Gå til innhold
Fiskersiden

Utrangert fiskeutstyr ønskes.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tilbake til topic:

Jeg har noe jeg gjerne vil kvitte meg med, fordi det ikke brukes mer og er oppgradert. Står bare og samler støv.

F.eks. et "Napp jubilieum" som jeg gir bort mer enn gjerne. Det er brukt veldig lite. Har også noe snellegreier liggende som bare slenger etter billige pakkeløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til topic:

Jeg har noe jeg gjerne vil kvitte meg med, fordi det ikke brukes mer og er oppgradert. Står bare og samler støv.

F.eks. et "Napp jubilieum" som jeg gir bort mer enn gjerne. Det er brukt veldig lite. Har også noe snellegreier liggende som bare slenger etter billige pakkeløsninger.

Jøss, jeg hadde rett

:)

Det finnes mennesker som både kan lese å holde fokus på hva tråden handler om, he he.

Oppi allt dette negative kom det et friskt pust.

Sender deg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de plassene jeg tidligere har gått for å fiske med barna mine får jeg ikke lenger fisket på.de er okkupert av polakker som fisker på skift og holder av plasser til hverandre ved å sette ut ei stang.har prøvd å få plass fire helger på rad uten å få fiska med barna.gi utstyr til polakker slik at enda fler av dem kommer på fisketur er helt uaktuellt!

Ingen problemer med å forstå at det kan være irriterende, ikke noe hyggelig å ikke komme till når man har med barna nei.

Jeg har også kjørt flere steder før jeg har funnet en ledig plass.

De som jobber for oss fisker på Bokn, å har hele øya der å boltre seg på så de plager ikke mange.

Off topic. Unnskyld!

Til deg som har det fiskeutstyr du treng og framleis har ein slant til overs - kvifor ikkje få deg eit fadderbarn? Då treng du iallfall ikkje bekymre deg over om den som får hjelpa verkeleg treng den. Om ikkje lenge får du eit bilde av ein unge som har fått det litt bedre. Det kan du henge på veggen og tenke at no gjer du verkeleg ein forskjell.

Veit du om jeg har et fadderbarn, eller 2 ????????

Å hva har det med denne tråden å gjøre da ????

Har ikke tid til å sitte foran pc`n hele dagen å svare på allt desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er noen år siden kommunismen ble avskaffet, henger holdningene igjen. Ta det du kan raske med deg og gi F i det som ikke omhandler deg selv.

:):lol::lol:

Nå får sannelig kommunismen (noen kan sikkert også relatere dette til Marx) skylda for dagens forsøpling i "de tidligere kommuniststatene" også.

Jeg veit ikke hvilke stater du har vært i, men du har iallfall ikke vært i Moskva, Leningrad, Murmansk før "murens fall". Den størtse forskjellen da og nå når det gjelder forsøppling, er jo at tidligere så fantes det nok antall offentlige renovasjonsarbeidere. Stoda per d.d. i store deler av det området du sikter til, er jo at det knapt nok finnes offentlige renovasjonsarbeidere igjen, og de som er er får lønnsutbetalinga sporadisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare 12 stk polakker på moljå i dag, men det var ikke mangel på utstyr.

Forstår egentlig ikke problemet her, hva galt har de gjort....??? de hjelper bare til i enkelte branskjer det er en veldig stor mangel på arbeidere.

Har selv jobbet med polakker, men det diskuteres ikke her... :)

Klart mange av de har utstyr, noen har jo jobbet her LEEEEEENGE, mange har også fast jobb i snekkerbrangsjen i Haugesund.

Vi har ikke mulighet til å klare det vi gjør uten innleid arbeiskraft, de produktene vi lager MÅ vi lage for å beskytte VÅRE oljeledninger slik at VÅR olje kan komme trygt i land till VÅRT rike land.

Jeg mener det hadde vært mere flaut om vi hadde måttet latt utenlanske firmaer lage vårt nettverk av oljerør, gass ledniger trygge for trålere osv.

Takk for støtten, vi har ikke mulighet till å skaffe Norske folk kun for projekter, da må vi faktisk gjøre det vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med å forstå at det kan være irriterende, ikke noe hyggelig å ikke komme till når man har med barna nei.

Jeg har også kjørt flere steder før jeg har funnet en ledig plass.

De som jobber for oss fisker på Bokn, å har hele øya der å boltre seg på så de plager ikke mange.

Veit du om jeg har et fadderbarn, eller 2 ????????

Å hva har det med denne tråden å gjøre da ????

Har ikke tid til å sitte foran pc`n hele dagen å svare på allt desverre.

Dette var faktisk ikkje ei ytring mynta på deg. Er ikkje alltid så lett å vite kor bevandra folk er innan det norske språkets finurligheiter. Eg skal prøve å yttrykke meg mindre tvetydig i framtida. Beklagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var faktisk ikkje ei ytring mynta på deg. Er ikkje alltid så lett å vite kor bevandra folk er innan det norske språkets finurligheiter. Eg skal prøve å yttrykke meg mindre tvetydig i framtida. Beklagar.

Jeg misforsto, sorry.

Kansje jeg burde ta meg en bevandring inn i det norske språkets finurligheter, ta med stanga å fiske litt på turen, store muligeter for nye arter kansje :)

Deilig med en velfortjent fridag i dag foresten.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misforsto, sorry.

Kansje jeg burde ta meg en bevandring inn i det norske språkets finurligheter, ta med stanga å fiske litt på turen, store muligeter for nye arter kansje :)

Deilig med en velfortjent fridag i dag foresten.

Det har jo vorte litt pes på deg i denne tråden, så eg kan vel forstå at piggane er ute til tider :lol: Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje dette er en tanke til dere som er skeptiske til innleid arbeidskraft.

Sporer av litt selv her.

Jeg veit ikke hvor mange 1000 nordmenn som går på metadon i dag, men jeg veit hvor lett det har blitt å få metadon her i landet etter man har kommet seg på instutisjon for å prøve å rette opp livet sitt.

Du blir nesten pressa på metadon selvom "opiater" kansje ikke har vært det du har misbrukt, noe som medfører at fullt brukanes nordmenn blir sittende i sofaen hjemme med 80, 120 mg metadon i kroppen å orker knappt løfte fjernkontrollen til tv`n for å skifte kanal.

Så blir de kaldt "rehabelitert", å får innvilget uføretrygd.

Kort fortalt:

I dag kan man komme ruset rett fra gata å inn på en instutisjon, tappes opp på metadon for å slippe å bli syk, "abstinenser".

Etter opptrapping å såkaldt stabelisering kan man skrive seg ut uten å ideheletatt ha kjent på rusfriheten å hvordan det føles å være rusfri, dette mener jeg minimerer muligheten till å begynne å tenke positift å se lyst på livet.

(""Legger till at jeg forstår at noen faktisk må ha det å at metadonen er med på å redde livet dems."")

Her snakker vi om allt fra veldig unge med hele livet foran seg som faktisk kan rette opp livet sitt å komme seg ut i arbedslivet, å selfølgelig eldre såkalt oppgitte tilfeller.

Påenget mitt her er at hadde flere fått muligheten, å det hadde vært stillt strengere krav kunne faktisk mange fullt brukbare nordmenn vært rehabelitert,rusfrie å i jobb.

Denne tråden har jo allerede spriket i mange retninger, jeg mener bare at det burde være flere sereøse instutisjoner her i landet som ikke satser på metadon behandling, det blir så enkelt, men heller legger mere arbeid i å få "pasientene" rusfrie å ut i arbeislivet, da kunne vi kansje redusert bruken av innleid arbeidskraft noe, men det forutsetter at vi tar litt bedre vare på de vi har, men det koster MASSE penger, å det har vi jo ikke råd till !!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...om ikke annet så var dette i det minste tidenes avsporing !

"Tror jeg gir opp å holde denne tråden på sporet, men følg forumregler og vanlig folkeskikk "

Min feil denne gangen:)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo sett andre tråder skli lengre ut enn denne da. Temperaturen har jo egentlig trådstarter stått for.

Noen ganger kan vi lese at noen bedrifter ikke bryr seg filla om sine ansatte og gir dem sultelønn.

De bor nærmest under en avis i noen tilfeller.

Men er det riktig å bruke sultelønn som utgangspunkt for sin egen gode samvittighet?

Det faktiske forhold her er at 115 kr timen er og blir luselønn. Sikkert grisebra i polen, men hvem hadde klart seg på det i norge? Lik lønn for likt arbeid er fagforeningene har skreket om i mange år. Da er det påfallende at ingen reagerer når et voksent menneske i sin beste yrkesalder blir belønnet med lærlinglønn. At vedkommende er polakk eller litauer skal egentlig ikke ha noe å si. Selv trådstarter inrømmer jo nesten at de tjener for dårlig. Selv blir det påpekt i artikkelen at de gjør en veldig god jobb.

Les denne artikkelen fra 2005 å se hv de tjente da.My Webpage

Mulig du som skiftleder burde slå et slag sammen med fagforening og ledelsen for å unngå sosialdumping.

Hvem fagforening er de medlem av forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo sett andre tråder skli lengre ut enn denne da. Temperaturen har jo egentlig trådstarter stått for.

Noen ganger kan vi lese at noen bedrifter ikke bryr seg filla om sine ansatte og gir dem sultelønn.

De bor nærmest under en avis i noen tilfeller.

Men er det riktig å bruke sultelønn som utgangspunkt for sin egen gode samvittighet?

Det faktiske forhold her er at 115 kr timen er og blir luselønn. Sikkert grisebra i polen, men hvem hadde klart seg på det i norge? Lik lønn for likt arbeid er fagforeningene har skreket om i mange år. Da er det påfallende at ingen reagerer når et voksent menneske i sin beste yrkesalder blir belønnet med lærlinglønn. At vedkommende er polakk eller litauer skal egentlig ikke ha noe å si. Selv trådstarter inrømmer jo nesten at de tjener for dårlig. Selv blir det påpekt i artikkelen at de gjør en veldig god jobb.

Les denne artikkelen fra 2005 å se hv de tjente da.My Webpage

Mulig du som skiftleder burde slå et slag sammen med fagforening og ledelsen for å unngå sosialdumping.

Hvem fagforening er de medlem av forresten?

Må skuffe deg igjen gitt, jeg er ikke organisert.

Kan fortelle deg at bruker man et firma, ingen navn nevnes her, men man kan betale et firma 160 kr pr mann pr time, men det gutta sitter igjen med er 200 kr for en 11 timers dag i lithauske penger.

Dette får man ikke motiverte arbeidsfolk av, det er vell disse firmaene som utnytter seg av arbeidsledigheten å tjener seg steinrike på andres elendighet ???

Noen firmaer diver med dette med loven i hånda fordi de betaler husleie å matpenger mens de har gutta sine her i landet.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.