Gå til innhold
Fiskersiden

Største gjedda di


gjedde
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av maxima

4 kg i akersvannet, tatt på wobbler, men er ikke så mange ganger jeg har prøvd fiske etter Gjedde. For det skal vel være mulig å få litt større enn 4 kg i akersvannet !"

Går vel en del store purker der! Flere dokumenterte over 10! Så har du jo muligheter for stor gjørs også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare for vane å måle gjeddene mine, før jeg setter de ut igjen[ :) ]Rekorden er 103cm og 97cm, begge tatt på Swimwizz (13cm) i krom farge. Gjeddene ble begge tatt i Vannsjø, på ca. 6m midt i juni(sol kl. 16-17).Håper fortsatt på gjedder over 10kg, men etter over 1000 gjedder i vannsjø,må jeg nok lete etter andre vann[8)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmåler ver jeg veldig glad noen luftet.

Jeg er veldig stolt av min største gjedde, som faktisk er min nest største fisk noen gang.

6600 gram, tok den i Vansjø i fjor, dorget rolig i kano med en veldig stor Zalt på enden av snøret.

Multi-sene, multiplikator snelle og en skikkelig kamp.

Aaaahh, minnene.

Tok over 15 minutter å få den ombord. Den trakk meg rundt i Vansjø uten nevneverdig problemer (jeg veier 82 kilo). Følte meg veldig liten da.

Hanskene jeg brukte da jeg skulle få Zalten ut ble flenget opp, og arrene på underarmen ble nylig borte.

For en skikkelig dag det var. For en skikkelig fin fisketur! Har vel to tusen bilder av dette, men de ligger på en annen pc. Er trådløs nå, rundt omkring.

Jeg skal snart ut igjen, når isen blir borte

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hmm, er da ganske så sikker på at jeg har lagt inn en post i denne tråden tidligere :(

Men siden jeg ikke kan finne den, får jeg skrive en ny. Min største tok jeg på isen på Jaren i år, 6500 gram 94 cm. Ble tatt på fjordsild på meiteoppsett. Utrolig hvor stor den virket(ref cb`s kommentar på de som tipper vekt utifra 1-2 kg gjedder), tror jeg kommer til å skjelve litt i buksene den dagen jeg når 10kg`s grensa. Fighta godt denne madammen, flere bilder ligger her http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=12779

Endret av Gjeddebob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedde ja. Største på flue ca 5kg. Største totalt er ei på litt over 12 kg (ca1980). Tatt på sykkeleike med påmontert trebbelkrok i den ene enden og bøyd rundt for snøret i den andre. Mort påmontert som agn.

Holdt faktisk på å tråkke på gjedda da den sto i elvekanten. Den gjorde bare noen lange drag for så å stille seg mitt i elva. Kastet etter den i sikkert en halv time føre den tok. Med 7 fot stang og 025 snøre ble det en lang fight også. Lengden målte jeg aldrig men jeg hadde den gang en apasje sykkel (17ramme) og da den hang lengst opp på styret subbet halen i asfalten. Når jeg kom hjem ble den renset og inneholdt en halv orm noen mort og lauer samt ei diger vannråtte.

Tørrflua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

13200 gr tatt i Glomma på bunnmeite med mort. Den ble forøvrig fanget 4 ganger til (over 3 år) av seriøse sportsfiskere før den antageligvis avgikk med naturlig død. Grunnen til at jeg tror den avgikk med naturlig død var at den ble mindre og mindre for hver gang den ble fanget etter jeg fikk den. Siste gangen den ble fanget av en av mine kompiser veide den ca 11 kg, og det var altså 3 år senere en da jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

gjedda på bildet veide 14650g og var 127 cm. Tatt på rød/hvit westin jette i øyeren i fjor....

Tatt på 9 kg og 104 cm i år i øyeren etter gytetiden!!! relativt god og rund, veit ikke om den var ferdiggytt, men alle andre vi fikk var det.

Endret av rolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.