Gå til innhold
Fiskersiden

Langesund fiskefestival 2008


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Prøvefisket har til de gradet gått dårlig tidligere, men idag løsnet det.

Dette fikk vi:

Rødspetter

Sandflyndrer

Skrubbe

3 ål, største 940g

hvitting

Torsk

knurr

Rødknurr

3 fjesing

Sypiker

2 brungylt

2 fløyfisk, største 95g hunfisk

Blåstål, største 520g

bergylte

bergnebb (er ikke med)

Makrell, største 540g

Ble 15 tellende arter det ;)

Trur jeg lite på gett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De som har spillt poker med meg, vet at jeg aldri lyver eller snakker usant! Derfor dårlig pokerspiller :)

Pøh. Så lenge jeg ikke ser det lett gjennomskuelige trynet ditt regner jeg med at du farer med løgn og fanteri :D

Godt å høre at det er litt fart i fisken igjen, satser på å få enda fler enn det der i morra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som fantastisk prøvefiske, allerede på den lista der har du mange arter jeg aldri har fått.

Er det OK om jeg binder fast båten vår i din båt Fiskekongen, så kan vi spleise på bensin og agn og mat og drikke mot at du leder an til fiskeplassene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag er det dritt igjen... Ok makrell, ulke, sandflyndre, knurr og rødspette på båten. Ellers et lass småtorsk og litt annet som ikke ville gitt nevneverdig med poeng... Jaja, det blir sikkert en hyggelig tur til helgen i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei knøttlita pakke som skulle vært med nedover, men jeg skal ikke dit sjøl. Noen som skal fra Oslo/Lillestrømområdet som kunne tatt den med seg og gitt den til Robert eller Ronny?

Edit: Ruuder'n fikser det. Han begynte forresten å bli småbekymret for langebestanden i Skagerak. Flere som deler hans bekymring?

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tatt MENGDER med lange på 10 graderen i det siste. Folk har reist tidlig hjem pga att de ikke orker å dra mer fisk.

Hva betyr mengder og hva er gjennomsnittvekta? I vår kant er det verken mer eller mindre lange en før. Størrelsen derimot er betydelig større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er iallefall mye pen lange. Er tatt noen over 20kg, og er iallefal ikke noe mindre enn før.

Bra størrelser vi kan bare drømme om her nede, men jeg prøver. Tok en 3D avsnitt av 10 gradern , spennende bunn.10%20gradern-3D.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke 10-graderen den plassen hvor det fiskes mest. Hvis man kikker på fangstrapporter før og nå er det vel ganske klart at det har skjedd noe med langefisket i Langesundsområdet. Blant annet har alle sværingene forduftet. Det er vel også godt kjent at de innerste plassene, som tidligere ga gode fangster, i dag regnes som mer eller mindre ubrukelige.

Årsaken er en annen sak. Jeg tror yrkesfiske må bære like mye eller mer av skylden enn sportsfisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye som det skurrer at den skal komme fra Trondheimsfjorden :)

Ellers er Langesundfestivalen den festivalen med det kuleste opplegget i Norge. Har flere ganger kunnet tenkt meg og vært med.

Uoffisielt har vi faktisk rekord fisk her nede allerede. Det ble tatt en som var tyngre en gjeldende NR av en klubb medlem. Det var desverre for sent å gjøre noe med det, men det er notert som klubbrekkord med 1540 gr. ( med vekt som indikerte for lite vekt, viste det seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt ny Nrek på sypike her hjemme igår, 388g :)

Deg igjen, eller en svenske?

Jeg har endelig fått båten på plass. Var ute en liten tur i går. Ble fem tellende arter, et par av dem hadde gitt gode poeng. Hadde også en stor rødknurr som fulgte tacklet opp etter første nedslipp... Pumpa fikk fart på seg da gett. Nå gleder jeg meg til i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag over. Ble tatt noen flotte fisk i dag. Spette på 1,6 og makrell på 1,6 feks. Selv veide jeg inn 9 arter, uten at genererte nevneverdig med poeng. Ny pers på rødknurr var dagens høydepunkt for meg. Har et par "lette" arter som bør gi noen poeng i morra, blant annet sild og knurr. Satser på en fin dag, selv om værmeldingen ikke er noe å skrive hjem om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.