Gå til innhold
Fiskersiden

Utrangert fiskeutstyr ønskes.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Tatt en rydding her nå og fjernet endel ord og uttrykk som jeg ikke vil se brukt igjen. Fingern henger lavt over "låse" knappen for denne tråden fremover.

Bare å låse.

Takk till Amatøren, jeg betaler porto, send meg en mail om du vill komme en tur over å dra ut på en skikkelig fisketur.

Ikke rart det blir krig i verden, Peace sells but who`s bying......... (Megadeath).

Bare å stenge Karl Inge.

God natt.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For at denne tråden skal få noen mening, oppfordrer jeg alle til å donere 50 kr til fiskeutstyr til de det gjelder.

Sett opp en konto og jeg vil være den første som gir.

Sjøl skal jeg spytte inn 100 kr. Da får de nytt utstyr som virker.

50 kr er ca det det ville kostet å sende det gamle utstyret, så det er ingen unnskyldning for og ikke å gi.

Hvem av våre sponsorer som kunne tenke seg å behandle en slik innsamling ville jo stikke av med handelen.

Om det blir en personlig gave eller utstyr som administreres av trådstarter spiller ingen rolle. Gave er gave.

Ntja.......... Har ikke sansen for de filantropiske løsningene.

;)

Ellers regner jeg med at de kommunalt ansatte får skikkelig - om ikke fysisk, så iallfall - moralsk drahjelp fra deg når deres tarifforhandlinger kjøres igang. En ufaglært i kommunen (la oss si SFO- assistent, barnehageassistent, miljøarbeiderassistent m.m.) må ha en jobbansinitet på 8 år for å komme opp i 115 kr. timen

(Det spørs vel om ikke du blir sparka fra partiet da, Potemkin, hvis du går høyt på banen og fronter lønnsøkning for de offentlig ansatte i kommunene :) )

Understreker at jeg ikke har sagt noe i forhold til sosial dumping for trådstarters bedrift, da jeg ikke kjenner til overenskomsten.

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det best at de som jobber i bedriften gjør sin del og løfter de som er underbetalt oppover.

At ufaglært arbeidkraft blir utnyttet i stat og kommune er jo et varsel om ettertanke. Ikke alle er laget for lang utdannelse. Noen vil ut i yrkeslivet og tjene penger for å leve sitt eget liv.

Alle er en brikke i samfunnet som gjør at ting går fremover.

Men hvis du vil at løftet til Kristin skal gå i oppfyllelse på bekostning av underbetalt arbeidskraft, slik at vi rike kan dumpe unga våre og leve i sus og dus, har jeg gått glipp av hva solidaritet er.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ufaglært i kommunen (la oss si SFO- assistent, barnehageassistent, miljøarbeiderassistent m.m.) må ha en jobbansinitet på 8 år for å komme opp i 115 kr. timen

(

Om jeg ikke tar feil så er begynnerlønna på Rema 1000 noe over 110,- i timen, + mange tilegg og muligheter for å jobbe overtid, kveldstid, helg osv. Og daglivarebransjen sliter med å finne arbeidskraft.

Det er mange gode ufaglærte jobber i det private, som er langt bedre lønna enn i det offentlige, (men da tar jeg ikke med rettigheter i regnskapet, for der scorer offentlige stillinger høyt. Skal det inn i regnskapet bør private stillinger (tilsvarende) ligge en god del høyere i lønn).

Og har man mulighet til å spare opp litt så kan kurs/sertifisering være et springbrett til andre gode jobber. Feks vekterkurs, sertifikat på lastebil, maskinførerkurs osv. osv. Mange fine jobber, med god lønn.

-----------------------

Større fleksibilitet hos arbeidskraften vil presse opp lønna i stillinger som feks. SFO assistent og tilsvarende lavtlønnsjobber. Men kun nå, når det er mangel på arbeidskraft, og så lenge de borglige partier ikke tillater import av arbeidskraft til disse yrkene også, for da vil lønna stupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt en rydding her nå og fjernet endel ord og uttrykk som jeg ikke vil se brukt igjen. Fingern henger lavt over "låse" knappen for denne tråden fremover.

Bare å låse.

Denne tåden er knust å ødelagt for lengst.

:)

Lås den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er vel ikke brukerne som bestemmer om en tråd skal låses eller ikke.

trådstarter kan vel selv gå inn og slette den? trådstarter bestemmer ivertfall hvis han vil ha den fjernet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det vel være gode grunner for det.. er det det her ?

Har jo ikke skjedd noe fælt, galt eller upassende her, bare en tråd som ikke endet slik som trådstarter ønsket det. Skjer slikt ting så tar jo moderatorene affære.

Kan jo ikke slette og stenge alle tråder der ikke alle vendinger passer trådstarter ? Om det ikke passer noen, så er det jo bare å la være å delta...

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om tråden hadde stått der den hører hjemme nemlig i forbrukerforum,hadde jeg vært enig i at den burde vært fjernet. men i diskusjons-forumet kan den vel stå..... mye bra saklig her i tilegg til masse gøyal avsporing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det vel være gode grunner for det.. er det det her ?

Har jo ikke skjedd noe fælt, galt eller upassende her, bare en tråd som ikke endet slik som trådstarter ønsket det. Skjer slikt ting så tar jo moderatorene affære.

Kan jo ikke slette og stenge alle tråder der ikke alle vendinger passer trådstarter ? Om det ikke passer noen, så er det jo bare å la være å delta...

Tråden er ikke på jordet men på feil jordet i forhold til hva tanken var fra trådstarter.

Da mener jeg at når han ber om stenging så bør det iverksettes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere hadde visst hvor mange forespørsler vi får på pm om tråder som skal flyttes, stenges, ryddes, prioriteres osv... :)

I utgangspunktet skal det ganske mye til for at vi låser en tråd- det er stort sett når det blir personangrep eller når det allerede eksisterer helt lik tråd fra før(f.eks når det postes nyheter som er postet før).

Men denne tråden har vel tjent sin hensikt og den låses herved. Dersom noen har sterke motforestillinger-send meg en PM/mail. Dersom trådstarter har noen ønsker knyttet til dette ta kontakt på pm/mail så finner vi på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.