Gå til innhold
Fiskersiden

H1rik er tilbake i salen igjen


h1rik
 Share

Recommended Posts

Grattis, h1rik!

Fyker gjennom Trøndelag til uka. Hvor wobblerne blir våte eller hvem jeg skal fiske med vet ingen ennå, selv ikke jeg. En riktig sånn fra dag til dag "crash-tur". Vært moro med en sør-trøndersk laks før man dro videre til Beiarn & Målselv, hvis fru Fortuna smiler min vei...

Da må det bli Gaula..Det er nyfisk med teger og de går åpenbart hele tiden :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis H1rik. Hvordan er det og dra mellom elvene med våt utstyr da? Hmm, du vet det er mulig og desinfisere hos oss! Føre var er altid bra...

Savner fisken på børsen for Nidelva.

Ja dette med desinfisering er det visst bare utlendinger (ihvertfall noen) som gjør før de fisker i Gaula. Hva med nordmenn, som fisker i flere elver, der utstyret ikke rekker å tørke før man skifter beite :blush: Tror det er verre, enn danskene f.eks. som ikke har vætet utstyret siden ifjor sommer, og betaler for dette. Jeg gjør det aldri, men så bruker jeg kun utstyret i Gaula også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis H1rik. Hvordan er det og dra mellom elvene med våt utstyr da? Hmm, du vet det er mulig og desinfisere hos oss! Føre var er altid bra...

Savner fisken på børsen for Nidelva.

Som Lars har jeg nok bukser og stenger/sneller osv.....To sett går fint, når en planlegger det :rolleyes:

Gratulerer Henrik!

Begynnte å lure på om du hadde ramla av salen..lenge siden jeg har lest poster av deg..

Har ikke vært mye å berette om(mye jobb og lite fisk)men håper det blir bedre fremover....og det var litt nedtur for meg, at bildegreia (som jeg mestret..)forsvant...

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

......og så fikk jeg mulighet til litt roing, båt var ledig og skrinene fulle. Jeg la ut alene.

Litt kveldsmørke og overskyet, nesten ikke drag-wobbbleren må gjøre alt selv, ingen har kjent noe på sluk, flue wobblere.

= Da kjører vi på med en svart Kortto med oransj hale og spissleppe!

Jeg lurker rundt og etter at noe har kakket i den et par ganger sier det wiiiiiiiiiiiiiiiiiii, og der fyker det av en 50meter. Jeg hadde ikke egentlig trodd det skulle bli noe så rutiner var ikke drillet, ei heller hadde jeg tenkt på hvordan en gjør dette alene.

-Jeg ropte og fossrodde mot land, glemte helt båten-så den tok seg en liten tur og håpet at en med håv var i nærleiken :)

Jeg fikk landet den, ikke var den stor 6,1 kg, men den var veldig forløsende for meg. Jeg har rodd på en selv, på en av mine kjære wobblere(denne hadde jeg også på en fisk på for 14 dager siden som jeg mistet) - og det var jævlig deilig :P

Dårlig bilde, men det var det jeg fikk til i mørket......106205_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42774/106205.jpg

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du i mål h1rik. Rodd på og berget din første laks helt aleine. Grattis!

Synes forøvrig dette bildet er herlig, der du sitter og gnir ræva på en stol oppvarmet av hans kongelige høyhet Kong Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nå har fått tid til å tenke meg om, ser jeg at mange må takkes :)

-Kay fordi han dro hjem slik at jeg måtte ro selv..

-Olav fordi han avsluttet loveboat-turen tidlig, slik at jeg kom meg utpå..

-Sonja som meget kyndig berget båten..

-Ståle, som åpenbart har doktorgrad i håving av laks i ulendt terreng..

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det her, Henrik - grattis med din første harlinglaks som roer.

At du var alene i båten hever prestasjonen.

Ikke enkelt å få til noe på harling med så dårlig drag på Leirfossen, selv hadde jeg nok ville valgt flue i enden under slike forhold som jeg også nevnte til deg tidligere på dagen. Når det likevel ble laks spiller slikt ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva kan man lære av dette ? :P Når laksen er vrang, elva er liten og alt virker håpløst.

Joda, dur ivei med stygge sluker på kryss og tvers over evt. laks i en høl (ref. Nidelvafestival tidligere på dagen). Laksen blir forskremt og skitredd og flykter i panikk !

La laksene roe ned en time eller to, de tror nå at de er trygge.

Og sjokkèr med en balsa i ypperste merke når trygghetsfaktoren hos laksen er opprettholdt. Slår aldri feil :)

-"Farsken døtte mæ, begynner det nå igjen", tenker laksen. Og nå skal svineriet (balsaen) dø !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.