Gå til innhold
Fiskersiden

Randselva


Ørret1234
 Share

Recommended Posts

har vært en tur for lenge siden, og det er absolutt mulig med flue der. Nrek på flue er derfra, samt mange andre svære. Var innom en tur og kikket i høst, da møtte jeg en fyr som nettopp haddde tatt en på 8kg på flue. Dette er gytefisk fra Tyrifjorden, men det finnes også en stasjonær stamme som også kan bli stor. En kompis av meg tok en på 1,7 mitt på sommeren i år på tørrflue der, så det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

ikke hørt om noen fangster enda. men det vil nok komme noen nå mot slutten av aug. men det er september som er den gromme tiden i randselva. da begynner det og bli fisk og fiskbart i elva.

men det blir jo tatt fisk før å. 16 juli vet jeg det er blitt tatt fisk . så det er greit og prøve seg tidelig der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg lurer på om hjemmesiden som du holder på med å lage skal inneholde? Det hadde vært artig om du kunne lage "ørretbørs" og innrapportere fangster fra elva. Det er jo kun jungeltelegrafen som råder blant fiskere i elva og det hadde vært artig om noen kunne sette opp plakater med innmeldte fangster på Sle (nedenfor kraftsstasjonen) og ved Hvalsmo brua. Deretter registrere fangstene på randselva.com. Muligens du har tenkt det samme som meg og det hadde vært liddelig moro å få status hver dag på hva som skjer i elva[ :) ]

sitat:Opprinnelig postet av randselva.com

ikke hørt om noen fangster enda. men det vil nok komme noen nå mot slutten av aug. men det er september som er den gromme tiden i randselva. da begynner det og bli fisk og fiskbart i elva.

men det blir jo tatt fisk før å. 16 juli vet jeg det er blitt tatt fisk . så det er greit og prøve seg tidelig der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel noe av det. men det skjer jo ikke så mye der i løpet av en sesong. men fiskene skal inn i en raport. men nå er det 60 / 65 kubikk i elva . veldig gode forhold. men det er nok en stund til siden kommer opp. desverre. lager den ikke selv.

men lite fiskere i elva enda . september som er tiden der.

siden vil innholde informasjon om steder.foreningen stammfiske og fangster osv. får se hva det blir til.

mulig nyheter vannstand osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Den vil helt sikkert være med på å øke interessen for storørreten i randselva!

Når åpner forumet på siden? Blir veldig spennede hvis noen av som har fisket en del der vil være aktive der. Kan være svært interessant å lese om (og kanskje delta) i diskusjoner om redskapsvalg o.l.

Mener også å huske å ha hørt om svære ørretbeist som har blitt tatt der på åpningsdagen. (1. mai?) Det er vel ørret som har gytt året før og som har stått der hele vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan nok stemme med 1 mai. men det er støing vil jeg tro. ellers i år så er jo den største fisken tatt på flue på 9,25 i år. håper på det i løpet av noen dager. ellers så er det jo stamfiske som pågår nå. det kan være vært og ta en tur og titte på det. vist man ikke har en alt for lang vei og reise.

det er noen grise svære ørreter. personlig har jeg holdt ej rogne på mellom 15-16 kilo på stamfiske. en svær gris av en ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MP

Kjempebra! Når er stamfiske i år? Har vært med og sett et par ganger, men begynner å bli en stund siden. Vil gjerne være med igjen!!

det er stamfiske nå 26/10/2005 . begynner ca klokken 16.00

ellers så blir det fiske i helgen som kommer .29/30 oktober. da mener jeg de begyner rundt 11.00 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

En ting om denne elva, det er absolutt mulig å komme i kontakt med Ørreter på 2 kilo i denne elva også på vårparten bare så det er sagt. Det fokuseres alt for mye på Stamfisket som egentlig stort sett bare går til de som "bor" i elva. Nei prøv en tur på våren - forsommeren også, bra med klekkinger av de aller fleste døgnfluer er det her også, og vårflue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Viggo Olsen

En ting om denne elva, det er absolutt mulig å komme i kontakt med Ørreter på 2 kilo i denne elva også på vårparten bare så det er sagt. Det fokuseres alt for mye på Stamfisket som egentlig stort sett bare går til de som "bor" i elva. Nei prøv en tur på våren - forsommeren også, bra med klekkinger av de aller fleste døgnfluer er det her også, og vårflue.

Helt klart en del fin fisk på våren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

for de som ikke har sett stamfiske så er det klipp ute fra stamfiske :blink:

ellers så var 2005 sesongen noe av det bedere på mange år . og det som er gledelig er at det ble tatt flere "mindere" ørret på 2-3 kg ellers så ligger det som regel fra 5 til 10 kilo.

ser ut som vi får svar på jobben som legges ned på stamfiske .

vi merker økning på flere 2 til 3 kilos på elva det lover bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Topp 10 Ørret 2005.

Jonny B.

9,250 Flue.

Jonny B.

8,500 Flue.

Steinar A.

7,800 Devon.

Ole S.

7,000 Devon.

Ole S.

6,500 Devon

Svein G.

5.600 Devon.

Ole S.

5,500 Dvon.

Svein G.

5.500 Devon.

Svein G.

3,100 Devon.

Svein G.

2,200 Devon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tja, kanskje ta en kveldstur opp og titte og kanskje prøve noen kast? Noen som blir med? (kjører fra Oslo og har plass til 2-3 stk i bilen)

Går det i tohånds nå også? På lav sommervannstand? Er det pga nødvendigheten av lange kast enkelte steder?

(Har aldri fisket i Randselva tidligere, men har tenkt på det lenge )

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje ta en kveldstur opp og titte og kanskje prøve noen kast? Noen som blir med? (kjører fra Oslo og har plass til 2-3 stk i bilen)

Går det i tohånds nå også? På lav sommervannstand? Er det pga nødvendigheten av lange kast enkelte steder?

(Har aldri fisket i Randselva tidligere, men har tenkt på det lenge )

bruker 12,6 2-hånds nå ingen problemer. men kan fint gå med enhånds der å nå.

Trenger ikke kaste langt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.