Gå til innhold
Fiskersiden

VESTLANDSTREFF 2008


Recommended Posts

Synd om dere ikke kan komme med noen løsning på det :D

Vet ennå ikke om jeg har muligheten til å komme, men en tur ut i båt hadde vært en kjempestor gulerot..

Kjedelig å dra over fjellet for å sitte på brygga når de lokale drar ut på storfiske ;)

Er ikke det bare og henge etter i ei lita jolle da? Det hadde jeg tenkt til hvis det var mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 336
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå var ikke båten min med på havfiske på treffet i fjor.

Båten gikk på lettere meitefiske på grunnere farvann, både med og uten dregging.

Ene dagen så hadde jeg med en Karmøybu + en fra der som Kongen bor.

Andre dagen så var det en Sandefjordling ombord, med en bergenserinne og en østlending på slep i jolle.(mulig jeg bommet på geografien på de siste der).

Hvordan det var fordelt på havfiskebåtene vet jeg ikke. Hva er det som regnes for lokale folk da ?

Når det gjelder lokal eller ikke lokal så bør jo hensikten være at mest mulig som ikke har vært med på slikt fiske får være med og prøve dette, uansett hvor de kommer fra.

Det er vel oppptil hver enkelt båt hvordan de ønsker å fordele dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd om dere ikke kan komme med noen løsning på det

Vet ennå ikke om jeg har muligheten til å komme, men en tur ut i båt hadde vært en kjempestor gulerot..

Kjedelig å dra over fjellet for å sitte på brygga når de lokale drar ut på storfiske

Bør ikke alle stille "likt" da ? De som er med er jo med for å fiske, og har betalt på lik linje med de som ikke er lokale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at med litt velvilje klarer vi å ordne at alle får en dag på sjøen, men det betyr kanskje at man må dele dagen i 2 og dermed ender med 3-4t fisketid....? Hva tenker folk om det? Det er vel særlig lørdagen det er mest "press" Håper noen av båtene er på plass fra torsdag/fredag morgen slik at endel kan få kommet seg ut i båt fredagen også.

Det bør også være mulig å få tatt en litt kortere tur søndagen også o det er båtførere som er villig til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der.... fikk noen kommentarer etter treffet ifjor, på at noen ble litt skuffet over at de lokale "opptok" plass i båter......

Forøvrig så var min kommentar mest myntet på KIS sitt innlegg der noen hadde klaget over at de "lokale" opptok plasser i båtene - jeg regner dermed at bl.a jeg og Rune da ble beregnet som de lokale... Men ingen av oss eier båt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd om dere ikke kan komme med noen løsning på det :D

Vet ennå ikke om jeg har muligheten til å komme, men en tur ut i båt hadde vært en kjempestor gulerot..

Kjedelig å dra over fjellet for å sitte på brygga når de lokale drar ut på storfiske :hailfs:

No er det vell opp til den enkelte båtfører å fylla opp med manskap, men sist treff vart det fordelt plasser på dei som ytra ynskje om båtplass. Sjølv er eg ein av dei lokale som var på treffet, men eg var ikkje ute på havfiske den helga. Istadenfor lånte eg ut havfiskeutstyret eg hadde med meg slik at fleire utan erfaring frå slikt fiske fekk prøva seg. Dette vart og gjort av andre "lokale" så eg stiller meg uforståande til anklager om at det var forskjelshandsaming av treffdeltakarer. Sjølv har eg snakka med fleire båtførarer som kanskje kan stilla til disposisjon den helga, men lysta til å hjelpa dett litt når ein får slikt oppgulp i fanget......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det betyr kanskje at man må dele dagen i 2 og dermed ender med 3-4t fisketid....?

Dette blir jo litt vanskelig mtp at det til noen plasser er litt gå-tid, samt at 3-4 timer ikke er allverdens når man skal ligge på dypet og gutse litt.. det blir liksom sånn halvveisgreie. Just my 2cents (som vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med velvilje og litt smidighet ordner det meste seg, og dersom været er ok var det jo flere lettbåter tilgjengelige også, både til å "henge" med og til lettere fiske på grunnt vann.

Thor: Jeg vet jo det. Men hvis vi f.eks ahr 4 båter tilgjengelig, det er endel strøm og vind slik at det er 2 fiskere pr.båt og ikke hengebåt. Da gir ditt "krav" 8stk totalt mulighet for havfiske på dypt vann i løpet av en langhelg med 4 båter tilgjengelig... det blir litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det vell opp til den enkelte båtfører å fylla opp med manskap, men sist treff vart det fordelt plasser på dei som ytra ynskje om båtplass. Sjølv er eg ein av dei lokale som var på treffet, men eg var ikkje ute på havfiske den helga. Istadenfor lånte eg ut havfiskeutstyret eg hadde med meg slik at fleire utan erfaring frå slikt fiske fekk prøva seg. Dette vart og gjort av andre "lokale" så eg stiller meg uforståande til anklager om at det var forskjelshandsaming av treffdeltakarer. Sjølv har eg snakka med fleire båtførarer som kanskje kan stilla til disposisjon den helga, men lysta til å hjelpa dett litt når ein får slikt oppgulp i fanget......

Var desverre ikke på treffet i fjor..

Ikke ment som noe oppgulp fra min side. I hvert fall ikke mot båtførerne, kjempemessig at noen gidder å stille med båt. Jeg leste Triturus spørsmål om muligheten til å komme ut i båt og da svarte KIS konstant at det var veldig vanskelig..

Men det ordner seg sikkert, lenge igjen :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var desverre ikke på treffet i fjor..

Ikke ment som noe oppgulp fra min side. I hvert fall ikke mot båtførerne, kjempemessig at noen gidder å stille med båt. Jeg leste Triturus spørsmål om muligheten til å komme ut i båt og da svarte KIS konstant at det var veldig vanskelig..

Men det ordner seg sikkert, lenge igjen :hailfs:

Nei, altså-poenget mitt (som kanskje ikke kom godt frem) var at det var vanskelig å love at du kom ut i båt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmelding kommer ca 15 februar- prisene blir omtrent som ifjor, men med større rabatter for barn/unge og for båtførere ;)

Egne priser for familie, ta kontakt med meg.

Også i år vil jeg satse på å dekke mer eller mindre hele agnfisk-behovet, dersom det blir full påmelding og endel båter satser jeg på å handle inn 200kg makrell......

camplogo2.jpg

steindal.gif

baardsen.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200kg makrell burde holde ja :blush: Håper virkelig at jeg har mulighet til og delta. Håper noen som skal kjøre gjennom suldal har plass til en ekstra i bilen...

:) Det får me håpa,Matz, men om ingen skal forbi den vegen er det mogeleg å ta bussen til Knaphus el og verta plukka opp der. Sjølvsagt skal du på treffet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.