Gå til innhold
Fiskersiden

Nils Masters Laksefiske 2008-2014, Nå oppdatert med en videosnutt fra 2014


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Grattis med laks!

Den fortjente du etter alle bomhuggende i Bjøra. Etter siste bomhogg ved strømgjerdet på øvre Flasnes runga eder og galle høylytt ut over elva. Godt den satt på hjemmebane, da! :lol:

Registrerer også at her er Ownerkroker på? Og at ord som Johnnys "midt i snasken" dukker opp? Da fikk du da noe med deg ned fra Bjøra likevel..! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med meg mye fra Bjøra jeg. Blandt annet ro i kroppen ved det å være i gang.

"Midt i snasken" blir jo en klassiker langs elva i år........

Og hva Ownerkroker angår.... Tør jo ikke annet!

En ting derimot, har jeg ikke tatt med meg fra Bjøra:

Pinglebrems på snellene!

:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisevær i Trøndelagen nå. Så vidt jeg vet så har det vært to fiskere på valdet i dag. Den ene fikk rødt kort i løpet av svært kort tid. Ca 10kg tror jeg.

Blir ikke akkurat grisebanket dette valdet nei.

:D

Selv sitter jeg hjemme og peller kroker av ca 300 wobblere. Nå skal alle oppbevares krokløse og utstyres med nyinnkjøpt Owner ved bruk. ;)

Får se om jeg får overtalt meg selv til en snartur i elva når minstemann er i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaula 2009 økt nr 3

Dro oppover en tur i 22 tiden i går kveld. Fader for et grisevær. Ble nok mest kaffedrikking under tak.

Fikk lurt meg utpå med båten i 2x 10min mellom skurene. Førsteøkta med en diger Turdus. Man vil jo gjerne vinne den flotte premien som er satt opp til største turduslaks. Justerte den stor deepdiveren til en helt vannvittig slingrende og rykkende gange. Det var riktig så underholdene å følge med på stangtuppen under den korte roøkta.

Fikk etterhvert også besøk av Raga, som kom innom for en kopp kaffe. Hadde egentlig ikke tenkt meg utpå igjen, med griseværet og den mørke himmelen, men han maste så fælt om å få se en laks at jeg måtte gjøre et lite forsøk.

Hadde egentlig null tro på fisk i den mørke forsommernatta, og ganske riktig.... Heller ikke "Liket" klarte å frambringe noe hogg på sine 10 min i elva.

Avsluttet hele seansen med 15 kast fra land nede i raset..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaula 2009 økt nr 3

Dro oppover en tur i 22 tiden i går kveld. Fader for et grisevær. Ble nok mest kaffedrikking under tak.

Fikk lurt meg utpå med båten i 2x 10min mellom skurene. Førsteøkta med en diger Turdus. Man vil jo gjerne vinne den flotte premien som er satt opp til største turduslaks. Justerte den stor deepdiveren til en helt vannvittig slingrende og rykkende gange. Det var riktig så underholdene å følge med på stangtuppen under den korte roøkta.

Lykke til - den må være stor, for Turdusene mine er finslipte og nye kroker og ringer er på vei ti å hektes på :) og nå er det kun 10 dager igjen til en uke med hardfiske i Namsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.