Gå til innhold
Fiskersiden

Torsk var full av kloakk


torrybra
 Share

Recommended Posts

Litt annen kant av landet;

Når jeg var i Sørreisa som 12-åring, husker jeg de kallte torsken tatt ved bryggekanten for KLOAKKFÆSK. Hvordan sammenhengen var, ble jeg aldri helt klar over...

Jan.

Og kloakkpale. Ryktene sier jo også at ålefiskerene får bra med ål rundt utslippene.

Hvis fisk faktisk beiter på mannsjit, noe jeg tror de gjør, siden det har vært "allmennkunnskap" i all tid, så bør vel utslipp merkes på kart, og man bør advares mot å fiske rundt utslippene.

Utslipp ved land er jo normalt enkle å få øye på, men mange føres jo ut på dypt vann, og jeg aner i allefall ikke hvor disse er.

-----------------------------

Kommentarene til artikkelen var utrolig morsomme, særlig den hvor en person påpeker at man skal bæsje i doskålen, ikke i sjøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske nært beslektet ja.

Husker vi hadde utsikt til Skuteviken og Bontelabo fra klasserommet da jeg gikk på ungdomsskolen.

Inne i viken hvor Skuteviken blir Bontelabo kunne man se at det var et ganske stort "flak" hvor det konstant kom bobler fra. Alltid mange måker samlet rundt det flaket.

Når man gikk langs veien og så ned i sjøen, så kunne man se et ganske tykt rør som var dekket av noen teppelignende dekkplater. Og det var en tydelig sprekk i platene der hvor boblene kom ut.

Var ganske Fasinert over dem som spiste fisken som ble fisket der og er fortsatt fasinert over dem som gjør det den dag i dag.

aleksander

Endret av alek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.