Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken bok leser du nå?


Bunker
 Share

Recommended Posts

Fin tråd i annet fora som jeg også starter her. Fått mye fine boktips på denne måten.

Jeg var nettop ferdig med Mark Haddon "a spot of bother" og leser nå en lingvistikk og psykologibok som heter "that's not what i meant" av Deborah Tannen. Ganske lamme greier egentlig, men noe å lære er det alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nettopp ferdig med "Mengele Zoo" og "Himmelblomsttreets muligheter" av Gert Nygårdshaug. Gode og tenkevekkende bøker, selv om han tar endel snarveier og det er noen logiske brister her og der.

Begynte på "Bisettelsen" av Lars Saabye Christensen i går. Virker svært lovende, språket er i alle fall suverent som alltid.

Kan ellers anbefale"Everything is illuminated" og "Extremely loud & Incredibly close" av Jonathan Safran Foer. Fantastiske bøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med "Og bakom synger skogene" av Trygve Gulbranssen samt "Ut å stjæle hester" av Per Petterson, vet ikke helt hva neste bok blir.

Ka syntes du om "Ut å stjæle hester?". Er ei stund sidan eg leste ho, men eg syntes ho blei litt stilleståande.

-Ellers les eg akkurat no "Klokkene ringer for deg", Hemingway si skildring av nokre dagar under den spanske borgarkrigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka syntes du om "Ut å stjæle hester?". Er ei stund sidan eg leste ho, men eg syntes ho blei litt stilleståande.

-Ellers les eg akkurat no "Klokkene ringer for deg", Hemingway si skildring av nokre dagar under den spanske borgarkrigen.

Slutten var vel det mest skuffande med boka, ellers blei det litt mykje gåing rundt grauten ja. Men gode skildringer og generelt godt skreve var den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttet akkurat De hengte revenes skog av Arto Paasilinna, anbefales på det sterkeste

Leser også på Moby Dick (fremdeles fascinerende, men ikke den type bok man leser ut på en kveld), En Robert Heinlein bok, husker ikke tittelen, uansett ikke den beste han har skrevet, Earthsea-trilogy av Ursula LeGuin og diverse novellesamlinger som jeg leser litt av nå og da. En bok er ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'The Dragon Reborn' av Robert Jordan, nummer 3 i en fortsatt uferdig eventyrserie ved navn Wheel of Time. Håper han klarer å avslutte før han parkerer tøflene :)

Siste ånklie boka jeg leste var "Tusen Strålende Soler" av Khaled Hosseini. Gripende!

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'The Dragon Reborn' av Robert Jordan, nummer 3 i en fortsatt uferdig eventyrserie ved navn Wheel of Time. Håper han klarer å avslutte før han parkerer tøflene

Er selv "ajour" med Jordan, ulempen er at universet blir så inni hampen digert etter 11 bøker på 7-800 sider hver.. men moro er det ! Når kommer filmene :)

Holder også på med Melvilles "Moby Dick", men har vel lest 10 bøker innimellom siden jeg begynte på den - da språket (gammel engelsk) gjør den veldig, veldig treg (syntes jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg i sommer skaffet meg seilbåt på impuls går det kun i seilliteratur for tida. Nå er der boka; "Seiling - omfattende håndbok for alle båtfolk" som holder meg med selskap på kveldene.

Måtte legge fra meg bøkene om langturskildringer for en stund, kjente at suget på langtur ble litt vel stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.