Gå til innhold
Fiskersiden

Et år på tur med Lars Monsen


Recommended Posts

Er det noen jeg er veldig, veldig lei av så er det Lars Monsen !

Kan ikke fyren bare flytte ut i skauen og blir der da ?

...

det er de jeg blir lei av når man er på 4. runden med rapporter på tv, og hver 3. månedens bok i Bokklubben er skrevet av ham

he he, det er alltid en fare for at man bruker opp seg selv, når man kjører en så høy profil som Lars Monsen, og forsøker så til de grader å smi mens jernet er varmt. Men selv om dette er et tveegget sverd forstår jeg godt at han gjør det, og at han ønsker å få litt økonomisk ut av alt det han har gjort opp gjennom årene. Og jeg unner ham hver eneste krone, for ingenting av dette har vært gratis for å si det sånn! :)

Og hvis man ser bort fra alle macho og ego-faktorer her, og all gjenbruk som øker risikoen for at folk blir lei trynet på en, så mener jeg at programmene til Lars Monsen serverer det norske folk noe unikt. Dette er hel ved! Han klarer å formidle gleden ved villmarkslivet på en enestående måte, ikke noe påklistret og kunstig her, og han viser at han forstår helheten i det han driver med. Og læreren Monsen er en glimrende pedagog, som gir mange små, gode og praktiske turtips til folket. Og han kan å fotografere. Det er jo utrolig at han med så enkle midler har klart å lage så mye god TV!

Og programmet i går var blant de beste! Fantastisk fascinerende natur i Anarjokka nasjonalpark. Fikk lyst til å ta meg en tur selv! Og hvilke ørreter! Og som han fikk frem i programmet; han tok seg et par ørreter til mat, deretter lot han seg fascinere av ørreten som skapning, og fikk sagt hvor viktig det er å ta vare på bestandene. En akademisk, ordgytende C&R entusiast kunne aldri klart å gjøre dette like bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Piscator.

Lars bringer oss noe ekstra, dog kan jeg også forstå at det til tider blir litt "mye" av ham. ;)

Har han ikkje "det ville ekstra" då? :blush:

Bra program, tykkjer eg. Blir så glad av å sjå at kanoen hans tôler så mykje juling :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.