Gå til innhold
Fiskersiden

Utrangert fiskeutstyr ønskes.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

I utgangspunktet dreide denne tråden IKKE om politikk, men om du hadde noe "skrap" av fiskeutstyr liggende. Har du ikke det kan du vel bare unnlate å svare?

Om du har et budskap om å hjelpe naturen med å unngå polsk søppel kan du vel opprette en ny tråd om det i stedet for å forsøpple denne tråden med norsk forumsøppel?

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal man bedrive jakt og fiske skal utstyret være i orden :(

Skrap som gjør at fisken svømmer i vei med krok i munnen er ikke ønsket.

Holdningen at østeuropeere klarer seg med søppel er ikke særlig bra. Hvordan tror du holdningen til disse såkalte annenrangs menneskene blir i fremtiden hvis ingen bryr seg?

Trådstarter har faktisk vist hvilken respekt han har for disse menneskene med å tigge om skrap han kan gi bort som en gave. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet dreide denne tråden IKKE om politikk, men om du hadde noe "skrap" av fiskeutstyr liggende. Har du ikke det kan du vel bare unnlate å svare?

Om du har et budskap om å hjelpe naturen med å unngå polsk søppel kan du vel opprette en ny tråd om det i stedet for å forsøpple denne tråden med norsk forumsøppel?

[/quote

Du sporer av her .... forstår det slik at du ikke vil gi dem fiskeutstyr du heller !!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Annenrangs"? Hvem kaller dem det? Du har tydeligvis råd til å kjøpe bra fiskeutstyr, flott. Har det slått deg at vi i Norge lever en smule annerledes hverdag enn 90% av verdens befolkning? Vi har råd til å dyrke hobbier som fiske, og det skal vi være takknemmelige for, ikke nedlatende!

Trådstarter har i min mening vist en større respekt for polakkene det er snakk om enn det du har.

Men nå skal ikke jeg være surmaget kommentator lenger for i aften. Kjøleskapet er fylt til randen av kald Warsteiner.

Ønsker alle en god kveld!

-Veni, Vidi ØL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bedrive jakt og fiske skal utstyret være i orden :angry2:

Skrap som gjør at fisken svømmer i vei med krok i munnen er ikke ønsket.

Holdningen at østeuropeere klarer seg med søppel er ikke særlig bra. Hvordan tror du holdningen til disse såkalte annenrangs menneskene blir i fremtiden hvis ingen bryr seg?

Trådstarter har faktisk vist hvilken respekt han har for disse menneskene med å tigge om skrap han kan gi bort som en gave. :wacko:

Godt "sagt " !

Du klarer å sette ord på det jeg tenker !

"Annenrangs mennesker =annenrangs fiskeutstyr "

Dette blir feil !

"Annenrangs"? Hvem kaller dem det? Du har tydeligvis råd til å kjøpe bra fiskeutstyr, flott. Har det slått deg at vi i Norge lever en smule annerledes hverdag enn 90% av verdens befolkning? Vi har råd til å dyrke hobbier som fiske, og det skal vi være takknemmelige for, ikke nedlatende!

Trådstarter har i min mening vist en større respekt for polakkene det er snakk om enn det du har.

Men nå skal ikke jeg være surmaget kommentator lenger for i aften. Kjøleskapet er fylt til randen av kald Warsteiner.

Ønsker alle en god kveld!

-Veni, Vidi ØL

Tenk før du skriver !

Hvem er nedlatende ?

Kos deg med kjøleskapet som er fylt til randen

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor du ikke betaler norsk lønn til dine ansatte skal ikke jeg blande meg opp i, men de er vel både mer effektive, jobber lengre dager og klager mindre som igjen burde være grunnlag for extra betalt. Men nei, :angry2: du gir dem lærling lønn. :wacko: Sykelønnene er det vel dårlig med også?

Nå er det godt forklart av andre hvorfor det er et behov for informasjon til alle som skal bevege seg i norsk natur og hvilke regler som gjelder for lokale vann i trådene over.

Men som naturoppsyn MÅ jeg bare fortelle deg at uvettig opptreden i naturen blir bøtelagt.

Og dette er informasjon DU bør videresende til dine ansatte.

Jeg håper dine ansatte får en god jul og et godt nytt år :P Og en julebonus siden de har gjort en fenomenal jobb som har gjort ditt firma enda rikere.

Eller må man være norsk for å få dette?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Pungt 1. Nei jeg er ikke arbeisgiver. Jeg er skiftleder.

Pungt 2. Polakkene betaler skatt å sykelønnordningen er den samme som din.

Pungt 3. Skal de starte på topplønn uten erfaring? Jeg lærer de ALLT.

Pungt 4. Angrer på at jeg la ut denne tråden nå, startet med et enkelt spørsmål å utviklet seg til drittkasting, rasisme, fordommer osv osv.

En ting er jeg glad for da, det "lille" vi gjør for di i hverdagen setter de stor pris på å fisketurene er noe de gleder seg till hvær gang.

Vi er ikke plaga med innbrudd, tyverier, herværk å sånne ting, kansje det kan komme av at vi faktisk gjør noe riktig ?

Håper drittslenginga kan stoppe nå, igjen prøver jeg å si, det var ikke meninga å starte en debatt her, prøv å respekter det da.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Borte ble han :)

Trådtarter har vært i svømmehallen med sin datter på 3 år, har også vært i byen å handlet litt utsyr til klubbtur i mårra tidlig, utover det har jeg også et barn på 1 år som krever opmerksomhet fra pappa, en hund som må på tur, matvarer som må kjøpes inn osv.

Var det noe mere du lurte på ?

Endret av Remy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx = Fjernet av mod

Forsøk å ikke komme med betegnelser av hverandre selv om man kan være uenig i sak, fremgangsmåte, idealer og annet....

Ok, sorry bare mine "fordommer" som kom fram, hadde de laaaangt der inne jeg også gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra din artikkel:

"På fisketuren hadde dei mykje fiskeutstyr med, og mat og drikke. Litt verre var det med varme og gode klede. Kanskje visste ikkje alle at det kunne bli både kaldt og vått."

Mulig du skulle spurt om klær i stedet. ;)

Men det har vel bedriften din fullt opp av siden de jobber med Off Shore.

Nå var det litt dumt av meg og ikke lese artikkelen før jeg uttalte meg, for da hadde jeg sett at dette ikke var østlandet og ferskvannsutstyr du mente. :blush:

Tiltaket ditt er godt ment, men du skriver i åpningsinnlegget ditt som om det var din bedrift. Derfor rettet jeg skytset mot deg som om du bedriftseier og da kom det noen sleivete kommentarer. Beklager den :blush:

Mulig den første turen gjør at Polakkene og Litauerne fikk littt erfaring og kjøper det de trenger selv.

Neste gang skal du sikkert se at de har laget seg noen klepper og pilker.

Da kan kanskje de lære deg noe om fisking også :)

Ps! Dette med hånda et visst sted skjønnte jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra din artikkel:

"På fisketuren hadde dei mykje fiskeutstyr med, og mat og drikke. Litt verre var det med varme og gode klede. Kanskje visste ikkje alle at det kunne bli både kaldt og vått."

Mulig du skulle spurt om klær i stedet. ;)

Men det har vel bedriften din fullt opp av siden de jobber med Off Shore.

Nå var det litt dumt av meg og ikke lese artikkelen før jeg uttalte meg, for da hadde jeg sett at dette ikke var østlandet og ferskvannsutstyr du mente. :blush:

Tiltaket ditt er godt ment, men du skriver i åpningsinnlegget ditt som om det var din bedrift. Derfor rettet jeg skytset mot deg som om du bedriftseier og da kom det noen sleivete kommentarer. Beklager den :blush:

Mulig den første turen gjør at Polakkene og Litauerne fikk littt erfaring og kjøper det de trenger selv.

Neste gang skal du sikkert se at de har laget seg noen klepper og pilker.

Da kan kanskje de lære deg noe om fisking også :)

Ps! Dette med hånda et visst sted skjønnte jeg ikke. :)

Artikkelen er skrevet av en reporter fra Bokn Bygdeblad å ikke av meg, de venta på oss når vi kom inn fra vår tur nr 2.

Grunnen til at de var der er at noen hadde tipset de om turene å de synes dette var et flott tilltak å en fin ting å gjøre.

Mitt personelige fiskeutstyr + fiskeutstyret till en annen i dette forumet var med på turen, mye ble utlånt å en del pilker ble kjøpt inn.

Været slo plutselig om å ikke alle visste hvor kjappt været snur her på vestlandet, ikke alle hadde med regntøy, å ja, vi har regntøy ti alle men turen var å er noe vi arrangerer i vår egen fritid.

Det er lov å være optimistisk å tro at været skal holde ut dagen, men det er noe jeg har lært meg i mine 8 år på vestlandet "regntøy er med i sekken", kan ikke forlange at de har samme erfaring når noen kun har vært her noen uker.

Uansett, er takknemmelig for at du tok deg tid til å se på dette en gang till.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er skrevet av en reporter fra Bokn Bygdeblad å ikke av meg, de venta på oss når vi kom inn fra vår tur nr 2.

Grunnen til at de var der er at noen hadde tipset de om turene å de synes dette var et flott tilltak å en fin ting å gjøre.

Mitt personelige fiskeutstyr + fiskeutstyret till en annen i dette forumet var med på turen, mye ble utlånt å en del pilker ble kjøpt inn.

Været slo plutselig om å ikke alle visste hvor kjappt været snur her på vestlandet, ikke alle hadde med regntøy, å ja, vi har regntøy ti alle men turen var å er noe vi arrangerer i vår egen fritid.

Det er lov å være optimistisk å tro at været skal holde ut dagen, men det er noe jeg har lært meg i mine 8 år på vestlandet "regntøy er med i sekken", kan ikke forlange at de har samme erfaring når noen kun har vært her noen uker.

Uansett, er takknemmelig for at du tok deg tid til å se på dette en gang till.

Vi rydder jo opp i misforståelser da. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Potemkin @ 01.12.2007, 18:23 )

Skal man bedrive jakt og fiske skal utstyret være i orden

Skrap som gjør at fisken svømmer i vei med krok i munnen er ikke ønsket.

Holdningen at østeuropeere klarer seg med søppel er ikke særlig bra. Hvordan tror du holdningen til disse såkalte annenrangs menneskene blir i fremtiden hvis ingen bryr seg?

Trådstarter har faktisk vist hvilken respekt han har for disse menneskene med å tigge om skrap han kan gi bort som en gave.

Godt "sagt " !

Du klarer å sette ord på det jeg tenker !

"Annenrangs mennesker =annenrangs fiskeutstyr "

Dette blir feil !

Så hvis jeg vil ha en sofa av en kompis istedenfor at han kaster den, så bør ikke det skjer for det gjør meg til annenrangs menneske? Rimelig søkt.

Det er ellers forskjell på ødelagt drittutstyr og noe du bare ikke bruker lenger, eller som har en teknisk feil du ikke har huet til å fikse sjøl.

Ellers er det alltid søtt å se når folk blir venner igjen :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rydder jo opp i misforståelser da. :blush:

Det gjør vi, blei sinnsykt irrietert av dine påstander å personangrep på meg, det må jeg få lov å nevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Angler: jeg hadde håpet på at du visst litt mer om mitt fiskeutstyr enn at du trodde det inneholdt annenrangsutstyr! :blush:

Annenrangs, har ikke brukt det ordet jeg.

Utrangert brukte jeg.

Vi kjøper jo noe nytt å bedre hele tiden, sånn er de fleste av oss tror jeg.

Har selv ryddet å gitt bort 4 stenger å 2 sneller, ene snella mangla en bøle å litt olje så var den oppe å gikk igjen.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett fra min side ettersom jeg antok at han var en bedriftseier som hadde noen fremmedarbeidere i jobb.

Betal heller polakkene mer slik at de kan kjøpe utstyret i butikken. Det må jo være et slag for bedre lønn Der får de kanskje litt info om hvordan man opptrer i den norske naturen.Viktig uansett hvem som skal bedrive fiske

Litt kjeft og informasjon. Ikke noe galt i dette, siden jeg mener at De som benytter seg av denne type arbeidskraft har litt ansvar for de det gjelder.

QUOTE(Mr Big fish :) @ 01.12.2007, 10:42 )

Regna med noen sånne "ufine" kommentarer ja.

De får 115 kr timen i begynnerlønn.

Du kan jo ta med deg fordommene dine å dra på stortinget å klage der.

Det er ikke ALLE bedrifter som "utnytter" seg av at det finnes arbeisledighet i ande land å ulovelig betaler de 30 kr timen.

God jul til deg også. Her var lista lagt for min del

Hvorfor du ikke betaler norsk lønn til dine ansatte skal ikke jeg blande meg opp i, men de er vel både mer effektive, jobber lengre dager og klager mindre som igjen burde være grunnlag for extra betalt. Men nei, du gir dem lærling lønn. Sykelønnene er det vel dårlig med også?

Nå er det godt forklart av andre hvorfor det er et behov for informasjon til alle som skal bevege seg i norsk natur og hvilke regler som gjelder for lokale vann i trådene over.

Men som naturoppsyn MÅ jeg bare fortelle deg at uvettig opptreden i naturen blir bøtelagt.

Og dette er informasjon DU bør videresende til dine ansatte.

Jeg håper dine ansatte får en god jul og et godt nytt år Og en julebonus siden de har gjort en fenomenal jobb som har gjort ditt firma enda rikere. Pisk, informasjon og svar på tiltale.

Eller må man være norsk for å få dette? Et spark tilbake

Skal man bedrive jakt og fiske skal utstyret være i orden Riktig

Skrap som gjør at fisken svømmer i vei med krok i munnen er ikke ønsket. Riktig

Holdningen at østeuropeere klarer seg med søppel er ikke særlig bra. Les første innlegg Hvordan tror du holdningen til disse såkalte annenrangs menneskene blir i fremtiden hvis ingen bryr seg? Hvorfor gi noen fiskeutstyr som er skrap?

Trådstarter har faktisk vist hvilken respekt han har for disse menneskene med å tigge om skrap han kan gi bort som en gave. Denne må sees i sammenheng med mine tidligere tråder. Og jeg har ikke tenkt å la han slippe unna.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Borte ble han. Litt utålmodig siden jeg var spent på svaret.

QUOTE(Milo @ 01.12.2007, 19:27 )

Helt ærlig, så syns jeg mods bør rydde tråden. Dette har tatt helt av, og er helt sikkert ikke i tråd med TS' ønske....

Hvorfor det? Vi er her for å informere og hjelpe. Litt syrlig, men helt i tråd med mitt første innlegg.

Når du kommer hit og har lest gjennom hva jeg har ment i det jeg har skrevet, så håper jeg du/dere ser at min innstilling til folk som prøver å utnytte andre med enkle midler er helt i tråd med hva en god sosialist burde gjøre. Men desverre gjør jeg som alle gode sosialister, glemmer hjemmeleksa.

Det er da høyremannen i meg dukker opp å rydder opp i sosialistens hærverk. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her prøver trådstarter å være grei med sine medarbeidere, og så får han en slik møkkarespons!!!

Fy fa... så dårlig gjort. :)

Kan dere ikke bare svare på spørsmålet hans???

Er veeeldig skuffet over enkeltes oppførsel i denne tråden.

Når det kommer fra en som ALDRI har forsvart en utlending på forumet, da sier det myye...

Trådstarter har helt enkelt lyst til å være grei.

Siden enkelte av dere tydeligvis ikke er voksne nok til å poste med skikkelig innhold, har jeg bare en

ting å si til dere: GÅ OG SKAM DERE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.