Gå til innhold
Fiskersiden

Atomsilda med nye farger.


Helge S
 Share

Recommended Posts

Atomsilda kjem til neste år med nokre nye farger. Idag fekk eg sjå nokre vareprøver og dei ser veldig spennande ut.

65028_s.jpg

Atomsilda 20, 25 og 35 gram.

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25623/65028.jpg

65031_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25623/65031.jpg

65027_s.jpg

Ny blå øverst og den gamle nederst.

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25623/65027.jpg

Sølv/oransje er ein heilt ny farge og den kan bli ein skikkelig killer til bla laks.

65030_s.jpg

Tipper laksen liker denne.

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25623/65030.jpg

65029_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25623/65029.jpg

Godt å sjå at "verdens beste allroundsluk" fornyer seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå fargen var vel ikke rare forandringen... av 100kast helge hvor mange kast har du med atomsilda?

Det er ganske stor forskjell på den blå men det vises nok ikkje godt nok på bildet. Den har fått samme sølvfargen som den svarte (før var den nesten kvit) og blåfargen er blitt mykje lysare og "metallic". Ellers er augene blitt forandra.

Av 100 kast har eg kanskje 40 med Atomsilda. :)

En deilig sluk i nye varianter - MÅ jo bli bra... (i teorien :lol: )

Likte i grunnen best den oransj/sølv her.

Kommer de i "alle" vektklasser? 12 - 18 - 22- 25 etc etc???

Tipper det blir dei samme vektklassane som før. 7 - 12 - 20 - 25 - 35 og 50 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende! likte godt den oransje, tipper den kan lure SØ utpå vinteren, så den skal definitivt prøves :ph34r::blush:

Då må du nok venta til neste vinter Kim, den kjem ikkje i handel før til våren 2009. Men den som venter på noko godt, venter ikkje forjeves.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spesielt mye ørret på den røde og hvite.

Jeg fisker jo ikke mye med jern, men Atomsilda er en av mine absolutte favoritter når jeg først tyr til denslags, langtkastende som den er. Og jeg har absolutt best erfaring med den røde og hvite, faktisk særlig til røye, men også til ørret. I fjor var jeg og stesønnen på røyefiske sammen med noen kamerater. Vi fikk ni røyer (alle rundt halvkiloen) på en rød-hvit atomsild i 12g. De andre hadde knapt napp. For noen uker siden var jeg på fjellet. Da fikk jeg tre kilosørreter nærmest på rappen. Og sluken var en rød-hvit Atomsild 20g. Prøvde også haugevis med andre sluk og spinnere; Aura, Sølvkroken spesial i Sølv/blå og kobber/rød, Mepps Black Fury, Mira og andre fjellklassikere uten suksess. Stesønnen fikk en halvkilosørret på en Lillöringen 7g grønn/sølv, men det var det. Og da jeg mistet den siste 20grams sluken fikk jeg pussig nok heller ikke mer fisk, hadde ikke et napp på 12-gramsutgaven... Mulig dette var tilfeldig, eller at omslaget til finvær var den egentlige årsaken, men det KAN også hende at dette viste at størrelsen kan ha noe å si, og at det var lettere å holde bunnen med en tyngre sluk?

Naturligvis er disse to episodene ikke nok til å si at dette er sluken over alle sluker, og i andre situasjoner er det sikkert andre ting som fungerer mye bedre. Men når man opplever slikt får man ihvertfall troen på sluken, og DET i seg selv er et godt utgangspunkt. Kommer nok til å skaffe meg Atomsilda i de nye fargene...

EDIT: jeg pleier å skifte ut den originale treblekroken med en Owner stinger treble i passende størrelse. Synes mange sluker er utstyrt med for dårlige kroker fra fabrikken. Det gjelder også wobblere. Krokene kan godt være skarpe nok, men de holder ofte for dårlig på fisken, og er ofte for veike.

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atomsilda er absolutt en spennende sluk som eg har begynt å bruke litt nå i år. Forholda her på Jæren med mye vind gjør den perfekt med sine gode kasteegenskaper.

Det som er veldig kjedelig er att det ikke er noen butikker i distriktet som har atomsilda i sitt sortiment. Eneste plassen eg har funnet den er på en bortgjemt butikk på Varhaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig kjedelig er att det ikke er noen butikker i distriktet som har atomsilda i sitt sortiment. Eneste plassen eg har funnet den er på en bortgjemt butikk på Varhaug.

De har hatt den på intersport kvadrat ihvertfall så jeg kommer på i farten.

På Sandnes finner du den i "den nye" sportsbutikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: jeg pleier å skifte ut den originale treblekroken med en Owner stinger treble i passende størrelse. Synes mange sluker er utstyrt med for dårlige kroker fra fabrikken. Det gjelder også wobblere. Krokene kan godt være skarpe nok, men de holder ofte for dårlig på fisken, og er ofte for veike.

Samme her! Etter at jeg gikk over til Owner stinger treble så ble det langt flere krokinger ved hugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catch em all

jeg tror di nye fargene kan bli nokså bra. hadde egentlig håpet at dem ville prøve litt med holografiske farger sånn som dem har gjort på møre silda. men får vel bare vente og se om det blir noe resultater med di nye fargene :)

Endret av catch em all
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min første laks (storlaks) på Atomsilda 50 gram :)

Den var fluoriserende gul og oransje, en skikkelig massiv sluk som vistes på den kalde og tidlige elva.

Men ikke brukt den etter de 2 første årene, av hvilken grunn :)

Akkurat den funker ihvertfall på laks tidlig i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store "problemer" med at maling flasset av på de gamle, men det var pga. kontakt med bunn.

Og tråden der snøret festes var rett og slett elendig, bøyde seg og gikk etterhvert av. Pluss at splittringen (om jeg kan kalle det for det) på de gamle lignet mere på en tynn binders. Kunne trekke kroken rett av uten for mye makt :)

Men dette er sikkert ordnet nå (?)

Kanskje vanskelig å få maling festet godt nok på blysluker ?

Ser på bildene at de har skiftet til normale splittringer nå :-) Var nok lenge siden jeg brukte disse ja.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.