Gå til innhold
Fiskersiden

Flytedress


GStrike
 Share

Recommended Posts

Samboeren min har funnet ut at jeg skal få en flytedress i tidlig bursdagsgave, slik at jeg får den med meg på isfisketreffet.

Hun har budsjettert opp til 2000kr, men jeg spytter gjerne inn litt ekstra hvis det skulle bli nødvendig.

Hun har selv kommet frem til Regatta Active 911, som ser veldig bra ut.

Men jeg lurer da på om dere har noen andre forslag og anbefalinger.

Jeg tar gjerne en dress med noenlunde tilsvarende kvaliteter, men til en lavere pris! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den puster, er skikkelig myk og komfortabel, 3M reflexbånd, stor åpning i beina, så støvlene kan tres igjennom.

Og jeg klarte meg 3 dager i båt på Skogseid uten å bli våt og kald.

En svensk test kåret den som nr 2 blandt mange flytedresser og den fikk spesielt god utmerkelse på av flyteelementene som var av særdeles god kvalitet (her skorter mange).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den DAM dressen jeg også, og kan trygt anbefale den! Spesielt buksa er veldig myk og behagelig, og dressen har holdt meg varm og tørr på en god del isfisketurer nå. Er kanskje ikke helt vanntett ved ekstreme forhold (skal vel være vannavstøtende), men den har nå holdt seg tørr selvom det har regna på to av turene, og jeg har ligget med halve kroppen rett på isen ved kikkfiske!

Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dressen er vannavstøtende, men ikke vanntett, hvordan er det da NÅR jeg faller i sjøen?

Hvor lang tid vil det ta da før dressen fylles med vann? Eller vil de gjøre det uansett?

Har null peiling på dette området!

Hvilken størrelse trenger jeg? Jeg er vel 178cm og rett over 80kg. Har ingen planer om verken å krympe eller vokse i noen av retningene! :)

Andre som har erfaringer og anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dressen er vannavstøtende, men ikke vanntett, hvordan er det da NÅR jeg faller i sjøen?

Hvor lang tid vil det ta da før dressen fylles med vann? Eller vil de gjøre det uansett?

Har null peiling på dette området!

Hvilken størrelse trenger jeg? Jeg er vel 178cm og rett over 80kg. Har ingen planer om verken å krympe eller vokse i noen av retningene! :)

Andre som har erfaringer og anbefalinger?

de fylles alle med vann ja, armer, ben etc... men man får ett mer stillestående vannlag som raskt varmes opp LITT, og flytelementene holder deg oppe anyhow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Regata 911 dressen, og er veldig fornøyd.Eneste jeg har å utsette er at hetten er litt liten. I en hel dags pøsende regn så holder ikke dressen tett - men det gjør strengt tatt ingenting utenom Ålesunds oljehyre

Du er da 2-3 cm høyere enn meg, og 15 kg tyngre - og min dress er M, så mitt tips til deg er L

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dressen er vannavstøtende, men ikke vanntett, hvordan er det da NÅR jeg faller i sjøen?

Hvor lang tid vil det ta da før dressen fylles med vann? Eller vil de gjøre det uansett?

Har null peiling på dette området!

Hvilken størrelse trenger jeg? Jeg er vel 178cm og rett over 80kg. Har ingen planer om verken å krympe eller vokse i noen av retningene! :D

Andre som har erfaringer og anbefalinger?

Er selv 1.84 og rundt 90 kilo (bare muskler selvfølgelig :) ) og har str L. Er en ørliten anelse kort bukse, så tipper L er greit for deg!

Endret av Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg gå for en to-delt kontra hel dress?

Er det flyteelementer i buksene, slik at det blir livsfarlig å ta av seg jakka?

Uten tvil to-del. Nå har jeg alltid hatt hel dress tidligere og det kommer jeg aldri til å gå tilbake til. Nå kan jeg late vannet uten å vrenge meg ut av dressen, noe som ofte tar for lang tid når man MÅ tømme seg.

Ikke flyt i buksa (mener jeg), så blir det varmt er det lett å kle av seg. Klærne under krøller seg ikke oppover ryggen, noe det alltid gjør med hel dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bra fornøyd med Normark/Sunridge flytedress. Er mye mykere og mer behagelig enn de andre jeg har prøvd.

Larvik fiskeport (trolling.no) har tilbud på Normark/Sunridge todelt dress for 1000kr. Buksa har ikke flyteelementer.

Flytedress Larvik Fiskesport

Jeg har en halveis pustende Normark dress som kan anbefales. Modellen jeg har er utgått, men det finnes i dag to andre utgaver, Semivent som puster i overdelen og Crossflow hvor hele dressen puster. Om disse to utgavene er tilgjengelig i Norge vet jeg ikke, kjøpte min dress i fra Sverige. Vet ikke om det finnes pustende todelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg late vannet uten å vrenge meg ut av dressen,

Med skikkelig dress, så er det som regel lang nok gildelås til at man kan late vannet uten å ta av dressen... mulig dette er ett større problem for korpulente menn som nærmer seg 50 enn slanke unge gutter som meg og GStrike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte på en test som ligner på den Alt om fiske har på stenger og sneller. Med pluss og minus.

Iallefall en test som ikke er gjort av produsent eller forhandler av et merke.

Blir sansynligvis en Regatta Coastline 953 på meg.

Prøvde den idag og den kjentes bra ut. Har fått en grei pris på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den Regattadressen som Mekk har til 799,- og er stort sett veldig godt fornøyd. Den er varm, har god bevegelighet og holder regnet ute. Minus er at den er litt kort i ryggen, så den strammer litt når man bøyer seg på kne for å agne, og den er litt vrien å få på uten å ta av seg på beina. Det går, men man banner endel mens man kaver med å få tredd bena over støvlene. Har brukt den i vind og pissregn, og i ti - tolv minusgrader. Den duger.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på MEKK, ser ikke ut til å ha skikkelig hette...

Nei, det er et poeng. Den har ei hette, men det er en tynn sak inni kragen. Den holder vinden og regnet ute, men varmer ikke allverden (ikke i det hele tatt i grunn), så man er avhengig av å ha ei god lue under.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kanskje denne (til bittelitt mer penger) ett bedre alternativ ?

http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...df8a62ad1874278 Regatta 995, til 955,- (eller motsatt)

Eller denne, som koster bittelitt mer penger enn den igjen - men prisen er jo latterlig lav for å være denne dressen !

http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...df8a62ad1874278 Regatta 911, til 1495,-

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det. Til mitt bruk duger Coastlinedressen lenge, og bortsett fra noen smådetaljer synes jeg den virker veldig god. Jeg savna ikke noen grøvre hette, hverken i regnvær eller i 12 minus. Men så har jeg ei veldig god lue og da :)

Selv fikk jeg dressen til bursdagen min, og var i utgangspunktet litt skeptisk. Etter å ha brukt den på turer både i båt og på land er skepsisen min borte. Dog stiller muligens det nordnorske været noe sterkere krav til bekledning enn det vi har her nede, så var jeg deg Andreas ville jeg tittet litt på de noe kraftigere sakene også -_-

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.