Gå til innhold
Fiskersiden

Espens Finnmarksrapporter


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Nuh er de i hvertfall lokalisert på grunt vann (dvs grunnere enn 20 meter), så nå blir laksesnellen flyttet fra tohåndsen og over på en enhånds klasse #12 og flytklumpen erstattet med en tilpasset klump på 850 grain og på fluebindingen i morgen blir det bundet fiskeimitasjonsfluer i størrelse LARGE!

Så følg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Joda, årets første rene kveitetur var svært vellykket. Det som kanskje var mest moro var at denne plassen har jeg ikke testet før, men gjennom kikking på kart gjennom vinteren har jeg hatt en formening om at det ser lovende ut. Kanskje spesielt tenkte jeg på denne som en tidligplass. For de som er opptat av slikt så ble fiskene tatt på toppen av/rett bak en "grunnrygg" på ca 70 meters dyp.

Det skal selvsagt nevnes at Lars ikke var det spor dårligere enn skipperen:

4588028519_077b2a696b_o.jpg

2 småkveiter på en kort formiddagstur er klart godkjent for en innflyttet østlending! Etter å ha fått maltraktert hver vår Peru-ørret gikk vi over til shad badet i Yum og påmontert Gulp!-mark og konkluderte med at naturlig agn utkonkurrerte fake-agn 2-0 på omtrent like lang fisketid... Ellers kan det nevnes at Lars hadde kontakt med et eller annet som rett og slett klippet av 1,0mm monoen til assistkroken... Slikt blir det spenning i båten av....

Dersom tiden strekker til skal jeg få klippet sammen en videosnutt fra turen også... Den observante leser vil kanskje ha lagt merke til den stygge utveksten undertegnede hadde i pannen på bildet over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med "grei" sesongstart smile.gif

Men blir det noe fræs på kveitefronten med flue?

Joda, utstyr og fluer er klare - avventer imidlertid litt til de blir å påtreffe på plasser litt grunnnere enn 70 meter... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godkjent sesongåpning. Håper det kommer video fra "fotlenka" på youfish el youtube snart :)

Interessant at ho tok på ørret. Får jo tilgang på store mengder fersk ørret når vi starter opp med kultiveringsarbeidet igjen. Må prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å sende oppover - vi sliter med at agnutsalget har lagt ned, men har satt lokalkjente Lars på saken med å få gravd opp agn så vi kan fylle frysern og være safe sesongen gjennom. Den på ca 10 jeg fomlet av ved ripa for 14 dager siden når jeg lette etter steinbit tok forøvrig også en Peru-ørret... ;-)

Rendring av film pågår. Går rett fra videoeditoren til Youtube og så henter jeg den derfra til Youfish.no - er klart raskest og færrest tastetrykk! Gir et pip i tråden her når den er klar på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke wire, ikke Giant baithead, men 1,0 mono og Giant Jighead. Hva som klippet den er ikke godt å si da Lars hadde noen tunge lugg og etterpå kom den opp slik... Synes forøvrig Lars klarte seg bra som debutant innen fiskefilmgenren. Så får vi håpe at vi klarer holde en stigende kvalitet og vektkurve på fiskefilmproduksjonen i år... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger forøvrig også på Youfish nå: http://www.youfish.no/video/383/Kveitetur-med-Lars-og-Espen

Skal teste å laste opp en HD-utgave også på Youtube for å se hva man klarer få til av kvalitet på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.