Gå til innhold
Fiskersiden

Dette beistet var størst


 Share

Recommended Posts

Næææh, er ikke helt sikker på hva du mener med slakke holdninger, men jeg er litt enig. Det er vel ikke en artikkel som legger mest vekt på det etiske, men heller det dramatiske.

Men syntes egentlig ikke det er noe verre en tradisjonell fisking med stang og snøre. Er selvfølgelig kjipt da kampen varer såpass lenge, men syntes ikke det er noe verre enn C%R, eller da vi fisker og kroker f.eks i øyer, gjeller eller kjører de unødig lenge for sportens skyld. Regner med at de fleste som driver med dette satser på rask og "human" avliving. Forøvrig en flott fangst

PS, Ønsker ikke en C%R debatt her. Dette var kun min mening i forhold til artikkelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt på å starte med fridykking. Etter å ha sett de fangstene ble ikke lysten mindre. Likte best "flyndra" på 7,3 kg.... :)

Piggvaren er jo en art som går til dels veldig grunt og er et enkelt bytte for en fridykker.

Har under fridykking vært bare halvmeteren fra en rødspette jeg antar var over norgesrekorden! Dette var på kun ca. 3 meters dyp. . . men må si jeg har et noe ambivalent forhold til at så stor og gammel fisk blir harpunert. sikkert noe irrasjonelt siden jeg er sportsfisker.

Det jeg uansett synes er veldig viktig er at fridykkere har stor respekt for de store fiskene de fanger og at de nyttiggjør dem på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan si mye om Frivannsliv, men en ting er sikkert. Børje som driver dette, er en utrolig hyggelig kar som har tatt seg av mange unge gutter og jenter uten et fritidstilbud. All ære til han for det!!!

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, sikkert mangen FS brukere som gråter når de leser den artikkelen.

Man skal jo helst klappe fisken pent og gi den en liten suss...før man setter den uti igjen. :)

Flotte fangster hadde de, det skal de ha.

Jeg skal faktisk prøve det, kysse min neste Havål å slippe den ut.

Inspirert av Ståle, å dette er sereøst skrevet.

Håpet er jo at den vill bli forelsket å bite på mine kroker hvert eneste år, større STØRRE Å STØRRE

for ver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.