Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefaling av kompakt kamera


Rage
 Share

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg her?

Har kikket på alle mulig merker, uten å ha prøvd kameraene. Har tidligere hatt Canon V-serien kompakt kamera, og har vært fornøyd med det.

Vil også ha muligheten for å montere det på stativ.

Prisklasse ca 2500.

Takker for alle svar og hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste IXUS har vel gjenger i bunn for stativmontering også - og disse er jo så lette at de små lommestativene kan brukes også - gunstig på fisketur. De fleste av disse bærer nemlig ikke en speilrefleks med noe særlig objektiv på...

Ellers kan en tanke være sprut- og eller vannnedsenkningssikre så slipper du bekymre deg på regnværsturene. Noen til og med så gode at du kan ta undervannsbilder.

Vannsikre hadde jeg garantert valgt - min forrige IXUS hadde jeg undervannshus til og det var kanon på fisketurer - slapp å bekymre meg om det ble vann i bunn av bagen eller båten osv... + muligheten for enkle men gode undervannsbilder av fisk på nært hold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ixusene tar veldig fine bilder, synes nå iallefall jeg. Fikk nettopp det nye Mju 1030sw, som vel er det mest robuste kompaktkameraet på markedet, og er fornøyd med det. Bildene er ikke like bra som hos canon, men så er det veldig mye mer anvendbart. Kameraet har gjenger og fungerer greit med små gorillapods.

Dersom du er villig til å ofre litt bildekvalitet vil jeg påstå at mjuen er et bra valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.