Gå til innhold
Fiskersiden

Nils Masters Laksefiske 2008-2014, Nå oppdatert med en videosnutt fra 2014


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Gidder du ikke nå eller? Elva er ca 500 kubikk iflg Natursenteret.....

Tror ikke jeg gidder gitt. Elva har jo allerede snudd og er på tur ned igjen. Ble ikke noe særlig med vann utav dette nei. Det ble visst tatt endel fisk på nabovaldet i går hørte jeg. Blanke lakser på 3-6 kg.

Tviler på at de er tatt på lovlig redskap................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han Master gidder nå :lol:

Var en tur på Lundamo i formiddag og så på forholdene, og evt. fiskere. Men de hadde tatt en pause, foreløpig.

Og Master fikk jevnlig ferske rapporter. Det endte opp med:

"Takk for idag, kjære arbeidsplass, jeg tar fri og drar sporenstreks oppi elva".

30cm sikt, det er alvorlige greier for en laksefisker, men jeg tror han vil få et lite sjokk nede på Kvål når han får se hvor mye elva stiger (enda) :)

Wobbler Master, nå skulle det ha vært tillatt med wobbler :P

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, som Sølvreven sier, det ble en snartur.

Var oppe på valdet akkurat i det elva kulminerte. Ble stående litt og kikke på flomelva.

62947_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/24838/62947.jpg

Utrolig hvor fort forandringene skjer i Gaula gitt.

Elva begynte kjapt å synke, men var ganske fæl i fargen. Det ble til at jeg gikk et kjappt drag med denne:

62948_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/24838/62948.jpg

Disse spesielle bigmouth krokene har jeg virkelig fått sansen for.

Ingenting å kjenne som forventet. Wobbler eller mark nå, så tenker jeg..... :)

Om noen skulle savne en rosa og blå gummibåt, så kan den gjennfinnes i Gaulosen i morgen:

62949_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/24838/62949.jpg

Det blir vel til at jeg tar en liten tur til opp på valdet i kveldinga. Det er nok fremdeles for tidlig, men i morra............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt fiske i morra ja, håper du tar en skikkelig en på flua på tampen :P

Kom nok overraskende på mange denne elva ja, så flere båter som var i faresonen tidligere idag, og mange fine gapahuker som er plassert altfor langt mot elva. De står nå under vann, og noen er ikke fastgjort, de blir fin drivved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle være hjemme for å se RBK-Djurgården på tv i kveld, men det kribler og kribler.....

Nei, må nok kjøre meg en snartur oppover igjen.

(Forbanna tulling sier jeg til meg selv.............)

tenk ikke på RBK nå da det er stor laks i elva :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok ei kjappøkt unnagjordt. Sannelig rakk jeg meg akkurat hjem tidsnok til å se Steffen Iversen putte ballen i Djurgårdenburet også gitt. :P

Elva hadde gått ned mye, men var nok for farget for lovlig fiske enda. Fikk se de første ryggfinnene bryte vannflata inne på grunna.

I morra..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Litj-Ivers ja :)

Og tror du ikke polisen kom på døra like før Steffen scoret !

Forbaska selgere, tenkte jeg, midt under kampen. De ville ha info ang. drapet nedi gata her natt til lørdag.

Mao, jeg var i elva ikke sant ?!!!! Så jeg har alibi. Måtte ut med hvor jeg var, når jeg dro til elva, når jeg kom hjem etc. etc. jeg var mest opptatt med kampen, men jeg tror de fikk med seg at jeg var fiskegal :P

Men det var nok en ren formalitet, store ressurser er satt på denne saken.

De vil nok sjekke min mobil (noterte serienr.) og der er det nok mye rare meldinger fra elva tenker jeg :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Litj-Ivers ja :)

Og tror du ikke polisen kom på døra like før Steffen scoret !

Forbaska selgere, tenkte jeg, midt under kampen. De ville ha info ang. drapet nedi gata her natt til lørdag.

Mao, jeg var i elva ikke sant ?!!!! Så jeg har alibi. Måtte ut med hvor jeg var, når jeg dro til elva, når jeg kom hjem etc. etc. jeg var mest opptatt med kampen, men jeg tror de fikk med seg at jeg var fiskegal :P

Men det var nok en ren formalitet, store ressurser er satt på denne saken.

De vil nok sjekke min mobil (noterte serienr.) og der er det nok mye rare meldinger fra elva tenker jeg :)

Det stemer det du var på besøk til meg, vi har det bilder så du er trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert et komplott dette. De vil ha meg bort fra elva, bura inne på livstid :P

Har ikke hørt noen skudd jeg, lå da og busselalle i min fine hytte om natta som var lett tilslørt av konjakkduft :)

Men på en annen side, vi la oss så tidlig som 00:15. Tror mordet var i halv-to tiden på natta. Det kunne gått, en kjapp tur til Heimdal, og vips tilbake igjen. Sølvreven snek seg inn i hytta. Rene krimromanen jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen skulle savne en rosa og blå gummibåt, så kan den gjennfinnes i Gaulosen i morgen:

62949_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/24838/62949.jpg

Ler godt...den fikk også jeg med meg, om enn noe lenger opp i elva.....kvakk til med det samme, ble nervøs for at det var noen unger oppi den, men den var heldigvis tom der den passerte i minst 50 knop :P

Var vel på dette tidspunktet jeg konkluderte med at dette var nytteløst, og kun bortkastet tid.... :)

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte tegninga med Gaula og dro opp til Orkla isteden i ettermiddag. Latterlig nok var det fortsatt minstevannføring på valdet "mitt" og jeg begynner å miste tålmodigheten med denne elva... Dro frem Gaulautstyret og dro til Lundamotraktene isteden i 20 - tiden. Den hadde falt en halvmeter ifølge de andre, men var fortsatt veeeldig brun. Fisket til 21:30 uten å se noe som helst

Imorgen...kan nesten ikke vente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva har falt videre inatt til tross for fortsatt endel regn i området. Var ca 160 kubikk inatt kl 4, og det lover godt for dagen og helga. Regnet natt til igår som satte fart på elva var for øvrig noe av det værste (beste...alt etter hvordan man ser det) på flere tiår i området på så kort tid ifølge Adresseavisen.

Drar opp om par timer. Sola er ventet og håper på brunelvfiske i t-skjorte...:) Heeerlig!!!

Ser at det knall elv Nils Master, hvordan er fargen på elva, sitter nå i løten å kjenner det kribbler i kroppen

fy å jeg vært på plass nå, Nei jeg tror jeg kjøper meg hus i dine trakter, å blir trønder :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi venter i spenning fra Masterens rapport... (?!) fra dagens brunelvfiske tenkte jeg bare å gi en liten forsmak. Fisket noen timer i Lundamoområdet og endte opp med to laks samt overraksende nok en sjøørret midt i solsteiken. Laksene var ca 7 og 5 kg og kledd i høstfarger, mens sjøørretten var knappe kiloen. Alle ble satt ut igjen. Mistet i tillegg to mellomlaks samt hadde også par andre drag i flua. Lite blankfisk å se, men allikevel en kjempefin avslutning på sesongen for min del. Gleder meg allerede til 2009...:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok du hatt en mye mer utbytterik dag enn hva jeg har hatt......

Fasiten min ble tre tapte fisker. Flua gikk svært fort nede hos meg i dag, og i kombinasjon med kjølig elv og treg laks ga det dårlige tak. Alle fiskene gikk i løpet av kort tid.

3-4 babysjøørretter kasta seg også over den 10cm lange T&L tuben. De satt selvfølgelig.....

Skal sette på vekkerklokka til i morgen tidlig, så får vi se om jeg gidder å stå opp. :lol:

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Ikke før klokka 8.

Mista en flott sølvblank laks på 5-6 kg på the Toad fly.

Fatter ikke at det går an. La snøret ganske rett ut for å få fart på flua. Lang snørebukt nedstrøms, så blir det bare tyngre og tyngre. Løfter stanga og laksen er fast. Stanger tungt noen ganger, går 10 meter, ruller og slipper. Laks som tar på den måten skal jo sitte som spikret i munnvika.........

Blir visst ingen stor enhåndslaks på meg i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sesongavslutningen i går i ei litaelv. Hadde med meg Christer, og målet var å få guida ham til hans første laks.

Hvordan det gikk?

Avventer en rapport fra Christer, men kan avsløre så mye som at det ble dramatikk, med Christers primalskrik rungende gjennom elvedalen. Godt vi var alene...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sesongavslutningen i går i ei litaelv. Hadde med meg Christer, og målet var å få guida ham til hans første laks.

Hvordan det gikk?

Avventer en rapport fra Christer, men kan avsløre så mye som at det ble dramatikk, med Christers primalskrik rungende gjennom elvedalen. Godt vi var alene...............

:) Enda godt vi var alene!!

Skal forsøke å få skribla et ord eller to i kveld - nå skal jeg bort på middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.