne valg. Det er når sant skal sies svært lite jeg får kick av, som er noe helt eksepsjonelt bra. Men av og til har jeg fått akkurat denne 1-2% kicket, og da er det jo topp

:glare: Litt her og litt der !

Så sett igang og vis dine kolleksjoner for 2008. Vi vet du har noe på luringa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg fikk med meg så trykket en viss redaktør litt uvørent på en knapp og to mens Walmann hadde godviljen og toneforståelsen på "av".
Ubehøvla behandling av en (tidligere) medarbeider???

Er`n klassifisert i Flems divisjonen??

:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Inge S - Har ikkje vore logga inn siden klokka 21.45 Hva skjer??????

Ellers så savner eg og flere av dei som er nevnt.

KjetilL har vel også redusert forumbruken sin betraktelig etter att han kjøpte seg fluestang.

Ja, det å kjøpe fluestang var nok ikke ett sjakktrekk...

Fint å se at man blir husket iallfall.

Har lest igjennom tråden her og sett at folk har både personlige årsaker for å kutte ut forumet og andre føler de har blitt presset ut, noen har tilogmed valgt andre forum.

De som hadde håpet på en gripende historie med trussler, personlige tragedier og andre forum må nok lese de andre innleggene.

For min del så ble plutselig fiskingen lagt til side. Selvom jeg kjøpte meg nytt havfiske utstyr i sommer som var og har endel stenger og sneller, er det den viktigste tingen jeg har hatt lite av....tid.

Klart det går an å prioritere, men har innsett at familien er en nokså viktig del av livet.

Tok også på meg mye ( altfor mye ) ansvar på jobben og er nå byggeplassleder på en byggeplass som sliter med fremdriften og kranglete byggherrer. Utenom dette så prøver å ta mer skole ( teknisk fagskole ).

Det ble mange sene kvelder på jobb i høst og da var det godt å komme hjem til kone og to, som regel sovende, døtre. Fiskingen var ikke i tankene mine.

Så ble det november/desember og vi kjøpte hus, eller noe som kan minne om hus. Oppussingsprosjekt vil nok mange kalle det for. Så der sliter jeg ut kveldstimene dag etter dag.

Men, her en dag, da jeg pussa opp kom jeg til å tenke på garasjen som fulgte med. En enkel garasje, med ett rom helt bak i garasjen. Tankene gikk på hva jeg skulle ha der, sykler? hagemøbler? ved? svigermor?

Det var da det slo meg, det rommet skulle isoleres, det skal settes inn en halvgammel fryseboks, det skal legges inn vann slik at jeg får en utslagsvask. Det skulle bli mitt eget fiskerom! Alt av fiskeutstyr skal stå der inne, godt og varmt, med vann slik at jeg kan skylle av snellene etter bruk, med fryseboks til agn.

Da, akkurat da, var det fiskelysten kom tilbake. Jeg lover å levere en rapport, selvom det ikke er så mye som ett napp en gang, den første fisketuren etter at jeg er ferdig med å pusse opp!!

Gleder meg!!

Kjekt å endelig være tilbake her inne også! Har mye lesing å ta igjen ser jeg!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik! og takk for sist! :)

Jeg synes det er på høy tid du kommer tilbaker å "skrangler igang" fluetråden igjenn, ellers så får vi denge litt sluk igjenn til våren :D

savner dorgeturene våre på våren i Mandalsskjærgården, og for ikke å snakke om turene i elva.

Ellers så er det jo verdt å legge merke til at de(n) brukerne du "krangla" med iforkant av at du forlot forumet også er borte...... :)

Jeg forlanger at du tar deg en tur til mandal i vår og dorger en kveld eller 2. har som regel blitt farlig da!

Hehe, espen. en trenger ikke flere enn 8 fluer. får kanskje legge ut de 2 andre jeg har lært meg siden den gang;) har noen spennende nattfluer som jeg testet ut i sommer med godt hell.

mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nei, definiitivt ikke ubehøvla behandling av tidligere medarbeider - les innlegget til Ståle nøye !

"...mens Walmann hadde godviljen og tone forståelsen på "AV" "

Ba jeg om din mening eller? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Kjetil og ErikR, og så gleder jeg meg mye til Eirik er tilbake, både med rapporter, humor og andre bidrag :)

Skulle du ha lyst på frisk luft og litt vind i ansiktet vet du hvor jeg bor :)

Ikke umulig at jeg tar en tur.

Men imponert over invitasjonen etter hvordan vi sist ankom ”Casa Del KIS”

Denne gangen skal en komme ”ren og pen” hehehe.

Var jo I Sandnes i slutten av 07 påtur....

Hadde planer om den rapporten men så var det det med å faktisk få NOE til å bite på kroken da...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da det slo meg, det rommet skulle isoleres, det skal settes inn en halvgammel fryseboks, det skal legges inn vann slik at jeg får en utslagsvask. Det skulle bli mitt eget fiskerom! Alt av fiskeutstyr skal stå der inne, godt og varmt, med vann slik at jeg kan skylle av snellene etter bruk, med fryseboks til agn.

Da, akkurat da, var det fiskelysten kom tilbake.

Høres bra ut!!! :) Håper du får tid til å dyrke fiske-interessen igjen snart.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.