Gå til innhold
Fiskersiden

Priceless....


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Snublet over denne kommentaren i et politisk fora. Denne er ment i fullt alvor-jeg sjekket brukeren litt nærmere ettersom jeg først trodde det var en spøk..

"

Ikke lett å være amerikanere når man må forholde seg til USA-haterne fra SV. Ved hjelp av kynisk bruk av oljefondet så har man veltet den stolte nasjonen. Boikotten av amerikanske fly o.l. har heller ikke hjulpet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snublet over denne kommentaren i et politisk fora. Denne er ment i fullt alvor-jeg sjekket brukeren litt nærmere ettersom jeg først trodde det var en spøk..

"

Ikke lett å være amerikanere når man må forholde seg til USA-haterne fra SV. Men er ikke SV litt anti-amerikansk da? Ved hjelp av kynisk bruk av oljefondet så har man veltet den stolte nasjonen. Når finansministeren vår gliser over den svake amerikanske økonomien har man lov til å tenke sitt. :lol: Boikotten av amerikanske fly o.l. har heller ikke hjulpet." Handel med svenskene slik at vi kan bli enda rikere er tydeligvis viktigere enn å ha et topp moderne forsvar som kan sikre våre soldaters ve og vel i utenlandstjeneste. Med så få fly som vi har på handlelista, så skulle vi forlangt å få kjøpt F-22 Raptor. Alt annet blir "Target practice" for den russiske bjørnen. :)

Men hvis man tror at verden blir bedre hvis krisen i Usa bare fortsetter og vi kjører rundt i "Tunnan", så er nok SV ditt parti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man tror at verden blir bedre hvis krisen i Usa bare fortsetter og vi kjører rundt i "Tunnan", så er nok SV ditt parti

Verden blir da iallfall ikke bedre hvis USA bare fortsetter og finansiere sitt imperium med hjelp av krigsbytte og okkuperte natur - og produksjonsmidler!

Enten skal man jo være utstyrt med usedvanlig høy tiltro til SVs mest venstreorientere grunnplan, eller så har man ikke lagt merke til sentrumsorienteringa til SVs elite, hvis man innehar den minste tro på at det i gjenværende "USAhatet" skal ha noen som helst betydning for USAs plassering i det anglosaksiske imperialismens hierarki. Det er jo ikke mye igjen av NATOdebatten og andre ikkekapitalistiske debatter der, bortsett fra tillitsvalgte som også sitter i andre organisasjoner og uttaler seg derfra. Det er et par - tre stykker på stortinget som fronter det lille snev som er igjen av den sosialistiske ideologien, ellers er det i god gammel norsk høyresosialdemokratisk praktiisk politikk som føres.

Hehe. "KHs kyniske bruk av oljefondet ......." Da er vel ikke USA økonomien i utgangspunktet videre stabil hvis deler av Norges oljefond er brukt til og felle USAøkonomien.

- Støtte til Verdensbanken og Bretten Woods-institusjonene foregår som før. Norge låner fremdeles ut mye penger til disse organisasjonene, som igjen blir gitt i lån til uland som pålegges og privatisere sine viktigste naturressurser. Disse organisasjonene er styrt av USAøkonomene.

- Oljefondet investerer i okkuperende lands monopoliserte elektrisitetsverk som aktivt brukes som terrormiddel ovenfor de okkuperte. (Israels stats-elverk som leverer til Gaza)

- Miljøvernministerens mulige aksept for privatisering av strandsona ved Saltstraumen. :lol:

............. bare for å ta noen ukesferske eksempler.

Jeg er spent på hvilke antiUSAnske utspill fra SV eliten (inklusive deres "venstregerilja") man kan hente fra den siste delen av denne stortingsperioden.

Det nærmeste man kan komme boikotten av amerikanske fly, er vel at noen fra SV har fått igjennom at de svenske og USAnske flya skal konkurrere om anbudet, vel?!?!?!?

Når det gjelder militært krigsmateriell er jeg rimelig sikker på at du veit mye mer enn meg.

F-22 Raptor eller B 12 Burnemaal ........... ikke veit jeg,

USA- krisen vil bare fortsette, og USA som union slik vi ser den i dag vil forsvinne som alle elitestyrte, kolossale og sentralisert maktapparater har gjort tidligere. Mulig vi kunne ha vært med på og utsette det hvis vi hadde dytta oljemilliardene kun inn i USAs økonomi og deltatt på røvertoktene i Latin-Amerika og Asia, men det tror jeg bare hadde fungert som en utsettelse. Det er ikke mulig og drive en nasjon i overskuelig framtid ene og alene basert på privat økonomisk vekst, da Sereptas krukke faktisk ikke eksisterer.

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fly Norge får kjøpt kan holder stand om Russland skulle komme på besøk.. 48 JSF eller JAS er omtrent like effektivt som de 20 dobbeldekkerene vi hadde når Adolfo kom i nittenførr..... Våre fly vil bli brukt til å øvelsesfly langs territorialgrensene, ta bilder av russiske flygere i oransje dress og holde show på Gardemoen i ny og ne :lol:

Heller tettere bånd til Sverige og Norden med militært samarbeid, øvelser og forsvar enn å slikke mer rygg over dammen! Skal USA lissom bli skikkelig sure på oss og lissom ikke være venner mer hvis vi takker nei? Kommer vi som nasjon til å gå adundas uten USAske planes lissom? Får vi ikke fiske mer Tarpon nå da lissom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny fin kommentar idag, denne gang i en debatt om bompenger. Debatten har dreids seg om til å være hvem som kjører bil, hvem sykler og hvorfor gjør de det. Her er en av Frperne der inne sitt syn på saken: (Ja-jeg er selvsagt helt inneforstått emd at de aller fleste Frpère nok ikke er enig i dette)

Det finnes en mengde venstrevridde som kun har sykkel av økonomiske årsaker, ettersom de ikke vil jobbe for det "jævla kapitalistiske samfunnet" De har som regel langt uflidd hår, dårlige tenner, masse buttons på jakkeomslaget (SOS Rasisme, "ikke mobb kameraten min" osv) - og ikke sjelden er sykkkelen stjålet.

Denne kategori mennesker anser jeg som lite kvalifisert for å delta i en debatt om bompenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sies at det kommer mye rart fra begge sdier av debatten, men jeg synes de langt til høyre tar kaka stort sett... her er et gullkorn til, legg merke til denne THor-denne er fra en taxisjåfør-med stor forkjærlighet or Frp:

Sp er kun et parti for bønder. Kunne likegodt hatt et parti for sjakkspillere, hundeeiere og blondiner.

Vi er ikke tjent med å ha partier for kun spesielt interesserte. Krf ligger og på grensen.

Tror du at Jesus sto opp fra de døde er Krf ditt parti. Viss du ikke tror at Jesus celler plutselig ble levende igjen, stemmer du annerledes.

Haga maser, men det eneste som surrer i hodet hennes er landbruk, overføringer, subsidier og bønders ve og vel.

De andre forholdene hu må forholde seg til er kun et spill fir galleriet. Hu gir så f.

Jeg har ikkeno imot bønder. Svigerfar er bonde, men skal de ha sitt parti, burde vi drosjeeiere hatt vårt parti og.

Jeg er litt usikker på hvordan det at svigerfaren er bonde skal støtte hans utsagn om at han ikke har noe imot bønder....

Denne var også morsom, fra en debatt rundt høyrepopulistiske partier i Europa:

Sosialistene fortsetter å sammenligne FrP med østerrikske Frihetspartiet, franske Nasjonal front og danske Dansk folkeparti. Den fundamentale forskjellen blir alltid feid under matta: FrP er moderat mens de utenlandske høyrekstreme er ekstreme.

Sosialistene ødelegger landet. I stedet for å ta et oppgjør med seg selv, prøver de stigmatisere opposisjon som halvnazister. Til tross for at nazistene lignet mye mer på sosialistene enn på FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske SSB eller noen andre kunne foreta følgende undersøkelse:

Hvilket parti stemmer de som i politiske debatter på nett bytter ut:

Hvis med viss

Deres med demses (eller dems, demmers etc)

Hun med henne (bergensere er unnskyldt)

Henne med hun (bergensere er unnskyldt)

Og med å

Å med og

etc, etc, etc

Tipper hovedandelen av prosentene vil tilfalle de samme menneskene som ringte inn til Holmgang når følgende spørsmål ble stilt:

Er fundamentalistiske selvmordsbombere farlige for blonde ariske piker i bikini? Ring inn på...

:)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man tror at verden blir bedre hvis krisen i Usa bare fortsetter (...) er nok SV ditt parti

Man tror ikke nødvendigvis at verden vil bli bedre av en krise i USA selv om man er kritisk til USA. Ei heller er en krise i USA noe man nødvendigvis ønsker seg, selv om det er helt klart at mange amerikanere kunne ha godt av å få jekket ned både selvbilde og gjort noe med sine fordommer, og manglende evne til å innse at verden er så mye mer enn USA. Og selv om mange i SV åpenbart misliker USA, det er jo grenser for hvor stort ansvar de skal få i forhold til USAs eventuelle nedgang. Snakk om å overvurdere SVs rolle her!

Tror nok heller at USA først og fremst må se på seg selv for å finne eventuelle årsaker til at man er inne i en bølgedal. Når man verken viser evne eller VILJE til å gå på akkord med sine egne inngrodde fordommer og oppfatninger eller til å tilpasse seg endrede forutsetninger i verden, ja da kan man neppe forvente noe annet enn at man begynner å slite. Selv om jeg på ingen måte er sosialdarwinist, er det jo åpenbart også innenfor økonomi at de som viser evne og vilje til å tilpasse seg også har de beste forutsetningene for å lykkes også i morgen.

Og når det gjelder kjøp av fly; USAs økonomi verken står eller faller ved om Norge kjøper fly av dem, ei heller kan dette være noe argument for hvorfor Norge skulle kjøpe amerikanske fly. Norge bør velge de flyene som gir oss best evne til å forsvare oss. Det er slett ikke sikkert at amerikanske fly er de beste i så henseende. Ja, mange hevder at de russiske flyene er de beste. SÅ kanskje Norge burde kjøpe fly av russerne da....!? :D

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(....) burde vi drosjeeiere hatt vårt parti og.[/i]

(.....); FrP er moderat mens de utenlandske høyrekstreme er ekstreme.

- De har jo et eget parti jo :) Det er bare så trist at de ikke har oppdaga at det partiet også er destruktiv for deres yrkesgruppe.

- Har jeg skjønt han riktig? Altså; Utenlandske høyrekstreme parti er ekstreme, mens det nasjonale høyreekstreme partiet er moderat?!?!?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min feil, men nok en gang må jeg treffe frem et utsagn fra en Frpèr ... denne gang fra debatten rundt pasienthotellet...

Ja, sannheten kan nok være tøff å svelge for faktum er at kreftgåten er løst, men da vil jo legemiddelindustrien miste utrolig mange milliArder i omsetning og kreftforeningens ansatte må jo finne seg nye jobber. Så sammen jobber disse to aktørene tett sammen for å forhindre at kreften blir utryddet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket parti er det igjen ? Sånn at jeg vet hva du mener jeg stemmer neste gang...

Min opplevelse av argumentasjonen og virkelighetsoppfattninga til majoriteten av de sjåførene jeg møter iallfall i storoslo, går i retning av FRP-logikk, ja. Jeg vet selvfølgelig at det ikke gjelder alle, og jeg skal ikke generalisere. Ikke meninga og tråkke noen på tærene. Beklager. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle de somaliske, pakistanske og indiske sjåførene stemmer FrP ?

Neida! Også i storoslo finnes det fremdeles ariske middelaldrende menn som kjører selv og tjener penger på sin egen arbeidskraft. De ovennevnte sjåførene maser ikke så jæ..ig, og dermed ikke i så stor grad avslører de sine standpunkter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP`ere finnes det i mange yrker. Men så lenge man er underutdannet, så er odsene store for at man velger FRP. Selv vil jeg tro at mesteparten av drosjesjåførene i Oslo ikke stemmer i det hele tatt, men at de ellers er delt i to leire - SV og FRP.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikke...p?artid=1294929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.