Gå til innhold
Fiskersiden

Laketur med fredz, link og Gabrielsen


Rage
 Share

Recommended Posts

Etter at fredz fortalte meg at han ikke hadde fått lake før, så bestemte vi oss for å ta en tur til Glomma, og på veien dulta vi borti link først, så Gabrielsen.

Jeg og fredz gikk langsmed elva i lyset og kastet litt med spinner, i påvente av mørket. Det blev inget, og etter inntak av kald " varm fingermat" på det lokale kjøpesenteret på Auli, dro vi for å møte de to andre.

Vi testet først på en plass jeg ikke har vært på før, og det tok ikke lenge før vi dro litt lenger bort i elva til en plass som har vist seg å levere jevnt og trutt.

Jeg fisket med glidende slik som jeg pleier på den ene stangen, og flatfisk paternost tackel med 1\0 aberdeen kroker, noe som viste seg å fungere veldig bra! Fisken ble pent kroken alle ganger, så jeg slapp å leke kirurg for å få ut kroken.

Det tok vel knappe 20 minutter før jeg hadde den første laken på land, en liten rakker på under halvkiloen. link fikk også en liten en like etterpå, før jeg fikk to smålaker igjen. fredz ble mer og mer frustrert da det virker som det nappet hele tiden på stanga hans, noe som viste seg å være strømmen... link fikk også en til på like under kiloen.

Gabrielsen hadde ikke hellet idag, men det ble i alle fall en del juging om stor fisk og fiskeplasser før vi tilslutt pakket sammen og dro hjem ved 2200 tiden.

Takk for en hyggelig tur gutta, hyggelig å hilse på deg Svein!

Strømsterk elv..

IMG_1962.jpg

Fredrik venter tålmodig..

IMG_1966.jpg

Mine tre fisk for dagen. Ingen over PB på 460g :)

IMG_1967.jpg

IMG_1969.jpg

IMG_1970.jpg

IMG_1971.jpg

Siste fisken til link, en liten krabat som ikke ville slutte å sprelle :)

IMG_1972.jpg

IMG_1973.jpg

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Det var det, blir nok fler turer med mål å få en av de store der. fredz har heller ikke fått lake enda, så han var litt gira :)

I frimodighetens navn, slenger jeg ut et spørsmål: Er det mulig for flere som aldri har fått lake før å slenge seg med en gang? Lære litt av de o'store lakefiskerne her på forumet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger med noen av bildene jeg tok i går.Og er så freidig så jeg legger med noen av fiskene jeg fikk på tirsdagen :-) Her er bilder fra i går

45157_s.jpg

45158_s.jpg

45159_s.jpg

og her er litt bilder fra tirsdagen tok en del Lota Lota den kvelden :)

45160_s.jpg

dette er ikke min krok så sån går det når man klipper sena da kommer kroken ut etterhvert

45161_s.jpg

45162_s.jpg

45163_s.jpg

45164_s.jpg

45165_s.jpg

45166_s.jpg

45167_s.jpg

45168_s.jpg

45169_s.jpg

45170_s.jpg

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er derfor ikke jeg fikk tak i Fredz på telefon i dag. Han gørblanka. :);):)

Hørtes jo ut som en ganske grei tur ellers da.

Jepp, jeg blanka....:) men det var en fin tur med hyggelige folk:) så nå gleder jeg meg til stoooor buk til sommern som Link lovet:)

Har ikke gitt opp lake da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

På tide å komme seg ut ser jeg, kjenner det rykker litt i kastearmen.

litt tidlig .Har noen turer ut og ikke helt det store hellet fra land de siste ukene men det begyner snart og skje ting nå blir båten lørdag og det funker jo bedre en fra land .Og så lenge jeg klare slippe båten ned fra slippen med kjetting sjakler og tau funker det og så fremt mottoren ikke fryser i kjølinga noen som har noen lure tips der ? kansje ett pledd over mottoren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.