Gå til innhold
Fiskersiden

Utrangert fiskeutstyr


angler
 Share

Recommended Posts

For min del ville jeg stort sett kastet utstyr jeg ikke ville brukt selv. Men vet jo av erfaring det finnes enkelte som utrangerer utstyret med en gang det kommer en ny modell av samme snella, stanga etc. Da blir det jo gjerne en annen ting.

Men for og sette dette litt på hodet da. Hvorfor tror dere andre vil ha nytte av et utstyr dere ikke ville bruke lenger selv?

Nå snakker jeg for min del, men når eg skal kjøpe fiskeutstyr til kjerringa kjøper jeg bare utstyr som jeg selv ville brukt. Hvordan kan jeg forvente hun vil gidde og være med hvis hun bare skal ta til takke med brukt utrangert utstyr? Man kan ikke forvente de skal være med skal de fiske med gammle tunge stenger, mono snører og slitte haspelsneller der ingen ting funker.

Tror mang en person er blitt introdusert til fiske med altfor dårlig utstyr. Gjerne har dette igjenn ført til at personer ikke har fått rette interessen for denne flotte hobbyen.

Men dette er nok en diskusjon der vi aldri blir enige alle mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror dere andre vil ha nytte av et utstyr dere ikke ville bruke lenger selv?

Fordi det ikke er slik at alle er like kravstore som jeg/du/vi her på FS. Med andre ord noen kan faktisk ha utbytte av det du selv ikke ser noen verdi i lenger. Tenker da primært på barn som gjerne vil prøve hvordan sportsfiske er før de tar helt av på utstyrsfronten slik som jeg/du/vi her på FS.

Er ikke mer komplisert enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer tilfredstillende å gjøre det enn å si det, men kanskje noen får den berømte lyspæra med på kjøpet og da er det jo positivt uansett.

Skal man først gi bort utstyr - gi det til de som virkelig trenger det, evt sørg for at de som trenger det kan kjøpe det selv. Søppel kastes og gis uansett ikke bort.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ellers vil det jo alltid være noen "HOST" friluftsgrupper på skolene som kan trenge litt.

Host, host! Jeg hoster litt videre på denne...

Såååå... Til alle med gamle stenger eller sneller de vil bli kvitt: Jada, vi trenger dem på Langesund Barneskole :blush:

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å gi vekk litt utstyr til nabogutten .....

Gutten klarer ikke å ta vare på det :)

Løsningen for oss har blitt slik at jeg heller låner det vekk og vedlikeholder selv mellom turene .

(de trenger hjelp og oppfølging,det er ikke bare å gi vekk utstyr)

Helt på siden :

Har hatt med noen gutter i nabolaget på fisketur noen ganger .

Jeg spurte han ene hvilket land han var fra :

"Jeg har bodd i tre land svarte han .Først Angola (om jeg husker rett ) og etterpå i Oslo og så i Bergen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har vært på loppis å sett på det som folk gir, kan man bli overrasket av hvor mye fint gammelt utstyr som er blitt gitt bort. Om det er fordi at noen i familien har avgått eller at noen har kjøpt inn nytt vet jeg ikke.

1. Noe av dette utstyret blir solgt videre til samlere for en god pris.

2. Annet utstyr blir med på fisketur helga etter som utstyr til de små. Dette er gjerne kvalitetsprodukter som har noen år igjen.

3. Så har det utstyret som har gått hele runden og blitt ødelagt. Nå trenger du 5 sneller for å sette sammen til en som virker tilfredstillende eller de blir kjøpt som delesneller.

Felles for disse 3 er at de er utrangert. Men skal man kvitte seg med det for å drive veledighet, anbefaler jeg at du selger de i kategori 1 som gir cash. Noen ganger mye cash.

Kategori 2 kan gis eller selges, som også gir cash.

Kategori 3 kan gi cash eller havne i kategori 1, 2 eller tilbake til 3 igjen.

Fellesnevneren for alt dette er at de kan omsettes i cash. Cash gir frihet til å handle det du trenger eller gi noen mulighet for en rikere hverdag.

Orker ikke å fortsette siden jentungen er utålmodig. Så dette blir et kategori 3 innlegg :)

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.