Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurransen 2005


 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

SMS har varslet storsatsing fremover og

Tja, er nok bare noe jeg har sagt på MSN for å psyke deg ut, jeg går nemlig en hektisk tid som statsansatt i møte, og får ikke tid til mye satsing nei. Fornøyd bare jeg får noen stekefisk jeg vet du. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Konkurransesponsorene:

fiskersiden.gif

Knapp.jpg vega.jpg avkrokenannonse.gif fish_logo_poster_tekst_fisk.gif

sitat:Opprinnelig postet av SMS

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

SMS har varslet storsatsing fremover og

Tja, er nok bare noe jeg har sagt på MSN for å psyke deg ut, jeg går nemlig en hektisk tid som statsansatt i møte, og får ikke tid til mye satsing nei. Fornøyd bare jeg får noen stekefisk jeg vet du. [ :) ]

And the plot thickenes... rundt om i det ganske land arrangeres det hemmelig møter, kodete meldinger sendes over VHf radioer fra båt til båt, fra nes til nes.... heldigvis har jeg noen ...kompiser i forsvaret som hjelper meg med å avdekke disse ...la oss kalle det fiske-doperne...juksemakerne . Her er et lite utdrag av samtalene som ble snappet opp:

(Navnene kan avvike noe fra korrekt stavemåte)

Sverre Maling Selbak: Kan ikke jeg få lure opp en lomre hos deg à Karleif?

Klurleif: Klart du kan Sverre, så kan jeg vel få hjelp med småkveiten hos deg?

Trym Engler:Jeg prøver å forvirre Karl med ufine bemerkninger om håret hans

T-hore Håkonsen: Den er fin Trym, jeg skal kjøre han langt pokkerivold i helga når han er full, det funker hver gang.

Reima Ekornsleiker: Dette blir bra gutter, jeg låner pappas PC og mobber ham for havålgutsinga.

Og slik fortsetter det, dag og natt over hele landet. Er det rart jeg sover med favoritt-tacklet og agnreka under dyna???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av SMS

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

SMS har varslet storsatsing fremover og

Tja, er nok bare noe jeg har sagt på MSN for å psyke deg ut, jeg går nemlig en hektisk tid som statsansatt i møte, og får ikke tid til mye satsing nei. Fornøyd bare jeg får noen stekefisk jeg vet du. [ :) ]

And the plot thickenes... rundt om i det ganske land arrangeres det hemmelig møter, kodete meldinger sendes over VHf radioer fra båt til båt, fra nes til nes.... heldigvis har jeg noen ...kompiser i forsvaret som hjelper meg med å avdekke disse ...la oss kalle det fiske-doperne...juksemakerne . Her er et lite utdrag av samtalene som ble snappet opp:

(Navnene kan avvike noe fra korrekt stavemåte)

Sverre Maling Selbak: Kan ikke jeg få lure opp en lomre hos deg à Karleif?

Klurleif: Klart du kan Sverre, så kan jeg vel få hjelp med småkveiten hos deg?

Trym Engler:Jeg prøver å forvirre Karl med ufine bemerkninger om håret hans

T-hore Håkonsen: Den er fin Trym, jeg skal kjøre han langt pokkerivold i helga når han er full, det funker hver gang.

Reima Ekornsleiker: Dette blir bra gutter, jeg låner pappas PC og mobber ham for havålgutsinga.

Og slik fortsetter det, dag og natt over hele landet. Er det rart jeg sover med favoritt-tacklet og agnreka under dyna???

Der har vi vel èn av forklaringene på at du sover alene i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Siden vi allerede plager espen, når er neste oppdatering? Skjer det noe spennende?

Åja, så du har fisket igjen. Eg får vel reise ut å prøve å kutte ned på forspranget da.[ ;) ]

Og det gjorde du til gagns ja...visste jeg det ikke!

1 Karl Inge Stumo 802.4445 (15arter-53.4)

2 Karleif Tunheim 767.5462 (15 arter-51.1)

3 Knut Øystein Nerdrum 763.6914 (15arter-50.8)

4 Ole-Håkon Heier 657.9831 (15 arter-43.8)

5 Karl Johan Sæth 584.6702 (14 arter-38.9)

6 Eirik Nielsen 573.2313

7 Arve Åsnes 573.1656

8 Stein Johannessen 493.5693

9 Øystein Davidsen 490.7908

10 Ole- Petter Henriksen 476.4097 (9 arter -52.8)

11.TEH 450 poeng (8arter -56)

Her er det jammen blitt tett i toppen ja....(har lagt inn antall tellende arter og snitt i parentes på de øverste 5...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er LAAANGT opp til de 3 i tet ser jeg, samtidig med at det kommer noen bakfra med veldig høyt snitt... Irriterer meg grønn over at jeg misset å dokumentere/veie/ta bilde av en soleklar ny norgesrekord på sypike - godt over 300g (og ja, jeg er sikker på at det ikke var noe annet) + at jeg ikke veide og tok bilde av en knurr på ca. halvkiloen.... [ ;) ]. De poengene hadde vært verdifulle nå! Skal nok greie å komme et stykke opp på 700-tallet før året er omme, men det er det nok flere som gjør - så her blir det tett i toppen tror jeg[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir knallhardt, og slik det utvikler seg, er jeg veldig fornøyd med topp-3 plassering om jeg klarer det. I tillegg til de 3 som ligger samlet øverst, har en flere med høyt snitt og få innmeldte bakfra, f.eks TEH og StåleG, ikke å forglemme gutter som Heier eller OP....nei dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det frem til nå jeg skal ha gjort det liksom... blir lite poengfisk på meg utover høsten vil jeg tro. Blir da mest tyngre meite i sjø, og er vanskelig å få poeng på arter som torsk, lange, lyr osv. (Men jeg skal selvsagt forsøke :-)

Er som sagt veldig fornøyd med poengene, over 800 er i overkant av hva jeg håpet på, og i mars hadde jeg vel tippet at med over 800poeng hadde en vinner vært sikker-men slik er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig imponerende resultater i toppen ja, selv om jeg nesten synes Ole-Håkons (OLHEI) 658 poeng med bare ferskvannsfisk er råest - bare tenk hvis den mannen begynner å fiske i saltvann noengang[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Sitter her og planlegger litt taktisk fiske med tanke på konkurransen[ :) ] Hvordan vil poengberegningen bli på f.eks. en fluefanget havål? Denne i likhet med flere andre arter har ikke noen grunnvekt på flue.

HEY! Var vi ikke enige om at dette var juks[ ;) ]

Enig med 150poeng, er ikke så lett å finne nye fluearter over 300gram, slikt bør belønnes skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.