Gå til innhold
Fiskersiden

Etterlysning.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Its the dump site we are planing to fish.

Not meny people has fished here, so this is EXITING

;)

If You hook some explosives it could be very exciting :D

Imagine the feeling after dragging up a 200lb bomb through 700 metres of water!

Do You trailer your boats and launch near there? I thought about fishing this are at some point but I'm guessing I would need 4 tanks of gas in the boat from førland... possibly more if the weather is bad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

If You hook some explosives it could be very exciting :lol:

Imagine the feeling after dragging up a 200lb bomb through 700 metres of water!

Do You trailer your boats and launch near there? I thought about fishing this are at some point but I'm guessing I would need 4 tanks of gas in the boat from førland... possibly more if the weather is bad ;)

We are trailing the boats.

If a bomb is going off there will be some fishes comming up to, so we dont go home empty handed

:mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet, hadde vært kult å hatt en bit av den da.

Tror den hadde lokket till seg mye rart der nede.

Det kan nok være at den hadde funket ja. Oljela hele bukta her da jeg skar den opp for å få den til å synke.

Luktet ikke akkurat roser og jordbær, men jeg regner ikke med at håkjerringa er så kresen heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not sure if its legal or not but you can get a fresh one at melkevik, just heaad north from susort into førlandsfjorden. Saw one swimming around the skerries there on sunday.

I have some limits, killing "sel" i one of them

;)

There is maps here, but the people who is joining this trip also has somthing to say about the final fishing site.

Sorry for my bad english.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have some limits, killing "sel" i one of them

:lol:

There is maps here, but the people who is joining this trip also has somthing to say about the final fishing site.

Sorry for my bad english.

You don't have to kill the seal... you can keep it alive and livebait with it ;)

I just need a map of the place of the boat ramp in nedstrand... I might take a trip down there sometime but I dunno where I can put my boat in the water.

You can always reply to me in Norwegian you know!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk nr 02 er under planlegging ;)

En helg om ca 1 mnd(August) drar vi inn med 2 båter å blir hele helgen.

Planen denne gangen er å enten finne en hytte nær sjøen eller rett å slett campe, litt deilig det også om været er ok.

Det er fortsatt rom for flere å bli med, bare hyggelig det.

Gjørs kan ikke pga de venter barn, min bror er med med sin båt å jeg med min, litt usikkert med Ladden med tanke på å bli hele helgen men fiskingen vill han få med seg.

Hei!

Høres ufattelig fristene ut dette her hvis det fortsatt er plass til flere. Har utstyr til og fiske på dypet med men har aldri fått testet skikkelig fra oppankret båt. Har muligens mulighet til og stille med båt til overnatting i form av seilbåt med inntill 6 sengeplasser. Problemet er vel heller at august er ganske fullbukket allerede.

Noe mer peiling angående hvilken helg som er mest aktuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:):lol::lol: dette var virkelig en historie av de helt store, jeg har lest meg gjennom 7-8 sider for så finne ut at gutta fra kalkutta dro opp en fisk bare en narkoman ville satt tenna i...... :)

men dere skal ha for innsattsen helt klart, og mye god lesning som ofte fikk meg til og le så jeg gråt en skvett. :lol:

om ikke annet så hadde dere nok en bra tur og fest....!!!!

Skitt fiske ved neste utflukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):lol::lol: dette var virkelig en historie av de helt store, jeg har lest meg gjennom 7-8 sider for så finne ut at gutta fra kalkutta dro opp en fisk bare en narkoman ville satt tenna i...... :)

men dere skal ha for innsattsen helt klart, og mye god lesning som ofte fikk meg til og le så jeg gråt en skvett. :lol:

om ikke annet så hadde dere nok en bra tur og fest....!!!!

Skitt fiske ved neste utflukt.

Å den er ennå ikke ferdig :)

Hva var galt med brosma mi ???

Hei!

Høres ufattelig fristene ut dette her hvis det fortsatt er plass til flere. Har utstyr til og fiske på dypet med men har aldri fått testet skikkelig fra oppankret båt. Har muligens mulighet til og stille med båt til overnatting i form av seilbåt med inntill 6 sengeplasser. Problemet er vel heller at august er ganske fullbukket allerede.

Noe mer peiling angående hvilken helg som er mest aktuell?

Kommer du med 6 sengeplasser er det vel neppe fullbukket

:)

Skal spikre en dato så fort som mulig, sendte melding til Ladden å vi setter oss ned iløpet av kort tid å finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Its the dump site we are planing to fish.

Not meny people has fished here, so this is EXITING

:lol:

BTW, Fredrik Kullin dro opp en rusten granat fra 500 meter i går. Kroken hang i styrefinnen bak, og han lirket den forsiktig av og lot den synke ned igjen. Exciting var vel ikke et ord han valgte å bruke, scared shitless passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å den er ennå ikke ferdig :lol:

Hva var galt med brosma mi ???

Hehe brosma var vel fin den om det er mulig å si det om noe av den arten, :lol: (der jeg kommer fra brukes de ikke en gang i fiskekake, men smaken er vel som baken, todelt....)

men jeg gleder meg hinnsides til resten av historien, å jeg håper virkelig dere drar opp noe stygg stort fra dypet.

Skulle dere en dag ta turen nordover mot saltstraumen en gang i framtiden så rop ut så kan jeg vere behjelpelig med båt som går når den skal og gode fiskeplasser.........!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der du kommer fra så spiser vel dere heller ikke breiflabb og steinbit heller da ?

Brosme er en kjempegod matfisk..

Og drøyt dyr når den bestilles på restaurant... Enig med Thor, knallbra matfisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og drøyt dyr når den bestilles på restaurant... Enig med Thor, knallbra matfisk!

Ja nå er snegler å den slags og rimelig dyrt om man ønsker det på resturant men er unenig i hvor godt det er i forhold til pris...... ;)

Å selvsakt går steinbiten ned på høykant her på lik linje med kveite,laks og ørret (breiflabb får jeg dersverre sjelden på kroken.) ;)

Tør jeg spørre hva brosme ligger på i pris hos fiskehandlere sørpå i forhold til kveite.....? (mulig det er ett exsport grunnlag her,hahaha)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at brosme er finfin steikefæsk, skate derimot - det er noe overpriset møl!

Så Mr, når snakker vi egentlig? tidlig eller sent august?

Må finne ut det ganske kjappt ja, det er vel 2 stk fiskekonker her i distriktet i Aug, Fiskeridagene på Åkra 02 aug, å Nordsjøfestivalen, kansje en av de må droppes.

PS: Brosme er knallgodt.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er snegler å den slags og rimelig dyrt om man ønsker det på resturant men er unenig i hvor godt det er i forhold til pris...... :)

Å selvsakt går steinbiten ned på høykant her på lik linje med kveite,laks og ørret (breiflabb får jeg dersverre sjelden på kroken.) :)

Tør jeg spørre hva brosme ligger på i pris hos fiskehandlere sørpå i forhold til kveite.....? (mulig det er ett exsport grunnlag her,hahaha)

mvh

Fra din del av landet må jeg bare si - behold den deroppe- Det er stooor forskjell i kvaliteten mellom brosme fra sør til nord. De fleste steder fra Førde og nordover er brosma stappfulle av mark og smaken er ikke av det beste.

Brosme på sørlandet er noe av det beste ( sannsynligvis pga. at de spisser mye skalldyr) som finnes og er så å si mer ettertraktet en steinbitt flere steder og det betales gjerne 140 kr. for kg. ( filetert)

Grillet fillet på rist med skinnet på er snadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra din del av landet må jeg bare si - behold den deroppe- Det er stooor forskjell i kvaliteten mellom brosme fra sør til nord. De fleste steder fra Førde og nordover er brosma stappfulle av mark og smaken er ikke av det beste.

Brosme på sørlandet er noe av det beste ( sannsynligvis pga. at de spisser mye skalldyr) som finnes og er så å si mer ettertraktet en steinbitt flere steder og det betales gjerne 140 kr. for kg. ( filetert)

Grillet fillet på rist med skinnet på er snadder.

Var en spøk da, nei her blir nok fisk av den type fortsatt satt fint tilbake i dypet.

Trodde helt erlig ikke det var noen type fisk som kunne smake bedre jo lengre sør man kommer men mulig du har rett, noe er vertfall grunnen til at den ikke brukes her så det ligger vel noe i det.:blush:

Endret av pinscher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har bra erfaring innen kyst og lett havfiske, men er blitt veldig nysgjerrig på denne slags.

Vurderer å sette meg litt inn i det, men litt usikker på utstyr.

Er noe alla dette godt nok for å dra inn det som 600m dyp kan by på?

http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=953

Mvh

Ikke no å utsette på utstyret annet enn at om du skal fiske på 600meter så holder det ikke med 300 meter snøre... enkel matematikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.