Gå til innhold
Fiskersiden

Fisk & Fri nr 1/2008


 Share

Recommended Posts

Har akkurat fått Fisk & Fri nr.1/2008. Arnout Terlouw og venner har vært i Surinam og fisket Paraiba/Lau Lau/Kumakuma/Saltator/lechero (Brachyplatystoma filamentosum), den største av langskjeggmallene (Pimelodidae), som kan bli mer enn 200 kilo. Ahh, hvilken tøffing! :(

Ellers inneholdt bladet mange nyttige tips for den som skal skaffe seg båt, og det ble avslørt at det nye hotte agnet for (brakkvanns)abbor var strandreker. Kanskje noe å vurdere som et alternativ til levende agnfisk? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vore gjennom mesteparten av bladet, men hoppa over malleartikkelen. Er enda lenge til eg får fiska malle sjølv (hvis i det heile), så det forblir utopisk for min del.

Eg blei også frista til å prøva med (levande) strandreker men er litt usikker på kvar eg skal få tak i det. Er det lov å fiska med levande reker? Nokon som har tips på kor ein får tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vore gjennom mesteparten av bladet, men hoppa over malleartikkelen. Er enda lenge til eg får fiska malle sjølv (hvis i det heile), så det forblir utopisk for min del.

Eg blei også frista til å prøva med (levande) strandreker men er litt usikker på kvar eg skal få tak i det. Er det lov å fiska med levande reker? Nokon som har tips på kor ein får tak i?

Levende strandreker må du vel fange selv med håv s trandkanten på sommern...

Om det er lov aner jeg ikke, men fisk er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått Fisk & Fri nr.1/2008. Arnout Terlouw og venner har vært i Surinam og fisket Paraiba/Lau Lau/Kumakuma/Saltator/lechero (Brachyplatystoma filamentosum), den største av langskjeggmallene (Pimelodidae), som kan bli mer enn 200 kilo. Ahh, hvilken tøffing! B)

Ellers inneholdt bladet mange nyttige tips for den som skal skaffe seg båt, og det ble avslørt at det nye hotte agnet for (brakkvanns)abbor var strandreker. Kanskje noe å vurdere som et alternativ til levende agnfisk? :)

Strandreker har de brukt lenge i Danmark. Absolutt noe som skal prøves her, om enn ikke etter abbor.

Danskene skytter ingenting når det kommer til levende agn. Frosk kroket i låret er jo en vinner. Skulle likt å sett hva som skjedde med noen som prøvde seg med det her på berget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.