Gå til innhold
Fiskersiden

Natt fiske..


Lynvingen
 Share

Recommended Posts

Må vite litt om dybder, forventet fangst og hva utstyr du har.

Ellers ligger det mange gode artikler rundt dette emnet allerede hvis du søker litt.

ok takker.... Jeg vet ut i fra min erfaring at vanskelig og få fisk til og bite om natta som torsk etc... Hva slags lysende produkter finnes og få tak i lett og fungerer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du fisker med agn er det lettere å få fisk om natten. De fleste artene bruker luktesansen til å lete opp agnet ditt.

Attraktorer med og uten lys piffer opp agnet ditt, men det er ikke det som primært lokker fisk.

Flatfisk blir trigget av dims på takkelet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om jeg vil si at det er lettere å fiske med agn på natta, men litt annerledes. Det kan med fordel brukes agn med god lukt, men alt etter hva du fisker etter.

Jeg har fått en del ok størrelse torsk på nattfiske med store makrellbiter på sommeren på hurumlandet, da gjerne litt dypere enn all småtorsken. Finn steder du når litt bra dyp fra land. Jeg pleier å like enkle takler på natta for å minimere sjansen for vaser og mas. Pulleytakkel er alltid fint.

Hurums høydepunkt for min del:

17082006135643vgkElXkjtupWzz69.jpg?11

Ellers nærmer det seg sesong etter tunge som jeg aldri har fått selv. Det finnes en del av det i rødtangen området. Har dog bare sett små under halvkiloen i garn hos lokale helter. Da må du fiske med kroker som er atskillig mindre enn etter torsk.

Kan lese en av tidenes rapporter om tungefiske her, som gir en vanvittig god innføring i dette gamet.

Tungegøy

Lykke til :)

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjempe svar..... skal holde dere oppdatert hvis noe spennende biter på.... Skal faktisk på natt fiske på rødt tangen om noen uker.... Gleder meg til dette...

Og når jeg ser bilde så gleder jeg meg ikke noe mindre kan man si.... Jeg vet på Krok, andre siden av Rødt tangen har dem tatt 20 kg torsk før..... så mulighetene er der..

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stor var den torsken ? tatt ifra land ?

så sykt stor ut........

Tatt fra land på hurumlandet i august. Nøyaktig en meter lang. Litt usikker på vekta, da vi ikke hadde vekt over 5 kilo eller telt. Veide den delt i to, og kom da til 8.5, men med alt det blodet og vannet den mista tipper jeg den var ca. 10.

Lykke til med nattfiske på rødtangen Lynvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra land på hurumlandet i august. Nøyaktig en meter lang. Litt usikker på vekta, da vi ikke hadde vekt over 5 kilo eller telt. Veide den delt i to, og kom da til 8.5, men med alt det blodet og vannet den mista tipper jeg den var ca. 10.

Lykke til med nattfiske på rødtangen Lynvingen.

fett, det var stort... hvor på hurumlandet var dette da ? jeg fisker mye rundt tofte, mest i båt men noe ifra land....... vi har aldri fått større enn litt over 7 kg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett, det var stort... hvor på hurumlandet var dette da ? jeg fisker mye rundt tofte, mest i båt men noe ifra land....... vi har aldri fått større enn litt over 7 kg......

Ut og fiske i båt i dag utenfor Tofte... Mellom rød og grønne bøya utenfor Ranvik holmen... se om det er noe napp...

Ble desverre ikke natt fiske i natt.. desverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut og fiske i båt i dag utenfor Tofte... Mellom rød og grønne bøya utenfor Ranvik holmen... se om det er noe napp...

Ble desverre ikke natt fiske i natt.. desverre :)

var ute og fiska ikveld jeg og, ifra båt, var mest ved ramsvikgrunna, fikk 4 torsk og 2 langer, alle under 1 kg :) var drit dårilg bett.....

du var ved mørnegrunna ?? like ved østnestangen ??? mellom østnestangen og møren ? hadde tenkt med dit jeg og men blåste opp endel kl 16 . holdt meg da nære tofte.....

latterlig dårlig med sulten fisk.........

Endret av laxen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute og fiska ikveld jeg og, ifra båt, var mest ved ramsvikgrunna, fikk 4 torsk og 2 langer, alle under 1 kg ;) var drit dårilg bett.....

du var ved mørnegrunna ?? like ved østnestangen ??? mellom østnestangen og møren ? hadde tenkt med dit jeg og men blåste opp endel kl 16 . holdt meg da nære tofte.....

latterlig dårlig med sulten fisk.........

Ja stemmer er nok møre grunna det heter.... Var ute en tur i går kveld ved salt skjær og i dag tidelig ved møre grunna.... Oppdateringer kommer på mandag med bilder og NY ART for meg;)

Skal ut i dag kl 01.00 og teste natt fiske fra rødtangen brygge... Se om vi får noe mere i kveld.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen ble det?

Mye slitte takler, litt småtorsk og frustrert mann var min første erfaring derfra. Er en syk kant et stykke ut, som er lett å sette seg i. Tror også kanskje det er noen sykler og drit utenfor brygga. Men allikevel et fint sted til nattfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen ble det?

Mye slitte takler, litt småtorsk og frustrert mann var min første erfaring derfra. Er en syk kant et stykke ut, som er lett å sette seg i. Tror også kanskje det er noen sykler og drit utenfor brygga. Men allikevel et fint sted til nattfiske.

Kan si meg 100% enig med deg.... Jeg og 2 kamerater var vakt på båt havna der i natt.... Masse små sild gikk i vann flata og en eller annet vak av noen ørreter som ikke lot seg lure av oss. Suverent sted og stå med lys og steder og sitte men som du sier det er en kant ett lite stykke ut som mann lett setter seg fast i.... Hadde napp flere ganger men kan virke som dette var flyndre pga den gikk alltid etter agnet som lå helt på bunn, men ingen fangst.. De andre gutta mistet noen sluker og takle og jeg dro opp ett gammel takel som satt fast i en stein.. Dro opp hele greia like så godt:( Så ved halv 4 tiden som og ha spilt en dårlig fotball kamp satte jeg meg på benken og zzzzzzzz... Så i grå lysningen var det bare og få sjanglet seg opp på hytta uten noe fangst av hverken fisk eller båt tyver... B)

Men Bunker? dere pratet om ett sted som dere kalte slotte... Er det slott/borg som ligger mellom Berger og Sande bukta?

Ja stemmer er nok møre grunna det heter.... Var ute en tur i går kveld ved salt skjær og i dag tidelig ved møre grunna.... Oppdateringer kommer på mandag med bilder og NY ART for meg;)

Skal ut i dag kl 01.00 og teste natt fiske fra rødtangen brygge... Se om vi får noe mere i kveld.....

Oppdateringer fra fiske vil bli lagt ut på link : https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=36618

Der med bilder og fangst rapperter.... Kommer i løpet av mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slottet er på hurumsida av muren over til festninga/Drøbak.

Like nordafor Storsand.

Ok takker for svar... Da har jeg oppdatert fra helga så får du ta en titt....

Har planer om natt fiske på møren grunna utenfor Tofte ei natt på jakt etter stor torsken.. Men blir nok ikke føre senere i sommer...

Link til oppdateringen:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=36618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for svar... Da har jeg oppdatert fra helga så får du ta en titt....

Har planer om natt fiske på møren grunna utenfor Tofte ei natt på jakt etter stor torsken.. Men blir nok ikke føre senere i sommer...

Link til oppdateringen:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=36618

Planene begynner og nærme seg... Store muligheter at det blir en tur ut ei natt denne uka for og teste lykken og stor torsken:) Blir det Møren grunna by night!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene begynner og nærme seg... Store muligheter at det blir en tur ut ei natt denne uka for og teste lykken og stor torsken:) Blir det Møren grunna by night!

Så er det i boks!!! Fått med meg en fetter og fått lånt båt og fri fra jobb i morgen og tilatelse fra dama... I natt blir det natt fiske på møren grunna pluss litt krabbe fiske.. Så kommer med nye rapporter på lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis fisker man havmus, havål, pigghå, hågjel, svarthå osv. om natta ? Er det akkurat samme som på dagen ? Korleis ser ein takkel du bruker til disse forskjellige artene ut ? Bilde ?

Endret av Callen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken pigghå, hågjel eller svarthå er spesielt beskjeden typer, så hva slags tackler til hver art kommer heeelt an på plassen du fisker. Jeg kan ikke svare for havål eller havmus, men de hersens haiene liker veldig godt mine pulleytackler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Yess tid for en oppdatering.... På Torsdag forrige uke dro jeg og min fetter ut.. På vei til grunna dro vi opp en makrell men så dødt ut i fjorden.. Vi dregga oss opp ved den grønne bøya i skumringa på møren grunna.. Agna opp snøret med reker og Clas Ohlson ledd lys... Er så vidt jeg får sluppet ut snøret og bang der sitter den.. Kun en liten torsk og i løpet av ett kvarter fikk jeg opp 4 torsk og plutselig ble det helt stille.. Og det forble det resten av natta.. ved 3 tiden tok jeg en 500 gr torsk.. På morgen siden lysnet det til igjen og hogg på en stor fin makrell.. men siden det hadde vært så dødt bestemte vi oss for og sette kursen hjem.. På veien hjem fikk vi betalt for all ventingen.. Da vi traff en makrell stim.. Vi dro ca 30 makrell. La til båten ved 2 tiden på ettermiddagen. Da var jeg fornøyd med fisket... Fisket nesten 24 timer i strekk. Utrolig spennende sted og fiske på natta, men stor torsken så vi ikke noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.