Gå til innhold
Fiskersiden

Fått spyware på maskinen


L K
 Share

Recommended Posts

Hvis du får problemer med å bli kvitt sjiten kan jeg anbefale å prøve disse folka:

http://www.spywarefri.dk/forum/

De ber deg ta en "utskrift" på prosesser som går på maskinen din vha et program som heter HijackThis, du poster loggen på forumet og de vil gi deg en prosedyre for å bli kvitt problemene. Det kan noen ganger gå over flere runder og bruker ofte forskjellig verktøy for å bli kvitt forskjellig malware/spyware. Har gjort dette flere ganger selv (både på egen og andres maskiner) og har alltid endt opp med en "frisk" PC. Du kan sikkert også få gode anbefalinger på hvilken anti-sjit-software du bør ha på PC'en din. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My mrs's brother had a real stubborn one on his pc and Spybot and many other progs couldn't get rid of it, many folks on hijack this couldn't deal with it either due to the instructions being hard to follow... Superantispyware got rid of it no probs whatsoever.

Then her sister got a nasty one on her laptop... same story.

great program and free too :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at Super Anti Spyware tar mye! Jeg hadde et problem med en popup-helvete av et virus som kom da jeg lasta ned en crack fra ei luguber side.. NOD32 - Nei, Norton - Nei, Spybot - Nei, Ewido - Nei, Norman - Nei, Ad-Aware - Nei... Så kom superantispyware og reddet dagen! Hvis det ikke fikser biffen så kan du prøve SD-Fix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BitDefender Online Scan gjorde en så god jobb at jeg likså godt tok abonnement ( 200 NOK) - treg maskin ble som ny.

Ellers er SAS- SUPERAntiSpyware nevnt her og det kan jeg også anbefale. Fungerer sammen med andre program.

Når det gjelder Ad-Aware (spesielt) og Spyboot har jeg inntrykk av at disse programmene er gått litt ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vær forsiktig med hva dere kaster ut da folkens. Norton er stort sett en god virusprevensjon, med trykk på virus. Under begrepet malware er virus kun en liten del, og hvis jeg skal anbefale noe så behold virusprogrammet ditt, og installer gjerne SuperAntiSpyware i tillegg. SAS tar ikke så mye virus, men en del andre ting som også faller under malware paraplyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noe plagsomt på min pc.

IE antivirus.

Har forstått det sånn at det er en falsk virus melding.

Når jeg bruker IE så kommer det hele tiden opp skremsel medlinger som f.eks at IE slutter og virke.

Kommer gjerne opp ei "about:blank" side med denne teksten.

Insecure Internet activity. Threat of virus attack

Due to insecure Internet browsing your PC can easily get infected with viruses, worms and trojans without your knowledge, and that can lead to system slowdown, freezes and crashes.

Also insecure Internet activity can result in revealing your personal information.

To get full advanced real-time protection for PC and Internet activity, download IE Antivirus.

We recommend you to protect your PC now and continue safe Internet browsing.

Click here to get full advanced real-time protection and continue browsing.

Continue to this website unprotected (not recommended).

Hvordan blir jeg kvitt driten?

Er dette skadelig for min pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke bort driten.

Har nå kjørt AdAware. De finner IE antivirus, for det fjernet men det dukker opp igjen.

IE starter automatisk etter restart av PC. (skal legge inn link som dukker opp med oppstart litt senere i dag)

Har dere erfaring med dette? http://www.fjern-spyware.org/ie-antivirus....CFQyN1QodKlfEtA

Er det verd og bruke pengene på?

Takk gud for at jeg også har Firefox..

(Bruker IE for at kona liker det best pga lista med favoritter på venstre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke bort driten.

Har nå kjørt AdAware. De finner IE antivirus, for det fjernet men det dukker opp igjen.

IE starter automatisk etter restart av PC. (skal legge inn link som dukker opp med oppstart litt senere i dag)

Har dere erfaring med dette? http://www.fjern-spyware.org/ie-antivirus....CFQyN1QodKlfEtA

Er det verd og bruke pengene på?

Takk gud for at jeg også har Firefox..

(Bruker IE for at kona liker det best pga lista med favoritter på venstre side)

Sounds like one that my mrs's brother had a problem with.

Try SuperAntiSpyware.

Its free... no need to spend money on antimalware programs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sounds like one that my mrs's brother had a problem with.

Try SuperAntiSpyware.

Its free... no need to spend money on antimalware programs.

Yes!!! SAS fikset problemene!

Har prøvd SpyBoat, Adaware og Avast uten og få bort driten.

(Tilsammen har jeg kjørt programmene sikkert 6-7 ganger uten og få bort driten.)

Kjørte SuperAntiSpyware en gang og pcen er ren.

Nå spekulerer jeg på hvor jeg har fått driten fra..

Har ikke vært på tvilsomme sider. Har ikke lastet noe programmer/filer fra fildelingsprogrammer.

Men det bare dukket opp i går kveld..

Merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!!! SAS fikset problemene!

Har prøvd SpyBoat, Adaware og Avast uten og få bort driten.

(Tilsammen har jeg kjørt programmene sikkert 6-7 ganger uten og få bort driten.)

Kjørte SuperAntiSpyware en gang og pcen er ren.

Nå spekulerer jeg på hvor jeg har fått driten fra..

Har ikke vært på tvilsomme sider. Har ikke lastet noe programmer/filer fra fildelingsprogrammer.

Men det bare dukket opp i går kveld..

Merkelig

Adaware and spybot are useless now, SAS takes care of most.

You should look through your browsing history to find the source of infection.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.